Hej tillykke med det.
Ja jeg tror at det er et godt tegn. Ellers få hende scannet hvis det er. Så er du sikker.
Men faktisk har hun brug for at være i en vis kondi til når hun skal fole. Nå ja det behøver hun jo egentlig ikke, men mange gange er det lettere for dem hvis de er holdt igang.
Vi red Manilla til et par dage før hun folede. Bare skovture de sidste 3 mdr og tilsidst uden sadel. Der var en ren griner hver morgen når jeg forsøgte at komme op i sadlen og den så gled ned i min brysthøjde på siden af hende. Det var også synd så jeg red uden den sidste 1½ måned. Men faktisk havde vi regnet med at der var omkring 14 dage til at hun skulle fole, da jeg kom til at se at der sad nogle små klare dråber på yvert. 2 nætter senere kom Kenzo.
Vi gjorde sådan at hun var med på lange ture i starten (1½ - 2 timers skridt ture i skoven) og så trappede vi ned og til sidst så var det bare ½ time i den første lille skov.
Men prøv dig frem og lyt til hende. Start stille op igen, skridt et par dage med lidt trav lagt ind. Lad hende komme igang igen og så kan du jo øge arbejdsmængden når hun er kommet igang. Men lige som mennesker er den jo heller ikke handicappet/ syg fordi den er ifol, det skal man jo også huske. Jo bedre kondi og muskler den har, jo bedre. Bare ikke for kvinder som skal føde.

De skal helst ikke ride de sidste seriøs de sidste par måneder før fødslen, det er noget med stram og spændt muskulatur i underlivet.