|
|
| Har i tænkt over |
|
|
Hvad i vil kalde jeres kommende "babyere" ????
Hvis jeg får et hingsteføl skal det hedde;
Langhoffs Milde Moses.
Hvis det bliver en hoppe;
Langhoffs Miss Milli-Vanilli.
Mors navn er Gøngehusfarmens Miss Sophie og far er Milan.
Tre års hingst e. Bernstein sælges. En smart "model" med tre særdeles gode gangarter...se mere under min præsentation, samt billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I tænkeboksen |
|
|
Jeg har da lidt ideer.
Hvis Baronne får et hoppeføl, så skal det hedder Rosanna, et hingsteføl ved jeg ikke endnu. Føllet er efter Rubin.
Hvis Pamina får et hingsteføl skal det hedde Wolfgang, et hoppeføl måske Weltina. Føllet er her efter Weltmeister.
Den sidste der venter sig er min WM-hoppe Bella. Her skal et hingsteføl hedde Bon Jovi, et hoppeføl måske Barbie Girl eller Baby Jane. Føllet er efter Mollegaards Janus.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis en |
|
|
hingst ja
Så tror jeg den skal hedde Caz(z)ino Ovenskov
Far: Sanders Califf
Mor: Guzzi
ved ikke hvad en hoppe skulle hedde, var jeg lidt doven ville det vel være noget i stil med Cazzi(e) Ovenskov
he he..
-Ariann
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaa... |
|
|
hvis jeg får et hoppeføl skal den enten hedde Tatiana eller Fabiana... mor Tanje og far Federico...
Dolittas føl med faderen Leo-Light har jeg ikke overvejet helt endnu... men en ting er sikkert det skal starte med enten D eller L...
foreløbig vil jeg blive glad hvis der kommer to levedygtige føl og begge hopper klarer det til UG uden noget tab af hopper eller andet....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi skal først.... |
|
|
... have bedækket nu til foråret, så det er nok lige tidligt nok at tænke på navne. Vi ved dog at det skal begynde med D - og at det ikke skal være længere end at hesten bliver kaldt SIT EGET navn og ikke et eller andet tåbeligt nick-name.
Hilsen Sif
Har du en fjordhest? Så er fjordhesteavlens kurser måske noget for dig - se mere her: fjordheste-kurser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
|
|
...haft mange navne oppe og vende til mit kommende føl. Min hoppe hedder Højbo's Fiona og hingsten er Crown's Blue Pearl.
Men jeg tror nu, at føllet skal hedde "Pearl's Avanarni". Både hvis det bliver en hingst eller en hoppe.
Ellers har jeg tænkt på Pangaya, Chessnya og Capable.
Men det kan jo nåes at lave om mange gange endnu, inden føllet kommer!
Mvh. Maja og Højbo's FionaHUSK; Et bid er aldrig stærkere end den hånd, der holder tøjlen! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heklas føl |
|
|
Heklas føl efter Kaiser Wilhelm skal nok hedde:
hingst:
HighWind
High Walley
Kaiser High
hoppe:
Her Highness
- her kan jeg ikke rigtig finde på noget... (nogle forslag?)
Navnet skal indeholde "High" og så skal det kunne relateres til faderens navn Kaiser Wilhelm.
mvh. Heidi, Hekla & High-Line
DV-hoppe årgang 2001 eller 2002 købes
Stutteri High
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang. navn |
| Forfatter:  |
KarinaKnudsen |
| Dato:  |
20-01-2005 14:46 |
|
Husk, Nete, at når du sender følanmeldelsen ind, så må navnet kun være på 2 X 15 bogstaver......
Karina
Stærk fortaler for organiserede avl.
Citat Kons. J. Finderup fra LR: "Husk, at der er store chancer for at få et godt afkom på gode moderdyr, og at gode moderdyr er en afgørende forskel på succes og fiasko."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøver at la' vær'... |
|
|
Jeg er også sådan en type der går og rumler over navne i længere tid. Navne er vigtige, nemlig!
Men efter at have mistet tre føl prøver jeg at lade være med at finde på navne i forvejen, så bliver man bare så meget mere skuffet.
Men et år kunne jeg dog ikke nære mig. Min glasøjede, rødbrogede miniaturehoppe blev bedækket med en tilsvarende hingst. Og både hingsteejer og jeg var overbevist om at der ville komme et lille rødbroget hingsteføl med blå øjne, altså sådan en man absolut ikke kan komme af med. så der var mange "blå" navne til overvejelse: Blue Double, Toy Boy Blue, Baby Blue Eyes o.l.
Men frem dukkede et lille rødbroget hoppeføl med brune øjne, så der var vi helt på bar bund.
Hun endte med at hedde "Missing Theblue", det kunne næsten ikke være anderledes. Det manglende mellemrum skyldes reglerne fra LU om antallet af bogstaver i navne.
Til næste år venter jeg desværre ingen føl, så der er jeg helt fri for at gå og gruble over det.
Men har da til gengæld planlagt at engang når min palominohoppe får et gult hingsteføl skal det hedde Chrysos som vistnok betyder guld på græsk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har talt |
|
|
det er under 2*15
Tre års hingst e. Bernstein sælges. En smart "model" med tre særdeles gode gangarter...se mere under min præsentation, samt billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg prøvede |
|
|
at finde på gode navne til et føl, sidste vinter, da Mille var drægtig. Hun hedder jo rigtigt Michellina og faderen hedder Safari Højgård.
Jeg håbede jo på et broget føl, og besluttede ret hurtigt, at en hingst skulle hedde Milano og en hoppe Milena eller Safira.
Men, jeg fik jo et rødt hingsteføl, og han lignede bare OVERHOVEDET ikke en Milano, så jeg brugte næsten 4 dage på at finde et ordenligt navn, jeg syntes passede ham. (Madison)
Mvh Maria
Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjo..... |
|
|
Selv om jeg først (forhåbelig) får føl i 2006,har jeg besluttede at føllet,ligegyldig køn,kommer til at hedde Stjernehåb´s Lamour..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo da, helt bestemt |
|
|
Nu skal min hoppe ikke ligefrem ifoles de næste to år, men hvem ved. Det kommer måske en dag.
Jeg er så heldig/uheldig at man har holdt et par forbogstaver hele vejen ned gennem Røde`s stamtavle.
Så jeg bestemmer desværre ikke så meget, hvis hun en dag skal have føl  Vil jo gerne holde denne form for familietradition
Bliver det en hoppe: Skal starte med Y
Bliver det en hingst: Skal starte med R
Jeg har ikke yderligere tænkt over et betsemt navn.
Men er helt vildt med Come-Light Don
Det fælger desværre bare ikke traditionen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nete..... |
KarinaKnudsen |
21-01-2005 09:18 |
|
Så vidt jeg forstår de 2 x 15 bogstaver så er det to navne med max. 15 bogstaver i hvert nanv. Ellers kunne det jo lige så godt skrive 30 bogstaver ikke???
Karina
Citat Kons. J. Finderup fra LR: "Husk, at der er store chancer for at få et godt afkom på gode moderdyr, og at gode moderdyr er en afgørende forskel på succes og fiasko."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lene.. |
|
|
hvad med leo-litta (føler mig lidt kreativ lige nu... he he)
-Ariann
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ariann |
|
|
he he ja det ku rent faktisk være et bud.. så vil der ikke herske tvivl om hvem forældrene er
men det kræver et hoppeføl *SS*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navneregler hos LU |
|
|
Man kan kalde sin hest/pony alle de navne man vil, blot skal der være mellemrum mellem to ord efter 15 bogstaver. Husk at mellemrum mellem ordene også tæller med. Vi kaldte sidste år vores NF-føl for Montana's Sweet Angel Today, der delte LU mellem Sweet og Angel. Hun skulle ha' heddet Montana's Amazing Angel Today, men det måtte hun ikke, da man skulle dele mindt i Amazing. Håber, det kan kaste lidt lys over navnegåden hos LU...
Og nej, vi venter godt nok 6 føl i år, men giver dem først navne når vi har set dem, så ingen ideer her endnu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Montana |
KarinaKnudsen |
21-01-2005 13:13 |
|
Ok tak for udredningen. Jeg må dog indrømme, at jeg synes at det er en underlig måde at gøre tingene på.
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det skyldes.... |
|
|
... databasen, som LR registrerer alle hestene i.
Der er simpelthen ikke plads til 117 navne - og hvorfor egentlig også? I skal ikke bilde mig ind, at I vil kalde hesten alle de navne alligevel.
Hilsen Sif
Har du en fjordhest? Så er fjordhesteavlens kurser måske noget for dig - se mere her: fjordheste-kurser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, selvfølgelig... |
|
|
kalder vi ikke kræet alle de navne. Da jeg er noget grøn i NF-sammenhæng, måtte jeg jo ty til mere erfarne avlere, og mange af NF-erne, ihvertfald de hollandske, kaldes nogle ting, som ligesom skete da føllet blev født, f.eks. har jeg da kendskab til en hoppe som fik et stutterinavn og derefter navnet No Nonsens. Hun var ganske ensfarvet... Derfor vælger vi nu også at se på føllet og evt. dagen eller en hændelse sket samme dag, og derefter døbes føllet et engelsk navn. (Engelsk pga. racen) Vores stamhoppe hedder Angels Ditch Ariël Today, totalt latterligt, men hendes hollandske opdrætter hørte meget på reklamen om vaskepulveret Ariel lige på hoppens fødselstidspunkt, så derfor...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis nu |
|
|
Hvis det bliver en hingst, skal han hedde alfalfa
Men hvis det bliver en hoppe aner jeg det ikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja....... |
|
|
..... men det bliver her hos mig (min datter)
En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl. Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|