Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kan hun kåres?
Forfatter: 
Dato:  02-04-2005 18:51
Hej.
Jeg har en dejlig ponyhoppe på 147 cm. Hun er en Blanding mellem knapstrup, new forrest og palomino. Hun er palominofarvet, men med grå man og hale.

Jeg vil gerne have hende bedækket med en palominohingst.
Jeg vil gerne have føllet kåret, når den tid kommer, men kan det overhovedet lade sig gøre når moderen ikke er kåret?

Jeg har hørt noget om at man kan få dem halvt kåret? Er der nogen der kan hjælpe mig??

Da det er første gang jeg skal have en hest i fol ved jeg ikke så meget.
Jeg skal også have min DV-hoppe i fol, hun er kåret og skal ifoles en kåret hings, så det er vel ikke noget problem med at få hendes føl kåret engang eller hvad?
Hvis alt en dag går i fisk, så tænk på de stakler, der ikke kan lide fisk:)
0
0
Svar på denne tråd

How, glemte lige
Forfatter: 
Dato:  02-04-2005 19:02
At nævne at begge hopper er af årgang 1996;)
0
0
Svar på denne tråd

Dv - ok..
Forfatter: 
Dato:  02-04-2005 20:38
Dit kommende DV føl skulle der ikke være noget problem med at få kåret, hvis da bare at det er samme forbund (DV) begge forældre er kåret i (det går jeg ud fra)

Palomino har jeg ikke forstand på, men mon ikke hun kan kåres eller komme i forregister eller hvad det må hedde hos dem (der i hvertfald noget der hedder forregister hos DV, hvor hoppe helt uden afstamning eller af blandet ikke DV afstamning, det kan de hopper kåres i hvis de ellers lever op til dv´s avlsmål)
0
0
Svar på denne tråd

Alternativt
Forfatter: 
Dato:  03-04-2005 09:58
kan du vælge en palominofarvet welshhingst og så kan føllet altid blive registreret som welsh sec F uanset hoppens afstamning. Jeg så en palominohingst i det sidste nye nr fra foreningen....

prøv at kigge på www.aastrupgaard.dk
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  03-04-2005 10:45
... ikke at det er muligt at få hoppen kåret i palomino hvis hun har "knabstruppertegn" (for eksempel stribede hove). Det ved jeg så ikke om hun har? Palominoer skal være ensfarvede og på ><palomino.dk kan du læse følgende Alle former for hvide aftegn godkendes så længe at der er dokumentation for at mor og far er ensfarvet og at de stammer fra ensfarvet stammer.
Aftegn benævn som sabinomønster, et mønstr som giver, blis og 3 eller 4 sokker + evt plet på undersiden, regnes for normal i alt varmblodsavl.

Men hvis ellers man ikke lige kan se det - når man ikke lige ve´ det... Så kan du stille hende til kåring i forregisteret.

Hun kan også gå i forregisteret ved Dansk Sportspony
0
0
Svar på denne tråd

besigtigelse
Forfatter: 
Dato:  03-04-2005 20:16
Jeg lurede lige på din præs. Vis de respektive forbund billeder af din hoppe og hør hvad de siger - jeg kunne være nervøs for den grå man. Er det palomino du bare brænder for starter du selvfølgelig der, men går den ikke så prøv welsh eller dsp hvis du vil have føl alligevel - Det er klart bedre at "lave papir".
overvej også muligheden for at kåre din hoppe, så kan føllet kommet et hak tættere på (gælder ikke welsh). lige meget hvad vil føllet kun kunne kåres hvis det bliver en hoppe, for hingste skal have 3-leddet afstamning - tror de kan stilles til følskuer alligevel..

- smil -
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  05-04-2005 20:50
allesammen:D Det har virkelig været til nytte:D Nu må jeg jo bare lige prøve mig frem og så finde ud af noget:D:D
KH Erica!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider