Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Roskilde dyrskue - kun spiltove??
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 18:36
Hej,
vi overvejer at melde vores 2 årige new forest plag med til Roskilde, men er det rigtigt at man kun kan få et spiltov??
Kan man ikke få en boks - hvis man er villig til at betale?
Jeg har undersøgt dette på hjemmesiden; men synes ikke jeg får svar..
Og.. Vi har prøvet at ringe derind mange gange, hvor vi får fat i telefonsvaren - med besked om at ringe tilbage senere.. *nå nå - de tager den jo ikke alligevel*

Nogle erfaringer?? :-) :-) :-)
Mvh Mette..

SØGER BOLIG I KBH pr. 1/7-2005
Send mig en besked eller mail: mettejorgensen@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil også gerne høre....
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 19:28
Jeg vil nemlig heller ikke have min 2 års stående i spiltov....
Fredriksborger - hva ellers?

0
0
Svar på denne tråd

Nej du kan
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 19:58
ikke selv bestemme det og bokse er forbeholdt hingste og følhopper..... nu ved jeg ikke hvor præsis jeres racer er placeret deroppe men knabstrupperne står et sted hvor der kun er bokse så de plejer alle uanset alderog køn være i bokse... nu skal det siges det er nogle år siden jeg var der sidst
Men kan bestemt anbefale at tage på roskilde dyreskue det er vildt hygge
en af de skuer jeg mangler efter været rest til det jyske
Mange Hilsner Henriette {>
SE MINE SKØNNE PLETMULER!!!
;-D ;-) B-) ;-D

medlem af
AHNA<

EJENDOM SÆLGES
0
0
Svar på denne tråd

Roskilde
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 20:01
Bokse til Roskilde Dyrskue er forbeholdt følhopper og hingste over 3 år. Altså ja - det bliver så i spiltove. Desværre. Men det er jo kun 4 dage, det tager de ikke skade af. Man bruger jo også spiltove i opdragelsesøjemed. Og der er jo mulighed for at man kan "lufte" sin hest både morgen og aften. Derud over er man jo "på" alle dage - altså ude og vise hesten frem, og det kan der snilt gå en times tid eller mere med.

Men nej du kan ikke få boks mod merbetaling.

Karina

Stærk fortaler for organiserede avl.

Citat Kons. J. Finderup fra LR:
"Husk, at der er store chancer for at få et godt afkom på gode moderdyr, og at gode moderdyr er en afgørende forskel på succes og fiasko."
0
0
Svar på denne tråd

Kiwie....
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 20:03
Du ahr sørme ret, nu jeg kommer til at tænke nærmere over det, så står faktisk en del af ponyerne i bokse. Men stadig - man kan ikke selv bestemme, det kommer an på hvor mange følhopper og hingste der er tilmeldt, og de HAR førsteret.

Karina

"Husk, at der er store chancer for at få et godt afkom på gode moderdyr, og at gode moderdyr er en afgørende forskel på succes og fiasko."
0
0
Svar på denne tråd

islænderne
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 00:17
Jeg kiggede på nogle 2 års islændere deroppe sidste år og de stod i boks allesammen.

Jeg skal også have min 2 års med og jeg håber hun får en bosk ellers ved jeg ikke hvordan hun overlever.

:-D Én gang Ismulle....altid Ismulle!! :-D

Kig ind på min hjemmeside www.mimiz.webbyen.dk løbende opdatering på hestene og masse om arvegang af FARVER!!
0
0
Svar på denne tråd

Lidt.....
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 09:08
underlig at så mange heste har overlevet at stå i spiltov i så mange år, hvis jeres ikke kan.
Det er et spørgsmål om at lære dem det hjemme fra.
Der er INGEN som tager skade af det.
I Roskilde er er enda meget færre spiltov end i Odense, og kommer der noget til skade er det altid dem i boksene.

Det er ikke hestene som ikke kan, det er ejerne som synes det er så synd. Hvis det er så synd hovrfor så i det hele taget tage dem med på dyrskue, de har de sikket mere frit hjemme på marken !!!

Det år vi havde hingst med på Roskilde var boksen så lille og smal så han havde stået bedre i et spiltov.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret, og kåret avl, i mindst 4 led.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor har du ret Jytte
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 09:22
Forstår heller ikke helt folk. Lige netop på det tidspunkt af året, går de fleste heste på døgnfold. Folk vælger så gladeligt at tage dem på stald, for derefter at tage til dyrskue med dem, hvor de står i boks/spiltov i 4 dage. Hvori ligger så problemet omkring brug af spiltov??? Det er kun et spørgsmål om opdragelse og tilvænning hjemmefra, så sker der ikke en dyt ved det, det er jo ikke flere uger de skal afsted.

Og misforstå mig ikke, jeg tager gladeligt dyrene ind fra døgnfold for at tage afsted til dyrskue, men helt ærligt om de skal tilbringe 4 dage i boks eller spiltov, det bør da absolut ikke være det der fraholder folk fra at tage med. For det er da nok den mærkeligste undskyldning. Heste har stået i spiltove derinde de sidste 25 år, hvorfor skulle lige netop jeres heste tage skade????????

Næææ hvis I tænker sådan, så skulle I da heller, som Jytte siger, lade dem blive hjemme, hvor de kan bevæge sig frit på døgnfolden.

Pak I nu bare jeres heste sammen, og tag afsted, der er altså mange andre end jeres der står i spiltove, og de tager ikke skade, og få så en god oplevelse ud af det.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

og hvor
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 10:55
vi her på Fyn misunder jeg de stalde som er i Roskilde, i forhold til det gamle @!#$ hestene står i her.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret, og kåret avl, i mindst 4 led.

0
0
Svar på denne tråd

Begrænset
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 11:19
Det er faktisk meget begrænset hvor mange spiltove der er tilbage i Roskilde. De fleste er lavet om til bokse. 2 og 2 til hestene, enkeltvis til ponyerne.

Jeg bryder mig heller ikke så meget om at have plagene stående bundet derinde. Der er for meget uro.

Derimod de altid er bundet op ved fodring i vores løsdrift, og for det meste husker vi da også at slippe dem. :-D

0
0
Svar på denne tråd

Vi har det omvendt...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 16:03
Jeg har gået på dyrskuer i over 15 år, og alle de skader jeg/mine heste har haft har været i boksene.

Jeg har aldrig haft problemer med de heste i spiltovene, og desuden er der jo brædder bag ved dem (ihvert fald hos oldenborgerne). Så er det slet ikke noget problem.

Træn det godt hjemmefra, og så ses vi i Roskilde.

I år skal jg forsøge mig med en Belgierhoppe på 2 år.

Gitte
:-DRidestævne 2005 :-D

Kom og vær med til stævnet for alle.
se mere på min hjemmeside

Oldenborg-fan
Danske Oldenborg kan og vil

Se min hjemmeside på
www.stald-olsen.dk
0
0
Svar på denne tråd

spiltov eller boks
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 16:17
Ja nu er det mig der skal vise den omtale 2 års frem der oppe sammen med ejerens familie. Jeg er newbie og de er endnu mere newbie. Derfor vil vi helst have en boks. Det er stressende og forvirrende nok i forvejen og så skal gå og sørge for at den står ordentligt og have ekstra stres på de første par dage fordi man er nervøs for at den slipper ud. Sidste ¨år på Dorthealyst stod den i spiltov men vi var der jo ikke ret mange timer. Tilgengæld kom nabo hesten galt af sted og det har sat lidt en skræk i os alle.
Jeg har engang før været mde på et dyreskue men det er mange år siden og der havde jeg intet ansvar overhovedet, der stod den ene tre års i spiltov men som sagt jeg gav det ikke mange tanker. Denne gang er det sådan lidt mere fordi vi er så nye alle sammen og har nok om ørerne med hensyn til hvordan alting overhovedet fungere.
0
0
Svar på denne tråd

På Dyrskue i over 25 år
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 17:34
Hej

Jeg kan godt forstå at I er bekymrede, men ved new foresterne er der brædder til at sætte bagved, så det
bliver en lille boks. Det plejer at fungere udemærket.
Vi udstiller new forest, samt fjordheste, har været med i over 25 år og har aldrig haft nogen uheld.

New forest har vi kun udstillet 4 år.

Mange hilsner fra

Stutteri Romeo
57801288 eller 40201120

Gode fjord og new forest føl sælges årgang 2004.
0
0
Svar på denne tråd

min første gang på skue
Forfatter: 
Dato:  30-03-2005 11:40
Hej
Jeg er også bekymret, idet det er min første gang.
Jeg mener bestemt at der stod i tilmeldingspapirene at hingstene og hopperføl op til 3 år skal stå i boks, for det var jeg nemlig opså bekymret for. Vores frieserhoppe har kun stået i spiltov en gang og der var hun helt stresset. Så jeg kunne lige forestille mig på hvordan det ville blive på skuet.
Hvad vasker i jeres heste med ? og hvornår vasker i dem ? De skal jo se pæne og nyvasket ud. Skal de have løn man eller flettes ? Er der noget man skal tage højde for osv ???
Dog vil jeg lige tilføje at jeg glæder mig.

0
0
Svar på denne tråd

dyreskue
Forfatter: 
Dato:  30-03-2005 18:02
vi vasker vores dagen inden skuet og har jo selvfølgelig shampoe og showshine med under hele skuet så vi kan vaske ekstra hvis nødvendigt. Vi bruger vel bare hesteshampoe. Hovene bliver vasket grundigt og smurt med epona. De bliver også pudset efter og smurt med eopna inden vi skal i ringen hver gang.
En frieser skal nok have løs man. Vores New forest skal flettes. Så skal der jo trænes noget mønstring op til. Vi var igennem det sidste år men skal da lige en tur igennem igen i år også. Den skal være i pæn foderstand o.s.v.
Der er rigtig mange ting der skal gåes igennem op til og på selve dagene.
0
0
Svar på denne tråd

staldplaner til skuet
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 07:39
Jeg har ringet til sekretæren for at høre om det med boks og spiltorv. De har først en staldplan 2 dage før skuet, så ingen kan få noget af vide før, hvilket jeg syntes er lidt sent, da de allerede nu har fået tilmeldingerne. Jeg mener bare, at dem som betaler og gerne vil trække sig, hvis de får spiltorv, det er så bare ærgerlige penge.
0
0
Svar på denne tråd

Michella
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 08:11
ja de har fået tilmeldingerne, men der er nu meget arbejde før der er et katalog og en overigt over hvilke heste som kommer, desuden er der altid nogen melder der fra inden skuet, til de store landsstævner har jeg nu heller ingen plan klar før 2 dage før stævnet, og alligevel bliver der hele tiden flyttet rundt så den ikke passer andet end 5 min.

0
0
Svar på denne tråd

Altså helt ærligt....
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 08:38
... hvis det er så forfærdeligt at skulle vænne hesten til at stå bundet, så synes jeg egentlig man skulle lade være med at melde til dyrskue.

Men måske var det værd at tænke lidt over fremtiden for jeres heste, hvis de ikke er i stand til at stå bundet - for det kan godt gå hen og blive lidt besværligt. Der vil også være visse aktiviteter der vil være "lukket land" for jer.

F.eks. er det efter min mening det rene dyrplageri at transportere sin hest i trailer eller lastbil, hvis den ikke kan stå bundet. Stævnedeltagelse vil også være begrænset - for det er de færreste steder, man kan opstalde i boks ved stævnerne.

Hestene klarer altså nemt at være opstaldet i spiltov i 3 dage. Det er som regel menneskene, der er det største problem.

Hilsen Sif

Skal du med på Landsskue ? Husk tilmeldingsfristen den 2. maj
0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar :-)
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 11:57
Hej,
tak for jeres svar :-) :-)
Og dette indlæg var bare ment som en forespørgsel, idet jeg ikke kunne komme telefonisk igennem til sekræteriatet, så tag lige en slapper ;-)
Jo, selvfølgelig skal en hest/pony what so ever lære at stå bundet!!!

DET var jo KUN et spørgsmål om der var nogle, der havde erfaringer med - om hvorvidt man KUNNE få/købe sig til en boks.. Intet andet :-) :-)

Til yderligere information kan jeg fortælle, at vi har tilmeldt vores plag, og at vi glæder os meget :-) :-)

Og Sif...
Citat: " Hestene klarer altså nemt at være opstaldet i spiltov i 3 dage. Det er som regel menneskene, der er det største problem. "

Jo tak, jeg har fået en plads på campingpladsen ;-D :-D *ved godt hvad du mener*

Mvh Mette..

SØGER BOLIG I KBH pr. 1/7-2005
Send mig en besked eller mail: mettejorgensen@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

Helt ærligt.......
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 15:31
må sige ligesom Sif, at jeg heller ikke lige forstå hvorfor man så gerne vil med, hvis spiltorvet er så stort et problem, så må man jo blive hjemme ( og Mette ved godt du bare spørger, men der er flere der klager)

Til Michelle, vil jeg lige sige, er du klar over hvor mange heste der bliver tilmeldt til Roskilde Dyrskue???? Nu er det sådan at de skal have hestetilmeldingerne en måned før alle andre dyr. Tror du der er en grund til dette??? De skal også gennemtjekke alle stamtavlerne, tror du det er noget der tager tid??? nå ja de har jo selvfølgelig haft 7 dage til det, hvis de vel at mærke har taget weekenden i brug. ?:-) Helt ærligt så synes jeg du skulle tage at sætte dig ind i tingene inden du kommer med sådan en udtalelse. Men jo det kan sku da godt være at alle tilmeldningerne, sådan helt af sig selv ordner sig og selv hopper ind i pc systemerne - altså hvad bruger de egentlig levenede mennesker til i det sekretariat ?:-)
Ja du må meget undskylde min noget negative udmeldning, men hvis du ikke kan leve med forholdenen til sådan et arrangement, ja så forstår jeg altså ikke hvad du skal der. Er du klar over, at det var umuligt for os mennesker at få et varm bad i 4 dage sidste år???? måske du skulle overveje om du ej heller kan klare det.... og der er heller ikke opvarmet hotelværelser til rådighed for overforkælede hesteejere...... UNDSKYLD

Karina

0
0
Svar på denne tråd

staldplaner til skuet
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 08:06
Jeg syntes tonen her er rigtig dårlig. Jeg syntes lige at man skal tage en slapper. Alle har da lov til at spørge til div. Jeg siger ikke staldplanen skal være klar nu, men jeg syntes bare at man er meget sent færdig med staldplanen, og det har jeg jo ret til !
Normalt bruger jeg ikke tid på at svare på sådanne negative udtalelser, men syntes lige at du skal køle ned. Man har jo lov til at være bekymret og nervøs, når det er første gang man skal være med. Og hvis man ikke kan spørge eller udtale sig her, hvor skal man så gøre det !
0
0
Svar på denne tråd

Det er dårlig politik...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 11:21
... at have "huller i rækken" - der skal bare et par stykker til, og stalden ser halvtom ud. Også af pladshensyn er det vigtigt, at alle pladser bruges - og derfor rykkes store dele af staldplanen hver gang der sker en afmelding.

Til sammenligning kan jeg fortælle at den endelige staldplan på Landsskuet i Herning foreligger torsdag morgen - altså den dag, skuet starter.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Michelle
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 14:36
Ok - så siger vi at jeg er hård :-D

Men hvis du er i tvivl, så tag den lille folder du får tilsendt sammen med tilmeldingen, deri står, at hingste samt følhopper har førsteret til bokse. Dvs alle andre skal som udgangspunkt stå i spiltov. Hvis du forholder dig til dette, så kan det jo kun blive en fin overraskelse, hvis du alligevel får en boks. Så ved du hvad du har at forholde dig til - et spiltov, for det står i reglementet. Hvis dette afskrækker dig fra start, så ville jeg blive hjemme.

Iøvrigt synes jeg det er helt ok, at spørge, men man kan jo også lige læse reglementet igennem først inden man spørger. Der står svaret jo i, der er såmænd ikke noget hokus pokus i det.

Men lad være med at bekymre dig om det, det er en fed oplevelse, at være med, og du skal se, hvis du vænner hende til det hjemmefra, så skal det nok gå. Ellers vil jeg sige, at hvis man på forhånd ved, at det går bare ikke, så skal man blive hjemme. Man planlægger jo heller ikke en længere rejse for sin hest i en trailer, hvis man bare ved at den går i panik, uden at man har øvet først, og vænnet den til det. Går det bare ikke, så må man blive hjemme. Det er nu en gang livets gang.
:-D

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Hvilke dage
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 08:31
Er Roskilde dyreskue i år?
Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Det er....
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 12:39
... 3. - 5. juni.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider