|
|
| Underbid |
|
|
Hej allesammen...
Jeg vil høre om der er nogen af jer der har erfaringer med underbid hos heste... Er det arveligt? Kan det rette sig (den pågældende hoppe er kun ca. 1 år) eller bliver det kun værre? Kan en hoppe med underbid kåres eller bør man ikke avle på den? Hvad mener I?
VH Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang underbid... |
|
|
...jeg har fået at vide engang at det er arveligt og man ikke bør avle på sådan en hest. om den kan blive kåret er jeg heller ikke så sikker på. jeg tror ikke du skal regne med det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| underbid |
|
|
Vi har en lille rød hoppe (ca 1 meter) uden stamtavle, som vi købte på Egeskov Marked som føl. Hun har underbid, hvilket vi var klar over, men hun skulle kun gå som selskab for en anden shetlænder, så vi lagde ikke vægt på det. Hun er hverken blevet værre eller bedre siden hun var føl, og hun har ikke været generet af det. Men det er heller ikke så meget, kun et par cm. Hun skal fole i år, så nu må vi se, om føllet også får underbid.
Man bør vel egentlig ikke avle på den, men vi valgte at prøve og se om føllet får det eller ej. Skaden er jo ikke så stor, når det er en lille pony- der stilles jo ikke så store krav til den som til en ridehest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet