Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

ridekåring
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 10:16
for hopper. Hvad går det helt præcist ud på? Jeg ved at de skal vise spring og dressur, og en pokkers god kondi på "galopbanen", men hvor højt skal de gå i dressur og spring?
0
0
Svar på denne tråd

DV hoppekåring
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 11:07
Hvis du skal have rideprøvet din hoppe i DV, skal den som 3 års: fast bund (Mønsters i trav og skridt), løsspringe i ridehal, rides af egen rytter og fremmedrytter som er godkendt af Dansk Varmblod. Hvis hun er 4 år eller ældre, skal hun også springe under rytter. Kik på www.varmblod.dk for flere svar. Her kan du også finde afstand mellem spring ved løsspring m.v. Held og lykke med det.
0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 12:02
nu en frederiksborghoppe :-) og hun bliver 7 til maj. jeg har set der er en rideprøve for hopper og vallakker på vilhelmsborg til sept. men hvad det går ud på er jeg ikke helt klar over...
0
0
Svar på denne tråd

Landsudvalget....
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 12:52
... laver en fælles materialprøve den 24. september på Vilhelmsborg - det er vist den, du mener, ikke?

Der møder både heste og ponyer, og kravene afhænger vel af, hvilken race det drejer sig om.

Jeg er ret sikker på, at du kan få flere oplysninger ved at ringe til Landsudvalget (eller Landscentret, som det hedder nu).

Hilsen Sif

Har du en fjordhest? Så er fjordhesteavlens kurser måske noget for dig - se mere her: fjordheste-kurser
0
0
Svar på denne tråd

Landscentret|Hest
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 16:52
Hej Louise

Hvis du tager kontakt til Jørgen Finderup på Landscentret|Hest, så sender han dig nogle udførlige oplysninger om, hvad hesten skal igennem, ligesom der er en oversigt over hvordan de forskellige avlsforbund vægter karaktererne. Det er nemlig meget forskelligt.

Havde selv min hoppe med til denne prøve i 2003, hvor hun i øvrigt blev bedste hoppe. Hun var så drægtig, så hun skulle ikke galoppere under udholdenhedsridtet.

Men ellers er forløbet som følger:

1) Dyrlægetjek (ved staldene): Er hesten sund, rask, rentgående på alle 4 ben også efter bøjeprøve

2) Gangarter (I den gule hal): 3 dommere bedømmer hesten i alle 3 gangarter. Den skal såmænd ikke andet end at kunne rides rundt på cirkelvolter, slangegange, skråt igennem, øgninger i trav og galop. Du rider selv hesten ca. 5 minutter, hvorefter en fremmedrytter rider hesten.

3)Springning (I den blå hal (store)): Hesten møder med trense til løsspringning. Springene må max. sættes op til 120 cm. Hav en hjælper med, der er klar med sadel mm. til springning med rytter.
Når dommeren har sagt tak, sadles hurtigt op i hallen, og der springes evt. et par opvarmningsspring. Herefter springes en lille bane bestående af 4 spring. Denne gennemrides 2 gange.

4) Udholdenhedsridtet (Galopbanen): Du starter med at skridte 500 mtr (= ½ omgang), derefter trav 2500 mtr (=2½ omgang) og derefter galop 1000 mtr (= 1 omgang). Der skal rides med et bestemt minimumstempo, som jeg ikke lige kan huske, i hver gangart. Men dette står også i materialet fra Landscentret|Hest.

Derefter er der nogle af foreningerne der har fælles oprangering - det ved jeg ikke om Frederiksborgerne har...

Er der mere du vil vide, er du velkommen til at spørge. Jeg har også detaljerne liggende et eller andet sted, men kan ikke lige finde dem nu.

Hilsen
Tina
;-)
0
0
Svar på denne tråd

tak for
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 18:18
det -det var præcis det jeg manglede.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider