Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingste / Tekstikler
Forfatter: 
Dato:  16-01-2005 20:00
Hvornår falder de ned.. Er det ikke forskelligt fra
hingst til hingst. Hvornår må de senest være faldet
ned..

Håber du kan hjælpe..

Hilsen
Jani :-P

SÆLGES evt. afbetaling Ufødt føl e.DA Korrado.Foling marts 2005

SORT OX hingst står til avlstjeneste i 2006

JP Arabians DK

Fotografering Tilbydes
0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  16-01-2005 20:08
meget forskelligt
hos nogen er de der inden de er ½ år og hos andre først i 3 års alderne, hvilket jo kan være problematisk hvis det er en som skal til kåring.

men de fleste kommer nok mellem ½ - 1½ år'

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd

som Jytte siger
Forfatter: 
Dato:  17-01-2005 00:40
er det utrolig individuelt!
Hos en af vores var de allerede nede som 1års, mens hos den anden først som tre års. Hos vores lille ponydreng var de først nede når han var 2 1/2.

Så fortvivl ikke, hvis de ikke er der endnu. Et godt tip ville være, at forhøre sig hos dyrlægen. De kan nemmelig mærke om de er på vej...

Men held og lykke! :-)
Alice
0
0
Svar på denne tråd

Tak.......
Forfatter: 
Dato:  17-01-2005 09:17
Tusind Tak skal i have for jeres svar :-)

Alice det er ikke min hingst det drejer sig
om men en venindes :-D

Hilsen
Jani :-P

SÆLGES evt. afbetaling Ufødt føl e.DA Korrado.Foling marts 2005

SORT OX hingst står til avlstjeneste i 2006

JP Arabians DK

Fotografering Tilbydes
0
0
Svar på denne tråd

Meget forskelligt
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 12:40
de fleste vil nok sige at sandsynligheden er meget lille efter 1½ års alderen og det er også min erfaring. Jeg har dog set hingste (blandt andet min egen shetlænder) der har fået stenene ned meget sent.

Faktisk troede jeg han var alvorligt syg for han kunne pludseligt ikke gå D-) Så opdagede jeg hans - i forhold til hans størrelse- enorme testikler og dem skulle han åbenbart lige vænne sig til at gå rundt med. Han var vist nok 4 da de kom ned, muligvis kun 3, jeg kan ikke huske det, men det er alligevel meget sent for en hest.

Nogle mener at det hjælper at den går sammen med en hoppe, men det er jo noget værre noget at risikere med en klaphingst, hvis den nu laver føl. Min gik faktisk sammen med en hoppe, men hun var alt for høj til at han kunne nå op, så han fik gang i hormonerne uden at der "skete skade".
0
0
Svar på denne tråd

Hos mine
Forfatter: 
Dato:  18-01-2005 13:59
to hingste faldt stenene helt ned hhv som 2½ års og 3 års.

Begge sten havde været nede før, bare aldrig på samme tid og ej heller i særlig lang tid.
Noget med en kanal som ikke bliver lukket før de er 3-4 år? Kan ikke helt huske det, men mener det er noget i den stil.

Jeg har to føl fra sidste år, en på ca 11 mdr og en på 9 mdr. Ingen af dem har deres sten nede.

- Trine

Tjek min hp Stald Rosenkilde.
0
0
Svar på denne tråd

Kanalen
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 22:44
som de skal igennem og som skal lukke er lyskekanalen.
Xantho blev kastreret i en alder af 10 mdr, der var hans nede.
De skulle vist - så vidt jeg ved - helst være der ved ½ års alderen, ellers taler man om klap/ur-hingst
Mette - Defineret Ponyrytter  |   Mød mig og mulerne på min hjemmeside  |   Voksne er børn, der glemmer at lege
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider