Hej igen,
Tak for jeres ærlige svar - det er dejligt!
Jeg ved selvfølgelig godt at man ikke skal vælge eller avle ud fra farve :0) - men jeg kunne bare hjertens godt tænke mig at avle et palomino-farvet føl på min DV-hoppe også.. Og for at være 100% sikker på dette, er det nødvendigt at bruge en cremellofarvet hingst. Jeg har tidligere brugt en palominofarvet hingst, som var eksteriørmæssigt i orden i forhold til min hoppe (DV-en), men de blev begge røde...
Tiden er ved at rinde ud for min DV'er, så derfor ville jeg som sagt gerne bruge en cremellohingst for at få en lille ny efterfølger :0)
Jeg har også spekuleret i Crowns Blue Pearl - Synes I bedre om ham (udover at han selvfølgelig er kåret i DPA)? Der er et link her: www.crownhorse.com
Der er et billede af min hoppe på præsentationen hvis I skulle få lyst til at se hvem jeg påtænker at bruge en cremellohingst til.. Det er som sagt min røde dv-hoppe, Tagetha....
Hvis jeg skulle have føl i Isabella (palomino-frederiksborgen) så ville Salisbury Vejleby være vildt god - ham har jeg også tænkt på. I det hele taget er der mange gode frederiksborghingste...
Og ang. farven palomino - så ja, det er den grimmeste farve ihvertfald når hesten er beskidt.. Det ses RET tydeligt - men til gengæld er palominofarven vildt smuk når solen skinner og hesten er ren
Hilsen Karina