Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

regler vedr. registrering af hest i DV
Forfatter: 
Dato:  06-03-2005 16:38
Jeg har for et stykke tid siden købt en hoppeplag på 1½ år og ville gerne have hende registreret i DV hvis muligt. Hingsten er stambogsført, men hoppen er ikke. Jeg fik intet med af papirer da jeg købte hesten. Hvad skal der til, og er det muligt at få hen brændemærket.

Jeg har hørt noget med blodprøver også. Er lidt på herrens mark.

Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Papirer
Forfatter: 
Dato:  06-03-2005 16:42
Det er ikke nok at hingsten er stambogsført, den skal også være kåret ellers kan der ikke udstedes papirer på afkommet.

0
0
Svar på denne tråd

stamtavle
Forfatter: 
Dato:  06-03-2005 16:47
Hvordan finder jeg ud af det. Jeg har set hingstens stamtavle. Kan man se det ud fra den?
0
0
Svar på denne tråd

Navn,,,
Forfatter: 
Dato:  07-03-2005 05:24
Hvad hedder faderen til din hoppe??? Men udfra det du siger så har jeg en mistanke om at den ikke er kåret. Desværre.

0
0
Svar på denne tråd

Hingsten
Forfatter: 
Dato:  07-03-2005 19:13
Hingsten til min hoppe hedder Lobster. Og skal stamme fra Midt-vest jylland. Jeg så hingsten hos manden som solgte mig føllet. Og også stamtavlen, men jeg nærlæste ikke stamtavlen. Jeg kan bare huske at hesten "lady killer" var repræsenteret i den. Men hvor?
Men ifølge mine oplysninger( som jeg har fundet ud af senere) så er manden muligvis ikke ejermanden af Lobster. Jeg har nemlig lade mig fortælle at den har været udlånt. Men til hvem og hvorfra ved jeg ikke. Så jeg står måske i en situation hvor hingsten har været udlånt til manden som jeg har købt føl hos. Han havde nemlig flere hopper gående kun med det formål at avle. De blev ikke brugt til noget.
0
0
Svar på denne tråd

Lobster
Forfatter: 
Dato:  07-03-2005 21:42
I følge LR´s darabase er der 2 Lobster hvor de begge har Ladykiller i stamtavlen.
Den ene Lobster er kåret i dansk varmblod.

Fik du nogle papir med på plagen da du købte hende?
Hvis ikke så er der enten rod i indberetningen,eller også er det en pirathingst der er far til din plag.
Under alle omstændigheder vil hun kun kunne kåres i F1 i dv,da hendes mor ikke er stambogført..

Hilsner fra Michelle

:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd

Ingen papirer
Forfatter: 
Dato:  07-03-2005 21:54
Nej jeg fik ingen papirer på plagen. Men kan nok godt skaffe stamtavlen på faderen. Hvis det har nogen betydning.
Hvad vil det sige at jeg kan få hende kåret i F1? Kan jeg det uden papirer på hvem hun er efter?
Og vil hun kunne brændemærkes!
Det er alt meget nyt. Jeg har været inde og læse på reglerne men forstår dem ikke.
0
0
Svar på denne tråd

Rikke..
Forfatter: 
Dato:  07-03-2005 22:05
Hun kan fremstilles i dv til kåring fra det år hun bliver 3år.
F1 betyder at hun er kåret i forregistret.
Kan ikke lige huske om F1 hopper bliver brændemærket med krone og bølge,men hvis hun opnår kåring,bliver hun brændemærket med et eller andet.
Og der udstedes et hestepas med hendes navn osv.
Du kan læse mere her under regler Dansk Varmblod

Hilsner fra Michelle

0
0
Svar på denne tråd

hingst.
Forfatter: 
Dato:  07-03-2005 22:14
da jeg som sagt har set hingsten, så kan du måske fortælle mig hvilken af hingstene der er kåret. Den jeg så var ihvertfald 1.70 i stg, mørke brun, med en hvid kode eller balle på et af bagbenene. og ikke rigtig andre aftegn. (kan ikke huske om han havde en meget lille prik i panden) Det skulle da være mærkeligt om begge hingste lignede hindanden på in prik.
0
0
Svar på denne tråd

navnet...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2005 22:19
Hvad hed han, ham du købte hesten af ?

Mvh Katharina
0
0
Svar på denne tråd

Lobster
Forfatter: 
Dato:  07-03-2005 22:23
Du kan se den kårede Lobster her: Lobster

Hilsner fra Michelle

0
0
Svar på denne tråd

afklaret
Forfatter: 
Dato:  08-03-2005 18:44
Nu har jeg undersøgt lidt mere. Jeg var ude ved manden i dag. Og det er IKKE den kårede Lobster. Øv men jeg forelskede mig i hesten inden jeg tænkte over Hvem forældre var og hvad det kunne betyde papirmæssigt. Men sådan er det jo. Hun er stadig alle tiders, og jeg skal selvfølgelig også have et føl på hende. Er lidt spændt for hun har selv arvet sine fire hvide sokker og bred hvid blis fra sin mor.( hun er ellers mørkebrun) Så det kunne være sjov om hun gav farverne videre til sit føl. Samt hendes gode sind, og løft hen over jorden.
Men tak for hjælpen alle sammen.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider