Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

HMM hvor længe kan hun blive ved
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 11:20
Min hoppe var sat til den 6/3-05, ved godt at de kan gå langt over.

Men nu har hun ikke spist sin mad i over en uge,har prøvet men meget forskellig, ved også godt de kan gå fra maden, men hun vil nu heller ikke spise sit wrap mere, jeg har prøvet med hø men heller ikke det. Det er nu 2 dagen hun ikke spiser noget, hvor længe kan hun gå uden mad overhoved.

Hun har ikke sat ret meget stål,men der er jo lidt, er ikke hævet bag i overhoved, og er heller ikke slap bag til.

Skal jeg bare blive ved med og vente, eller skal jeg ringe til dyrlæge på tirsdag, hun virker glad og tilfreds nok, hendes puls ligger pæn den er 40

Er der nogen der har nogen forslag.
0
0
Svar på denne tråd

FÅ FAT I DYRLÆGEN...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 13:46

... og det syntes jeg ikke kan gå hurtigt nok.

For det første er hun gået LÆNGE over tiden. Normalt siger man to til tre uger over, så skal dyrlægen ud.
For det andet, så er hun gået fra maden.

Jeg ville tage kontakt til dyrlægen med det samme. Hvis der er noget galt, så kan han måske redde det.

Håber at alt er vel. Men ser frem til at høre hvad det går op i.

** Trine **

Heste søges til LÅNS eller LEJE.
Se her:HEST SØGES...

Leder du efter data på en heste eller pony? Så prøv at kontakte mig. Jeg har adgang til HesteData og hjælper gerne...

0
0
Svar på denne tråd

Over tiden
Forfatter: 
Dato:  25-03-2005 14:46
Det er selvfølgelig ikke så godt, at hun slet ikke spiser noget, men jeg synes ikke hun er gået voldsomt længe over endnu. Da min sidst fik føl, var hun sat til d. 23/4 og føllet kom d. 6/6, så de kan altså gå meget længe over. I den forbindelse havde jeg selvfølgelig kontakt til min dyrlæge (til sidt dagligt), og han kontaktede diverse eksperter på området. De anbefalede, at vi lod være med at gøre noget. Man måtte i hvert fald endelig ikke sætte folingen i gang.

Men hvis jeg var dig ville jeg nu ringe til dyrlægen og høre, hvad han siger til, at hun slet ikke spiser.

Håber, alt går som det skal, og at du snart bliver føl-mor.

V.H.
Rebecca.
0
0
Svar på denne tråd

Ring du...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2005 15:03
hellere nu, der kan være noget helt galt...

Føllet kan være dødt, børen er slynget, føllet ligger forkert eller måske er der to...

Eller måske er hun slet ikke i fol mere, har du overvejet det, altså at hun er falsk i fol...

Skønne Friesere sælges, skriv og hør nærmere...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

Græs.....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2005 15:26
Jeg har også prøvet det, man er ved at blive vanvittig, når man nu ved at kræet skal have føde for at kunne fodre sit kommende barn.

Prøv at sætte en snor på hende, og så ud at græsse i vejkanten, så skal hun nok blive sulten.

Det kan da være som det også bliver nævnt at hun kun er falsk drægtig, men det kan dyrlægen så svare på.

0
0
Svar på denne tråd

kan de det ...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2005 08:26
jeg har aldrig hørt om falsk drægtighed hos heste.
Lægger de så også mave til ?
Karina ... S.
:-o
0
0
Svar på denne tråd

Det kan de!
Forfatter: 
Dato:  26-03-2005 08:44
Karina S:
Jeg kender en, der troede at hendes hoppe var ifol, den havde kæmpe mave og yver og mælk i yveret! Og hun havde jaget sin mand op 3 gange hver nat, for at kigge til hoppen i nogen tid, og besluttede til sidst at få dyrlægen ud og tjekke hoppen, og den var ikke ifol! 8-)

Mvh. Maja og Højbo's Fiona

HUSK; Et bid er aldrig stærkere end den hånd, der holder tøjlen! 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Den kan...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2005 11:33
osse have kastet føllet, men hoppen tror stadig den er ifol...

Men jo heste kan godt være indbildte i fol, det ses selvfølgelig ikke tit, men der er tilfælde...

Skønne Friesere sælges, skriv og hør nærmere...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

føllebølle
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 11:33
Min hoppe gik begge gange 4 uger over tiden, og var heller ikke meget for sin mad, men det hjalp lidt at kræse med gulerødder, klid, melasse m.m. Vi fik det råd af dyrlægen, at vi skulle holde hende igang, med longering, gåturer, det kan fremskyndede folingen lidt. Ellers ville hun helst bare stå stille ude på folden hele dagen, men det skal selvfølgelig være med måde.
Men det var også vigtigt for vores hoppe at den fik ro i stalden, og at vi ikke hele tiden gik og kiggede til hende. Vi satte overvågningskamera op for ikke at forstyrre.
Håber snart du får føl.
Vh Louise :-)
0
0
Svar på denne tråd

Hvordan går det?
Forfatter: 
Dato:  31-03-2005 10:20
Hejsa.
Er der sket noget, jeg tænker på om dyrlægen har været ude hos dig?!

Venlig hilsen

Fie ;-)

Broget kat. 3 hingst søges til maj, til bedækning af to hopper på omkring 1 meter.
Ikke fra Sjælland...
0
0
Svar på denne tråd

Se her....
Forfatter: 
Dato:  31-03-2005 10:40
på dette link:

Ann Pia´s føl

Kærligst Kirsten

Tænk før du taler - især hvis du har tænkt dig at sige det, du tænker.
:-D

Nogle spreder glæde hvor de går. Andre når de går…

:-D :-D :-D
0
0
Svar på denne tråd

nå okey
Forfatter: 
Dato:  31-03-2005 11:07
Tak for det Kirsten - jeg HAR læst historien, der heldigvis endte godt, men har så ikke lagt mærke til forfatteren.

Men tak for linket.
Godt det ikke var mig der stod i sådan en situation, jeg tror jeg ville gå i panik.

Venlig hilsen

Fie ;-)

Broget kat. 3 hingst søges til maj, til bedækning af to hopper på omkring 1 meter.
Ikke fra Sjælland...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider