Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvilken tybe hingst er bedst til min pony
Forfatter: 
Dato:  19-01-2005 16:48
hej alle
vores datter vil gerne have et føl på vores pony, men hvilken hingst ang race og størelse vil være passense. Vores pony er ca 128cm brun med sort hale og man. hun er ca 9år og aldrig været i fol vi ved af. er det for sent at få et føl i hende? ang størelse vil vi gerne have et føl som er større end vores. hjælp mig da jeg er ved at blive plaget til vanvid .venlig hilsen anette
0
0
Svar på denne tråd

Dansk Sportspony
Forfatter: 
Dato:  19-01-2005 17:10
overskrift
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville også
Forfatter: 
Dato:  20-01-2005 11:26
vælge en DSP eller anden ridepony, welsh, new forest osv. Jeg ville vælge en avlskåret hingst, så føllet fik papirer; det er altid rart at kende så meget af fortiden på hesten som muligt. Skal du have papirer på føllet uden at det registreres i LU men direkte i et avlsforbund, så skal du enten stille hende til kåring i DSP og så vælge en DSP hingst eller bruge en welsh hingst og registrere føllet som welsh sec F.
0
0
Svar på denne tråd

størrelsen
Forfatter: 
Dato:  20-01-2005 20:55
Først: Det er slet ikke for sent at få føl på den nu. Bare husk, at den ikke må være for fed, da det kan gøre det mere besværligt at få den drægtig.

I kan sagtens bruge en hingst, der er op mod 150 cm høj. Men jo større den er, jo mere slank/ædel bør den nok osse være.

I kan jo stort set vælge hvilken hingst i vil, men sørg for at vælge en, der kan forbedre hoppens dårlige træk. Find ud af, hvilken type føl i ønsker (ædel, til konkurrencer, kompakt, hyggehest) der er mange ting at tage stilling til. Det er vigtigt at gøre sig de overvejelser, da i ellers kan risikere at stå med et føl, der er uheldigt sat sammen eller ikke lever op til jeres forventninger.

I kan jo vælge at stille hoppen til kåring i DSP, så får i også en dommers vurdering af hende, og en hjælp til at se hendes svage sider. Og så selvfølgelig bruge en DSP kåret hingst.
Ellers er welsh, new forest, pinto eller araber mine bud (araber er god forædler, men kan give lidt varme heste) Men jeg er enig med Louise i, at i skal vælge en hingst, der giver føllet adgang til LU papirer.

Det er en fantastisk oplevelse at få sit eget føl, men det er vigtigt, at man har givet sig god tid til at sætte sig ind i, hvad det kræver, så man ikke pludselig står med mere end man kan klare.

god fornøjelse :)

mvh Maria

Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv 8-)

0
0
Svar på denne tråd

tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 14:09
hej i 3 som har svaret mig
det var dejligt at høre fra jer. vi ved godt hvad det kræver at få et føl da vi har haft føl før men det er på travere det er nemmere at finde hvad hingst man skal bruge til dem .pony har jeg ikke prøvet før så det er meget nyt knus anette
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider