Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hjælp er jeg blevet helt skør
Forfatter: 
Dato:  07-02-2005 20:22
jeg har en skimlet hoppe på 7 år og hun er 152 ca i stang hun er araber fuldblod og anderlusier

og jeg selv 174 og vejer 97 kg forhåbenlig stadig på vej nedad.

i mit lille hoved havde jeg planlagt at hun skulle bedækkes med en oldenborg så føllet ville få lidt mere højde og lidt mere korpus men så har jeg været i spanien og redet PRE heste og så hestesnakkede jeg med en i gård og jeg fortæller om turen og hestene der nede og så siger hun gudhjelpemer hvorfor bruger du ikke en PRE hingst til hende istedent for og nu kan jeg bare ikke få det ud af mit lille hoved hvad mener i ? skal jeg følge mit hjerte og vælge den kønne spanske

for hjælp jeg er entlig slet ikke helt vild med skimler men dem der er jeg skør med. hulk jeg er ved at blive skør.
Det der er godt er enten ulovligt, umoralsk eller også feder det bare. >o< :-D
0
0
Svar på denne tråd

hvorfor ikke
Forfatter: 
Dato:  07-02-2005 20:52
bruge andalusier, når det nu er det, der er i hende?

Men når det er sagt, skal du jo først og fremmest følge dit hoved. Find en god hingst, der passer til din hoppe, og kan forbedre hendes svagere sider. Finder du flere af den slags hingste, skal du følge dit hjerte, og vælge den, der giver dig den bedste fornemmelse.

mvh Maria

Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv 8-)

0
0
Svar på denne tråd

Ja hvorfor ikke...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2005 09:29
Jeg mener bestemt du skal følge dit hjerte. Selvfølgelig skal du være kritisk for, hvad hoppen evt. har af fejl og mangler - de skulle jo gerne opvejes af hingsten (og omvendt).
For eget vedkommende kan jeg dà fortælle, at jeg i år venter en lille Hispanoaraber (OX-hoppe x P.R.E.-hingst) - som jeg er utroligt spændt på og glæder mig meget til.
Med hensyn til skimmel, der er altså også ensfarvede hingste herhjemme, selv om dine chancer for skim. afkom er stor - eftersom din hoppe jo er skimmel. Jeg har selv har brugt en brun hingst, dog ikke valgt pga. farven.

Mvh Heidi :-D

\l/
(@@)
----o00o-(_)-o00o----

Til salg: OX-araberplag efter DA Korrado, se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  12-02-2005 22:57
Vælg en brun P.R.E. hingst, hvis der er en der passer til din hoppe. Det er jo den du kan lide. Husk dog lige, at en god hest ikke har nogen farve. Med en brun hingst har du størst chance for ikke at få et skimlet føl, da brun er næsten lige så dominant som skimmel. Jeg har fået et brunt føl på en skimlet hoppe, som dog havde en rød far (altså hoppen), hingsten var brun. Min hingst, Ræveskiftes Jack in the box wmh 118. er selv skimmel, men har avlet et brunt føl på en skimlet hoppe. Så det kan lade sig gøre, selv om chancerne ikke er så store. Vælg først og fremmest efter hingstens og hoppens eksteriør og sind, først derefter kommer farvevalget.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider