Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvornår og hvordan? Fjordheste plag-kåring
Forfatter: 
Dato:  26-01-2005 11:22
Hej :-)

Jeg vil gerne have Linnea med til plagkåring her i 2005. Hun fylder 2 år til maj. Er dato/sted fastlagt og hvordan foregår tilmelding?

Jeg er helt ny i denne form for hestehold og søger derfor lidt hjælp :-)

På forhånd tak!
0
0
Svar på denne tråd

man kårer
Forfatter: 
Dato:  26-01-2005 11:31
ikke plage, de bedømmes og det kan de bllive på diverse dyrskuer rundtomkring i landet når de som din er 2 år, Prøv at kikke på fjordheste avlsforeningens side der vil helt sikkert komme datoer for deres interne plagskuer.

Heste kåres normalt fra deres 3 år og for de fleste kun en gang i livet.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd

tjek...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2005 11:36
www.fjordhest.dk der plejer det at stå, men meld dig ind i en af lokalforeningerne så får du besked om arrangementer. Lokalforeningerne finder du også www.fjordhest.dk.
Nuttede kattekillinger sælges

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du ..
Forfatter: 
Dato:  26-01-2005 11:39
skal kåre hende som 3 år er du nødt til at være medlem af hovedforeningen så vidt jeg husker.
Ellers hedder det plagskue når hun er 2.
Nuttede kattekillinger sælges

0
0
Svar på denne tråd

Der er plageskue og agility...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2005 12:12
... i Hjallerup den 24. april. Det er Nordfjordhesten der afholder det - kig på deres hjemmeside: plageskue i Nordfjordhesten

Det er det nærmeste skue for dig - og ellers kan du kigge her: fjordhesteavlens aktivitetskalender

Hilsen Sif

Har du en fjordhest? Så er fjordhesteavlens kurser måske noget for dig - se mere her: fjordheste-kurser
0
0
Svar på denne tråd

nemlig ja
Forfatter: 
Dato:  26-01-2005 12:12
Kan godt se jeg skrev forkert :-D

Er medlem af Dansk fjordhestavl - men ikke af en lokalforeningerne.
0
0
Svar på denne tråd

Det behøver du heller ikke....
Forfatter: 
Dato:  26-01-2005 12:13
... at være.

Hilsen Sif

Har du en fjordhest? Så er fjordhesteavlens kurser måske noget for dig - se mere her: fjordheste-kurser
0
0
Svar på denne tråd

Hov - glemte helt....
Forfatter: 
Dato:  26-01-2005 12:14
... at skrive, at der sikkert i marts-nummeret af "Fjordhesten" er omtale af de forskellige plageskuer - det plejer der i hvert fald at være :)

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

og kender i evt. en som
Forfatter: 
Dato:  26-01-2005 12:30
kunne betales for at mønstre damen når dagen kommer ;-D
0
0
Svar på denne tråd

har været der
Forfatter: 
Dato:  26-01-2005 15:42
du skal bare være medlem i fjordhesten dk. for at deltage på plag skuer.

jeg mener faktisk (men lad være med at hænge mig op på det) at fjordhestene også kan komme til ekstariør kåring som plage....ihvertfald kan vallakker kåres.

men for at deltage skal du altså være medlem af fjordhesten danmark.
0
0
Svar på denne tråd

Siri....
Forfatter: 
Dato:  26-01-2005 15:54
Plage kan IKKE kåres.

Hopper skal være minimum 3 år, før de kan kåres, og hingste kan første gang stilles som 2½ årige.

Vallakker bliver ikke kåret, men bedømt (dog ved samme lejlighed og med samme karaktersystem som for hopperne). De skal være 4 år før de kan stilles, og skal have en godkendt brugsprøve i bagagen (LC2 dressur, terrænprøve eller kørsel Let Elementaire I).

Ved plageskuerne bliver plagene bedømt efter 5-tals skalaen:
1. type
2. krop og rammer
3. fundament
4. bevægelser
5. helhed

Nogle steder åbner man for vallakker, andre steder er det kun hoppe- og hingsteplage, der kan udstilles. Det er helt op til den enkelte arrangør.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider