Lone -> Hm, nej ingen nyere billeder end dem fra november inde på min præsentation. Men jeg må se at få taget nogle nye - selv om hun så er blevet lidt skæv igen...

...så ser hun brandgodt ud nu hvor hun har smidt vinterfrakken! der er ligesom blevet lidt mere hest efter hun er kommet i ridning...
Céleste -> Det er nok meget sandsynligt at Lulu skal have et føl på et tidspunkt...men jeg er ikke sikker på at det er en ubetinget fordel at stille med føl ved siden..?
Metjen -> Hun er kået i DS med karakterne 7777 77 666 6...det "sjove" er at de sørme også har givet hende 6 i helhed - det hænger jo slet ikke sammen

Hun har fået kommentaren "højtstillet hoppe med middel bevægelse".
Som sagt bar hendes gang tydeligt præg af vækst på kåringstidspunktet, og dommerne skal jo bedømme hesten på selve dagen - man bliver bare så frustret over at man godt selv ved hvad hesten er værd (uden alt for farvede briller). På kåringstidspunktet var hun også sådan lidt lad - sikkert pga af vækst, men den gnist og nerver hun manglede den gang, har hun fået næsten i overflod nu...hehe, hold på hat og briller
Og som sagt bliver hun ved med at udvikle sig gangartsmæssigt i takt med at hendes uddannelse skrider frem
Føler også nogen gange det er som at spille Lotto når man stiller heste til kåring. Ud over Lulu mønstrede jeg også en hoppe for en bekendt den dag - denne hoppe har en hel del kedelige eksteriørmæssige fejl. Eksempelvis fik Lulu 7 for hals/front med kommentarer "velansat, velformet hals". Den anden hoppe fik også 7 med kommentaren "kraftig lavt ansat hals"

...og jeg kunne blive ved!
Synes også at dommerne skylder at rette deres fulde opmærksomhed mod den hoppe der er inde - i stedet for at stå og hyggesnakke og se alle mulige andre steder hen når man er på. De ser måske på hoppen i max. 5 minutter på sådan en dag, så er det vel ikke for meget forlangt at de bruger denne tid konstruktivt...ikke mindst fordi det ikke just er billigt at få bedømt sin hoppe...
Jeg skal måskelige tilføje at hun løsspringer ret godt (hun er jo også en Fjederfod Jr.

), hvilket jo også taler for en rideafprøvning.
Gangartsmæssigt viser hun sig klart bedst under rytter.
Henny -> Ja, jeg er nemlig også lidt bange for at hoppen er "stemplet" ved en genfremstilling, netop fordi de har de gamle karakterer til rådighed ved bedømmelsen. Jeg har dog ladet mig fortælle at hoppen ikke kan få lavere karaktere ved genfremstillingen - kun hvis hun får en tilsvarende højere karakter et andet sted i den nye bedømmelse.
Jeg føler bestemt ikke at jeg stikker mig selv blår i øjnene ved at tro at hun kan kåres meget bedre end hun blev sidste sommer - og det er uden de farevde briller, vel at mærke!
Er vi måske ude i noget med rideafprøvning som 5-eller 6-års? Men det bliver vel kun sværere og sværere med rideafprøvningen, jo ældre hoppen er...?
Jeg er virkelig i syv sind...