Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kåring af Irsk Cob?
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 15:38
Jeg har - som nogle af Jer ved - et Irsk Cob hoppeføl fra 2004.
Min plan er at hun skal kåres når hun bliver de 2 år, som de vist skal være.

Men hvad skal de egentlig kunne til sådan en kåring? Hvordan foregår det? Og hvda kræver det?

Det er første gang jeg er følejer, og første gang jeg har en hest der skal kåres, udstilles osv. så jeg er helt nybegynder på det område. Min viden begrænser sig desværre kun til hvad jeg har kunnet læse på div. hjemmesider, men det er begrænset 8-)

Alt hjælp vil påskønnes ;-)

EFTERLYSNING: Bella, connemara uden papirer, ca. 17 år. Hvid med lidt skimmel. Se præsentation...
0
0
Svar på denne tråd

kåring er sjovt
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 22:26
Hej Pia.

Jeg ved ikke hvordan det lige foregår til irsk cob - kåring, men kan sige lidt om kåring generelt.

Jeg har aldrig hørt om kåring af hopper under 3 år, så det tror jeg også du skal regne med. Hingste kan vises som 2 års, men hopper skal være mindst 3. Ellers er det ikke kåring men udstilling (eller show eller skue)

Hesten skal kunne vises i trense og gå pænt ved siden af dig i skridt og trav, stå pænt stille mens dommeren kigger på hende og evt. vise trav og galop løs (det er forskelligt fra forbund til forbund) hvis hun skal vises løs er det en god ting at hun kan stå på kommando og ikke render væk, når du skal indfange hende igen.

Det er sådan set det. Det er ikke så svært. :-)

Men prøv også at spørge nogen der har prøvet at stille til kåring med en irsk cob. Der er da nogle stykker herinde på hestenettet.

Mvh Signe

Gotlandsruss - hvad ellers?!! Engbakke Ponystutteri :-D
0
0
Svar på denne tråd

Det er vist rigtigt nok...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2005 11:12
... at hopper kan stille til en Premium Inspection som 2 års - men hvordan det foregår, ved jeg ikke.

Du må have fat i avlsforeningen - som du sikkert også skal være medlem af, for at kunne udstille.

Jeg synes i øvrigt, at du skal gøre dig nogle tanker omkring, hvilken avlsforening du ønsker at "tilhøre" - der findes jo 2 foreninger for den samme hest i DK, og det er kun den ene, der er godkendt af Landscentret for heste.

Hilsen Sif

Har du en fjordhest? Så er fjordhesteavlens kurser måske noget for dig - se mere her: fjordheste-kurser
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider