Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

to hingste...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2005 09:49
Hej..

Jeg har lige et lille spørgsmål: Kan 2 hingste gå på samme fold uden at lave for stor skade på hinanden?

0
0
Svar på denne tråd

Hingste
Forfatter: 
Dato:  26-02-2005 10:03
Det kommer an på hingstene.... To hingsteplage kan sandsynligvis. Hvis det er to fuldvoksne avlshingste, kan de nok ikke.

Stine
0
0
Svar på denne tråd

okay....
Forfatter: 
Dato:  26-02-2005 10:15
det er en på 2 år og en på på 1 år??
0
0
Svar på denne tråd

hingste i flok
Forfatter: 
Dato:  26-02-2005 11:25
Når de er så unge er det som regel intet problem. Selvfølgelig vil de lege og sandsynligvis få lidt skrammer, men det kan alle heste der går på fold med andre jo få.
Som hovedregel vil jeg altid placere hingste på en fold hvor de er længst væk fra hopperne, og ikke kan se dem, så ikke der opstår magtkampe mellem hingstene pga. dem, eller nogle af hingstene skulle blive for fristede af hopperne og gå gennem hegnet.
Min egen hingst på snart 4 går sammen med en plag og to jævnaldrene, hvoraf den ene er i avlen. Det foregår uden problemer, indtil videre.
0
0
Svar på denne tråd

Hingste sammen
Forfatter: 
Dato:  26-02-2005 11:48
Ja to hingsteplage bør sagtens kunne gå sammen.
Det er rigtig godt for dem, for de har begge et stort behov for at lege vildt og længe som kun en anden hingsteplag gider.
Vi har 3 2års hingste som går sammen med 7 voksne og unge vallakker (islændere og friesere). De hygger sig mægtigt. Og inden længe kommer der 3 1 års hingste ind til dem også. Blandt islændere sender folk der kun har 1 hingsteplag ofte deres hingsteplage i opstaldning på egenglige hingstefolde/løsdrifter. Dette sker netop fordi hingstene både fyssis og psykisk trives godt har meget godt af livet samme med de andre drenge. Jeg ville personligt heller andrig selv lade en hingsteplag gå uden selskab af andre hingste.
En ekstra fordel er at hingstene ofte er meget nemme at have med at gøre, da de får afreageret dagligt sammen med vennerne og i det hele taget er velstimulerede og i god fysisk form. Deres udvikling af muskler, led og sener bliver jo også optimal på den måde.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider