|
|
| Et uheld kommer sjældent alene!! |
|
|
Bare lige en lille trist historie...........
2. marts kastede vores Loutano hoppe et fint sort lille hoppeføl efter Münchhausen, det var trist at se det lille føl , men livet går jo videre
og så for 1 time siden kørte Dr. Dyr herfra eller rettere 2*Dr. Dyr, for der måtte 2 af slagsen til at trække et dødt hoppeføl ud af vores sølvmedaljehoppe, så der bliver ingen føl i år, men heldigvis kan jeg jo glæde mig over at se alle i andre få nogle dejlige sunde og raske føl
Vi vender frygteligt tilbage til næste år
Rene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snøft snøft |
|
|
ja det var godt nok en trist historie..snøft..
Håber det går bedre for jer, til næste år..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej hvor... |
|
|
ægreligt, det er så trist så'n noget...
Men hold da op nogle dejlige heste i har, hende Atlessa er rigtig køn, skal hun sælges på et tidspunkt
Skønne Friesere sælges, skriv og hør nærmere...
Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uheldigt |
|
|
hvor er i dog uheldige, og så hele to gange det er næsten for meget.
det er trist når sådanne noget sker, men naturens veje er uransagelige.
held og lykke næste gang, og så glæder vi os til at se jeres smukke føl næste år 
mvh. jeanette2
husk at tavshed sommetider er det bedste svar..(dalai lama)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Virusabort |
|
|
I hoppens profil står der at den skal fole 1. juli. Derfor undrer det mig lidt at føllet er så stort at der skal to dyrlæger for at trække det ud.
Men uanset hvad så er det en ulykkelig situation at stå i, og jeg er ikke sikker så at jeg som dig, ville kunne glade mig over at andre for levende føl. I hvert fald ikke de første par dage.
Hvis begge hopper har kastet, er fostrene så undersøgt for herpes, det kunne vel være relevant. Det andet alternativ er vel foderet, det lyder for usandsynligt at to hopper skulle kaste uden årsag.
Det lyder godt at I trods alt er ved godt mod, og springer ud i det igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| føler med |
|
|
dig.. mistede selv mit sorte føl for et par uge siden... tør næsten ikke vente på det andet, hoppen er over termin..
men jeg har det ikke godt når kæresten kan finde på at stoppe bilen ved en mark der går et lille føl på... jeg er glad på andres vegne men får en underlig fornemmelse i maven af føllet..
håber jeg får et levedygtigt føl iår som plaster på såret...
B-)
3 års hoppe med stor personlighed sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det gør mig |
|
|
ondt... Det er vel en avlers største frygt.. Men det glæder mig at I virker ved rimligt mod, trods sitiationen
Jeanette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nøjagtig det samme her.. |
|
|
Det skete for min hest igår morges 2 måneder før tid, et rigtig smuk lille hingste føl efter Chopin, med nøjagtig samme aftegn som moren..
En dame min søster har redet heste for, er det samme sket med hendes 3 ud af 4 hopper. hun siger at det er noget virus der florer i nordjylland, kan selvfølgelig ikke lige huske hvor hun har det fra..
Jeg er helt sønderknus over føllet er gået tabt men også at se hvordan min hest er helt fra den, hun vrinsker og vrinsker så det gør helt ondt ind i sjælen men livet går vidre og hun skal til hingst igen næste gang brunsten kommer efter samme hingst.
Så jeg er den der ikke ligefrem ser de andres indlæg om deres nyankommen føl, det gør det simpelthen for ondt til..
Men trist er det helt sikkert, kan kun føle med jer
MVH
Sandra C
>>Forsvunden pony efterlyses stor dusør - stævneskab søges 1500kr - lammeskindspad - Se mere på min præsentation "SÅ GØR DU MIG GLAD"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Virus... |
|
|
Det kan godt passe, at der florere noget virus i Nordjylland. Ved, at St. Restrup rideklub lige har været 14 dage i karantæne pga. herpes virus...
Det er tris med tab af alle de dejlige føller, men sådan er livet desværre nogen gange...
Håber i alle bliver ok igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føler med jer |
|
|
og krydser fingre for i får nogle rigtig fine føl næste år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen.. |
|
|
Hej..
Ja selv om tråden er et par dage gammel har jeg først set den nu!!!
Det jeg tænkte var.. jeg har selv mistede et føl her i november/december ved kastning.. og den anden hoppe gik simpelhen ikke i føl...
Naboens hoppe gik heller ikke ifol..
To veninders hopper som er i fol har ikke sat yver selvom den ene er gået over tid og den anden snart temin...
Kan det måske ha noget at gøre med at det ikke helt har været det bedste år..???? synes der var så meget omkring dette...
Jeg kan huske min hoppe var i brunst og blev bedækket hele 10 gange... Det hele har virket mig lidt underligt..
Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmnnnee.. |
|
|
..Jeg bor syd for Århus, og for to år siden var der en "epedimi" af døde føl....stort set alle de hestefolk jeg kendte (MANGE) heromkring mistede føl på stribe, nogle stutterier mistede alle deres føl, det var helt uhyggeligt....og jeg mistede også det eneste føl(/hest) jeg nogensinde har mistet i alle de år jeg har haft heste...
Det var den samme historie hvergang, føllet blev født og døde kort efter, vi var nogle stykker der prøvede at se om der var nogen sammenligenlige grunde til dette, såsom - samme foder, hø, halm, osv. osv. - men uden resultat, den eneste ting alle hestene havde haft til fælles var vand...så måske der har været en slags bakterie i vandet der var dårlig for nyfødte føl...hvem ved..????
Men både årne før og efter har der ikke været nogle problemer, så hvad det end har været så er det forhåbentlig ovre nu..!!!
Vildt træls hvis du/i har de samme problemer, der er ikke noget værre end at miste en hest el. en lille føllebasse...;o(
Held og lykke med det...
Mvh.
-------------------------------------------------------
OX Fuldblodsaraberheste med international Multi Champion afstamning sælges !
Vi har bred kontakt til mange andre stutterier i DK. Og vi hjælper gerne (Gratis naturligvis) med at finde den helt rigtige hest !!!
Mvh. The Arabian Stud Dk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Virusabort... |
|
|
Først må jeg sige at det gør mig frygteligt ondt at i har mistet jeres føl. Christina fortalte mig det for et par dage siden.
Derefter kommer min frygt for virusabort frem. Har i fået nogen nye heste til stalden for nylig? Er det ikke sådan det skidt breder sig - gennem raske smittebærere.
Men det har i jo nok 100% styr på hvis jeg kender stedet - og dyrlægen ret.
Det er frygteligt - og jeg føler virkelig med jer.
Kamilla
Nisha & Apollon af Frøsanggård! To funklende stjerner på vej...Bobby McGee XX - Elsket og Savnet...Kender du Paschinell?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|