Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Holdbarhed
Forfatter: 
Dato:  01-09-2000 01:05
Er der nogen der kan fortælle mig hvor lang tid hingstens sæd er holdbar efter at hoppen er blevet bedækket. Hvor lang tid kan der gå inden næste bedækning???
0
0
Svar på denne tråd

RE: Holdbarhed
Forfatter: 
Dato:  01-09-2000 07:27
det afhænger lidt af sædens kvalitet og om det er varmt eller koldt i vejret, men undernormale forhold ca. 48 timer,
d.v.s man bedækker hver anden dag.
hilsen jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-09-2000 09:18
Det sidste nye "hit" for hingsteholdere med naturlige bedækninger er, at bedække ved 36 timer, altså ved 1½ døgn.
Om det er bedre, ved jeg ikke - men jeg kender flere hingsteholdere, som siger at de har en fornemmelse af større drægtighedsprocent.
Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-09-2000 09:42
"Hit" eller ej.
Min hingst drægtigheds procent ligger på næsten 100 % og vi bedækker hver anden dag. Men det har stadig noget at gøre med sædkvaliteten hos hingsten, og den er i dagens danmark stærkt faldende, der er nogle hingste hvod den kun holder 24 timer og andre hvor den holder op til 72 timer, så spørg den hingste holder hvis hingst du vil benytte, det er MEGET god politik ikke at bedække flere gange end nødvendigt (af hensyn til urenheder og bakterier).
Hvis du kender brunst perioden hos din hoppe, kan du måske nøjes med en gang.
hilsen jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-09-2000 10:43
Hej Jytte.

Af ren nysgerrighed hvem er "din" hingst??

Hilsen

Trine SH
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-09-2000 10:59
Prins Amadeus Hegnsbo en af de ikke "brugbare til ridebrug" hesteracer i danmark" frederiksborg, på trods af det springer han 1,70 og er redet op til MB dressur.
hilsen jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-09-2000 11:24
ikke "brugbare til ridebrug" hesteracer i danmark ???
Hvem har dog den frækhed at kalde frederiksborg hestene det !!!! Det er vel ikke nogen fra et vis DiVerse forbund ?

Hilsen
Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-09-2000 11:35
Hallo Charlotte

Jo bl.a. desværre kommer det nok til at vare nogle år før det bliver rigtigt moderne at ride på Frederiksborg.
Har du set at Tassano Toftedal lige er blevet B i dressur.

Jeg er nok en af de største fortalere for vores danske Nationale hesterace, har jo et par stykker selv. og en ny på vej det skulle gerne blive en HOP hest.
Cassalus af Egensevang/Prins Amadeus Hegnsbo. Jeg kan nok ikke få mere springning i inden for vores race.
hilsen jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-09-2000 11:49
Så må vi jo bare ud og starte nogle flere stævner og tæve de der DiVerse heste ud af banen og dermed gøre lidt reklame for vores National Race !

Hilsen
Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-09-2000 12:58
Vi starter faktisk springning på 2 her, og der er faktisk mange her på Fyn som starter distriktsstævner, vi håber på en B hest indenfor overskuelig fremtid.
hilsen Jytte
0
0
Svar på denne tråd

Springning
Forfatter: 
Dato:  01-09-2000 13:05
Jeg tror desværre at Zit har mere anlæg for spring end jeg har
og at jeg har mere anlæg for dressur end ham
- men vi prøver at blive enige om noget :-)

Håber at Zit og jeg kan gøre os gældende i dressur på Amager til næste år og så indtager vi sjælland året efter.
Måske vores ny halvpart vil indtage de Ama'r-kanske springstævner - jeg håber det.

/Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-09-2000 13:55
Jamen han er jo' DAAAJLIG....Jeg har set ham forskellige steder. Og som du selv skriver så ER fredriksborgerne rideheste selvom folk ikke tror 100% på det endnu.

Mvh.

Trine SH
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-09-2000 09:07
Hej Trine

Bor du ikke i Køge, har du været langt omkring? , han har jo kun været på fyn ?.
men ok Fyn er jo ikke så langt væk, han har bare ikke været fremvist så meget, så derfor er jeg forbavset når en udenøs har set ham.
hilsen jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-09-2000 13:46
Jo, jeg bor ved Køge. Men er den lykkelige ejer af en bil også har jeg svigerfamillie i Jylland og på Fyn, så det "ubehagelige" kan kombineres med det sjove (og så må I selv regne ud hvad jeg mener der hører til hvilken kategori:-))

Mvh.

Trine
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-09-2000 14:16
Jeg tror nok, jeg kan regne det ud.
hilsen jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-09-2000 14:25
Hej
Altså min DV'er er altså ikek af den den der fancy udseende. Han er mere kraftig, og er vel heller ikke egnet som dressurhest, da han ligner en springhest. men så må vi jo bare overbevise de der skide snoppede dressurdommere om at min lille stjerne (halv holstener, hvilket jo ikke gør det bedre, det er jo kun de spinkle der duer!) faktisk godt kan være ligeså god som alle de der stankelben af DV'er der fimser rundt til stævnerne.
Faktisk er det begyndt at vende, folk vil have heste med lidt mere fylde, da der nu er så mange spinkle heste der ligner hinanden. Folk vil have en hest der skiller sig ud og derfor bliver husket.
S¨å vær glad for dine, jeg synes personligt at hesten hellere må være lidt for kraftig, end lidt for spinkel. Og så har de lidt kraftige heste jo også ofte en bedre motor, så at de er mere taktfaste med rytter på.
0
0
Svar på denne tråd

RE: Springning
Forfatter: 
Dato:  04-09-2000 14:30
Der er jo lidt langt over til jer, men det kan jo være vi på et tidspunkt får lyst til at tage turen over storebælt, og springe lidt, ví har overvejen at tage over til hingsteparaden til næste år med 1 måske 2 hingste og springe, men det koster jo næsten en bondegård, med bro og trailer, og der kan kun være 1 hingst i hver trailer !!!
men det bliver sjovt at høre hvordan det kommer til at gå med Zitnic.
hilsen jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-09-2000 15:09
Her på det sidste har han været eksemplarisk :-)
Men det plejer at gå over så snart han ser en dressurdommer.

Jeg håber at der bliver lavet en vallak-bedømmelse herovre på sjælland til næste år for så havde jeg tænk mig at få ham "lavet om" til en frederiksborghest på papiret, hvis altså de kan acceptere hans afstamning. Det kunne nu også være meget cool om han kunne få et frederiksborg stempel på låret - men jeg holder ham altså ikke imens.

/Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-09-2000 15:28
Jamen, så må du jo komme herover !!!!, så skal jeg holde ham
hilsen jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-09-2000 08:18
Det skal jeg nok huske når tid er
Hvornår har jeg chancen næste gang ?
/Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-09-2000 08:45
August år 2001
hilsen jytte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider