|
|
| En med en sød ponyhingst?? |
| Forfatter:  |
Nanna :D |
| Dato:  |
26-01-2005 21:20 |
|
Haii allesammen..
Er der en herinde med en sød ponyhingst af en art, race er ligegyldig, bare den er rolig.. Jeg kan godt lide blandinger..
Det er fordi vi måske skal avle en pony til min lillesøster.. hun er 8, så når den er klar, skulle hun også meget gerne være det.
Hoppen er 142, og hingsten må meget gerne være der omkring også, evt lidt højere..
Og så må han meget gerne stå i nordjylland et sted...
på forhånd tak...
Nanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åh ja... |
|
|
det er så sjovt at få føl og der går såmen kun mindst 4 år før "barnet" kan bruge føllet !!!
Til den tid er hun træt af heste og hvad så med føllet....
OG ja et NEGATIVT indlæg, men sådan er det nu engang føde for hestehandlerne på et marked, endnu et pirat føl er planlagt
En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl. Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej nanna |
Mitzi |
27-01-2005 08:26 |
|
Jeg kender desvære ikke nogen i jylland..
men Jack D som Hundegitte her fra HN ejer ..er en kanon dejlig hingst...Min hoppe venter føl efter han her til april-maj....
Held og lykke med det...
M.v.h
Mitzi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kig på bedækning tilbydes |
KarinaKnudsen |
27-01-2005 10:07 |
|
Inde på markedspladsen er der en kategori der hedder Bedækning tilbydes, hvorfor kigger du ikke derinde????
Karina
Stærk fortaler for organiserede avl.
Citat Kons. J. Finderup fra LR: "Husk, at der er store chancer for at få et godt afkom på gode moderdyr, og at gode moderdyr er en afgørende forskel på succes og fiasko."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svarene.. |
Nanna :D |
27-01-2005 10:13 |
|
Først lige..
Jeg tvivler stærkt på at hun blier træt af heste, alle hendes ældre søskende har hest, og har redet i mange år..
Og jeg vil aldrig sælge til en hestehandler, aldrig i livet.. Så hellere beholde den selv, endten til hyggehest, eller bare selv ride den..
Jeg har søgt på markedspladsen, mange gange efterhånden.. Men der er ikke rigtig nogle.. den eneste i nærheden af mig, som i øvrigt også er min favorit er alt for høj.. Ellers havde jeg også taget ham..
Hvor høj er denne Jack D.. det var da en mulighed!?
Mange tak for hjælpen....:D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med |
|
|
welsh cob, så får du papirer på føllet og det registreres som sec. F. Jeg har en hingst men bor på Fyn, men Amanda (Mandy herinde) har en hingst. Hun bor vist ved Aulum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ja hingsten |
|
|
skal naturligvis stå i nærheden, uanset dens kvaliteter. Det skal bare være så billigt som muligt...
Hvis du vil avle så synes jeg du skal have en lidt mere seriøs tilgang til det!
Hvorfor ikke bare KØBE en dejlig blandingspony, når pigen er stor nok??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang. welsh |
|
|
Vil lige tilføje, at der ikke længere er åbent for registrering af helt ukendte dyr i sec. F. Føl efter en ukendt hoppe og en kåret welsh får blåt (LU) pas ligesom alle andre føl efter en kåret far og ukendt mor. Men blåt pas er da bedre end at bedække med ukåret hingst!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjemmesider |
KarinaKnudsen |
27-01-2005 12:49 |
|
Hvorfor ikke søge på de forskellige Avlsforbunds hjemmesider, der er gerne en hingsteliste, med de hingste der er godkendt til avl????
Karina
Citat Kons. J. Finderup fra LR: "Husk, at der er store chancer for at få et godt afkom på gode moderdyr, og at gode moderdyr er en afgørende forskel på succes og fiasko."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej med dig |
|
|
Jeg kender en hingst på 1.60 - er det aaaalt for stort? Den står ved Aalborgegnen
Jeg har solgt to af mine gamle heste til hestehandlere - OG DE VAR IKKE BARE FØDE FOR HESTEHANDLERE!!!!
Hestehandlerer er vel ikke kun store tykke slagtermennesker. Det da ikke anderledes end dem som impoterer heste fra holland, irlang osv. de køber dem for at sælge videre - det behøves der da ikke være noget galt i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så har vi netop problemet |
KarinaKnudsen |
29-01-2005 21:36 |
|
Hun har en hoppe på 142, og føllet skulle gerne blive omkring samme højde, - her må vi gå ud fra at det er som udvokset.
Og så tilbyder du en på 1,60?????????????????????????
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en lille ide.. |
|
|
Få farmand eller tag cyklen og kør rundt og spørg dig omkring... nogen kender måske nogen.. spørg på rideskoler og lign.. der skal nok være en der kender en..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åha da |
|
|
Jeg nævnte det da bare for at være flink - endnu engang skal man passe på man ikke blir bidt hvis man prøver at hjælpe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zwavo's Suprise |
|
|
Min ponyhoppe (uden afstamning) venter føl efter Zwavo's Suprise (new forest).
En super dejlig hingst på 146 cm i stang. Virkelig godt temperament  , A-pony i dressur og gode karakterer i spring til kåring.
Han står i Nordjylland (Nørager).
Han kan ses på Stutteri Vognmandsgårdens hjemmeside.
De har også en anden dejlig new forest hingst som står til avlsbenyttelse.
Prøv at tjekke dem ud - virkelig fine hingste!
Held & lykke med valg af hingst!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingstevalg |
S.B. |
03-02-2005 00:09 |
|
Prøv at gå ind på www.sportspony.dk - gå på hingstelisten - der er frit valg og mange muligheder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|