Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hingste mor..
Forfatter: 
Dato:  11-01-2005 12:35
.....I teorien.... har jeg så rat i at ingen af mine DV-hopper kan blive hingste mor (avlshingst) i DV.. ???
(er nu mest til farveavl)

Aprilla 9204009... (skal kåres i år)
ofelia DS 10997...

de har i 4-led (oldemor) udlanndske hopper.. den ene fra ungarn og den anden fra polen.. vist..

christina
0
0
Svar på denne tråd

i teorien
Forfatter: 
Dato:  11-01-2005 13:17
vil jeg mene begge hopper kan blive hingstemor!!

lige en gang prædiken.. det er kun noget der ligner 1% af årgangens fødte hingsteføl der opnår at blive avlsgodkendt...

ved der er nye regler på vej.. men om det gælder med tilbagevirkende krft..
hopper født i år 2001 eller senere skal være enten RDS eller RDH for at være hingstemor...
B-)
0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2005 14:29
Tak.. det var også kun i teorien.. bruger ikke dv-hingste på dem (har brugt i 2 år på ofelia uden held), da jeg synes farve avl er sjovere... det var bare for at vide det..

christina
0
0
Svar på denne tråd

flere svar..
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 09:14
Kan jeg få lidt flere svar da jeg har lagt mærke til at der er hingste hvis mor er DS-hoppe... stadigvæk kun i teori..

christina
0
0
Svar på denne tråd

Det har jo ikke..
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 14:37
nogen betydning som sådan for stamtavlen on en hoppe er kåret i ds eller dh- bare der er kåring tilbage i fire led når det er en hingst der skal kåres og tre led når det er en hoppe. De nye regler gælder ikke med tilbagevirkende kraft, men hvis du har en hoppe født i 01 eller senere skal hun have sit R for at blive hingstemor. Mvh Katharina Og ja, der er rigtig mange hingste der har en ds mor... og der er rigtig mange dh-hopper der har avlet ds-hopper! Det er ikke altid den højest kårede hoppe der avler bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider