Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kan ifolet hoppe vise brunst?
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 08:51

hej

Kan hopper der venter føl vise brunst? også i samme forår som de skal have føl?
Jeg har før set en hoppe som om efteråret har vist brunst over for andre heste som så alligevel har fået føl som planlagt om foråret, men kan det også ske at de viser det om foråret?

MVH

Merete
0
0
Svar på denne tråd

Ja......
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 09:09
Min svoger blev for en del år siden uvenner med en hoppeejer, da hans hingst ikke ville bedække mandens hoppen, selvom den var i tydelig brunst.

Hoppeejeren ringede at par måneder senere og undskyldte, hoppen havde fået et dødfødt føl. Det viste sig at den havde gået på fold med en hingsteplag året før.

Men det er ikke normalt, en drægtig hoppe viser sjældent brunst.

0
0
Svar på denne tråd

Ja en hoppe
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 09:14
der er konstateret drægtig kan godt udvise en svag brunst, det hører til sjældenhederne, men det sker.

Miniature heste sælges samt en enkelt mini-knabstrupper.
Bedækning tilbydes ved Dk´s mindste avlsgodkendte miniature hingst.
Hvor er du som tilbød hjælp til min søster´s hest.
0
0
Svar på denne tråd

Nogen gør
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 09:34
Hejsa

Min gamle Allegro hoppe viste ofte brunsttegn, selv om hun var drægtig, dog uden at blinke og sjatte.

Lige op til folingen kunne hun få hingstenykker, altså springe på de andre hopper, når de viste brunsttegn. Det så lidt sjovt ud med en kæmpemadamme med stor mave!

Hendes ene datter har samme adfærd, dog uden at være hingstet. 2 gange har jeg troet at hun havde absorberet føllet, fordi hendes brunsttegn var så tydelige (hun blinkede), men det var så ikke tilfældet.

Mvh Dorte

Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd

Ja de kan
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 10:06
De kan sagtens vise brunsttegn alligevel. Min hoppe opførede sig også som om hun var i brunst selvom hun var ifol. Det er slet ikke så sjældent det sker ifølge mine dyrelæger og de avler jeg kender...
0
0
Svar på denne tråd

vi har også
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 10:59
haft en fjordhoppe som kom i brunst flere gamge under de 11 måneder hun var i fol. og det gjorde hun også anden gang hun kom i fol.
så det er meget muligt.

hun begyndte også at hoppe på de andre hopper i folden.
0
0
Svar på denne tråd

det kan lade sig gøre
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 13:49
Min hoppe er netop konstateret drægtig - jeg regner med at hun skal fole imellem 1. juli og 1. sept! I hele perioden har hun gået sammen med hingsten - første bedækning foregik v.h.a. dyrlæge som scannede hende og da hun havde ægløsning blev hun bedækket - og igen 2 dage senere - men hun kom i brunst allered 10 dage senere og lod sig villigt bedække og igen 14 dage senere - altså helt kuk i den - til sidst fik hun svaberprøve som var ren og det helt mærkelige er at hun ikke var i brunst EFTER hun fik taget svaber- og ikke bedækket, mig bekendt . Så hun kom hjem til mig - og er altså nu ifol for første gang ( 7 år gammel)
Det er da meget meget mærkeligt!
Det er så hende her

og ham her det drejer sig om:

så jeg er ikke så lidt glad og forventningsfuld !og ja det er måske et tosset tidspunkt - men bedre sent end aldrig !

Avl af Palomino & Pinto-Arabere/b>
<
Rainbow Arabians
0
0
Svar på denne tråd

det kan godt ske
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 18:23
hejsa
det kan de sagtens jeg har haft en hoppe engang hun viste tegn på brunst i det meste af perioden, men var med føl og fik en hoppe, men jeg vil da få hende tjeket for en sikkerheds skyld hvis jeg var dig
hilsen trunte2412
0
0
Svar på denne tråd

Forveksling??
Forfatter: 
Dato:  25-03-2005 13:14
Min hoppe, der skal fole i starten af juli tisser konstant! Det er kun små sjatter, og først troede jeg også at hun var i brunst og blev meget ked af det :{-( Men efter 14 dage gør hun det stadig, og i hele perioden har hun været MEGET afvisende over for min vallak. Altså hun har ikke vist andre brunst tegn. Hun er også blevet konstateret drægtig på 70 dagen, så jeg regner med, at jeg havde opdaget det, hvis hun havde mistet føllet i mellemtiden?

Jeg synes ikke rigtig at man kan se på hende at hun er drægtig, hendes mave er kun lidt "deform". Tilgengæld syntes jeg omkring juletid, at hun så vildt drægtig ud ?:-) Men hun har også tabt sig lidt, så jeg håber bare, at det hele skyldes, at føllet nu tager mere næring fra hende, fordi det vokser helt vildt, og at det derfor også presser på blæren.

Det jeg egentlig ville med dette indlæg var at foreslå, at man måske nogen gange forveksler en brunst med noget helt andet :-)

Mange hilsner Mette
0
0
Svar på denne tråd

Ja man godt blive lidt små nervøs
Forfatter: 
Dato:  25-03-2005 13:33

Hej

Det er ikke rart når man tror hoppen skal have føl og så den viser brunst tegn, så bliver man noget nervøs.
Men det er da underlig så mærkeligt de kan opføre sig.
Supaya, det er nogle lækre heste du har, rigtig smuk farve.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider