Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

valg af hingst
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 17:26
til min dv.

Jeg har tænkt på Armano, men ved ikke hvad han avler....

Det jeg søger er en hingst der forbedre skridten, give smidighed og evt gerne forædle...

Nogen forslag (skal være en hingst der kan anerkendes af dv)
0
0
Svar på denne tråd

Hvordan
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 19:09
er din hoppe kåret? Udfra kåringen og beskrivelsen er det måske lidt lettere at komme med forslag.

;-) Bianca
0
0
Svar på denne tråd

ja men....
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 22:20
Det jeg søger er en hingst der med 100% sikkerhed forbedre skridten, da dette er et problem i hele afstamningen, og så gerne en der giver lidt smidighed da det er noget min hoppe mangler, og nogle vil nok også mene at hun kunne bruge lidt forædling.
Hun er kåret med 6 taller i gang og 7 i resten - En stor lidt tung hoppe !!!!
0
0
Svar på denne tråd

BH Hertug
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 22:27
Mit forslag er Blue Hors Hertug.

Han præger sit afkom positivt hvad angår skridten og så sandelig også smidigheden.

Om han er forældler nok, er svært at bedømme, men de afkom jeg har set af ham (på DV/trakehner hopper) har været ædle. Flere dejligt højtstillet.

Alle med stor udstråling.

Mvh Janet
0
0
Svar på denne tråd

Tilslutter mig Hertug
Forfatter: 
Dato:  13-01-2005 08:41
han gir' som sin far gode og smidige gangarter og en særdeles god type. Hertug selv har f.eks. fået et 10-tal i skridt. Hertug'er har desuden et fornuftigt temperament og er meget ridelige. Sadellejet kan dog ikke forventes at forbedres ved brug af Hertug.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil absolut ikke
Forfatter: 
Dato:  13-01-2005 22:23
anbefale Hertug og bestemt ikke med henblik på forædling. Overvejende har Hertug tildens til at avle lidt lavstammede, lange heste ofte med kort nakke...Tit er Hertugs afkom heller ikke særlig store,også selvom de er lavet på store hopper....
Jeg vil anbefale dig en hingst som f.eks Kanudos xx fra Katrnelund, som er en af de få fuldblods hingste som giver en smidig bevægelse...Armano er en del omdiskuteret-nogle mener at han har meget lange bagben, hvilket bestemt ikke er ønskeligt, men hvordan han præger sine afkom vides ikke rigtig endnu, jeg vil ikke selv udtale mig om denne hingst da jeg aldrig har set ham "live".....
Tre års hingst e. Bernstein sælges. En smart "model" med tre særdeles gode gangarter...se mere under min præsentation, samt billeder.
0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 08:32
min erfaring at Hertug afstamningen skulle føre til kort nakke. Jeg har avlet på Hertha stammen (halvsøster til Hertug) og ingen af afkommene har kort nakke. Så umiddelbart tror jeg ikke, at det kommer fra Hertugs hoppefamilie. Og så vidt jeg husker så er Schwardroneur heller ikke kendt for at give kort nakke - så hvis afkommene har haft kort nakke - mon ikke det så kommer fra hoppen - Hertug er lagt til på.

0
0
Svar på denne tråd

Enig....
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 11:28
Hertug i hvert fald slet ikke tildens til at avle lavstammede heste - tværtimod - han alver langbenet heste med luft under sig. Jeg har set 17 afkom efter Hertug og een var det man kalder lavstammet! En af hingstene solgt på auktionen i herning i år, var netop efter Hertug, og som var særdeles langbenet og højtstillet. Blev for øvrigt solgt til DK for 240.000 kr.

Med størrelsen kan jeg dog give dig lidt ret. Min egen efter BH. Hertug er dog 167 nu, og lavet på en hoppe på 168 cm. De fleste jeg har set har vel været /el. bliver ca. 165. (men det vel heller ikke "lille")

Mvh Janet
0
0
Svar på denne tråd

Kom helt tilfældigt..
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 14:18
til at sidde og læse indlæggene omkring Hertug- kan kun tilslutte mig at han laver nogle dejligt ædle afkom- hvilket også kan ses med hingsten, der blev solgt på dv's auktion,(som i øvrigt var blevet godkendt)i det hans mor er en meget stor hoppe... det højtstillede kommer også lidt fra hende, tror jeg :-)
Og så er han jo allerede blevet gjort til elitehingst!
Jeg påtænker selv at bruge Rosentanz på min dv hoppe der er halvt xx, og casir ask på min hoppe af springbetonet afstamning. Ellers er midt-west ibi-light jo også en fantastisk hingst! Man skal jo også huske at kigge på sin hoppes afstamning før man vælger...
Mvh Katharina
0
0
Svar på denne tråd

Hertug - igen
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 14:23
jeg er også en "Hertug-ejer", og jeg kan kun tilslutte mig de øvrige som anbefaler ham.
Jeg vil godt give Nete ret i at han kan avle uens selv om hoppen også er stor. Min er lavet på en Arsenal EDH hoppe (165 stg), og han er "kun" blevet 160 cm - jeg forventer dog han bliver 162-164!
Her et lidt sløret billede af vidunderet...

Hilsen Mette
0
0
Svar på denne tråd

1000 tak
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 16:25
for forslag.
Men er der virkelig ikke andre hingste der med 100% sikkerhed forbedre skridten og samtidig giver lidt smidighed
0
0
Svar på denne tråd

Det er svært
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 21:12
lige præcis med skridten. For et par mdr. siden ville jeg have sagt at SAM SAM fra stald Birkelund opfyldte alle dine ønsker, men han er desværre taget ud af avlen med henblik på at sælge ham som ridehest...
Ellers er det lidt tyndt med hingste herhjemme som har en særdeles god skridt....Jeg har dog læst herinde i et tidligere indlæg at hingsten Rubinstein(er død) og hans sønner skulle kunne forbedre skridten....
Tre års hingst e. Bernstein sælges. En smart "model" med tre særdeles gode gangarter...se mere under min præsentation, samt billeder.
0
0
Svar på denne tråd

Münchausen
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 21:54
Hvad med Münchausen.

Han viderefører en god skridt, som hovedregel. Dog er jeg ikke sikker på ældelhedsgraden....

Men han er jo også en dyr hingst, 11.250 Kr.

Men det kommer igen an på hvor vigtigt forædlingen er for dig. Hvordan er hoppen forældre? Kraftige el.?

Hvis det er meget vigtigt, så bør du nok ty til fuldbloden, men disse skal helst tilføres en godtgående hoppe med nervefast temperament.

Mvh Janet
0
0
Svar på denne tråd

Kanudos XX giver uens størrelse!
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 22:05
Hej

Jeg har den mening at Kanudos er en utrolig dejlig XX-hingst, men fejlen med ham er at størreslen på afkommene varrierer UTROLIGT meget - på hopper af middel størrelse ses afkom med nogenlunde samme afstamning være mellem 158-175 cm....

Ellers en skøn hingst
VH LENE

Hesteklipning og kørsel med en hestes trailer tilbydes i Kolding og opland. Ring og få et tilbud!
0
0
Svar på denne tråd

fuldblod
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 22:06
man skal ud i 4. led inden der kommer lidt xx, hvilket også er grunden til at jeg har overvejet armano, har er jo ½ xx og ½ trakehner.

min hoppe er middel gående, men arver tilsyneladende rimelige gang (har forbedret traven på et carano afkom). hun har et super temp, ville enda turde at putte michelino i hende hvis det ikke var fordi at et evt hingste afkom skal kunne sælges.
0
0
Svar på denne tråd

Michellino..
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 22:36
Og hvorfor skulle du så ikke kunne sælge et Michellino hingsteføl??

Efter hvad jeg ved er Michellino hestene i høj kurs..

Hilsner fra Michelle

:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd

ser bare
Forfatter: 
Dato:  15-01-2005 07:51
tit i annoncer at michelino afkom ingen interesse har. Og så har jeg selv været ude at kigge på en michelino hvor at de sagde lige ud at den er uridelig... så vil heller bruge en hingst hvor der er større chance for at få solgt afkommet hvis dette bliver nødvendigt...
0
0
Svar på denne tråd

Michellino
Forfatter: 
Dato:  15-01-2005 08:21
Tjah, Michelle, det troede jeg også.

Men når du snakker med jyderne, så er tonen en helt anden, de må nærmest forære deres Michellino'er væk for at komme af med dem. Det var hvad jeg fik at vide da vi var i Ålborg.

0
0
Svar på denne tråd

Rygter...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2005 09:31
Nu skal man også tage mange ting inde for dv´s kredse med et gran salt,for der går unægtelige mange rygter omkring de mest brugte hingste og deres afkom..

Sjovt nok er det jo ikke de hingste,der ikke er så brugte der går rygter om..

Så jeg synes personligt ikke man skal vælge hingst,efter hvad du høre rundt omkring.

Der må jo være en årsag til at han hvert år,har omkring 100 hopper..

Jeg ville ikke være bange for at bruge ham..

Hilsner fra Michelle

:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd

Dumhed
Forfatter: 
Dato:  15-01-2005 09:53
Selvfølgelig er der en årsag til at Michellino bliver brugt så meget. Nemlig at han og hans afkom er kønne og velgående. Problemet er at hans afkom kun kan rides af dygtige ryttere, og dem er der mangel på i DK.

Første gang du hører et rygte, så er det rigtigt at det skal tages med et gran salt. Anden gang måske også, men når det bliver en rygtestorm, så må man overveje om det kunne være rigtigt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider