Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvilken hingst!
Forfatter: 
Dato:  11-01-2005 11:29
jeg har denne her skønne hoppe som kan ses på min præsentation, hun hedder Sille!! vi har avlet 2 føl på hende begge efter Crelido.. føllene er store, højtstillede og ædle m godt udtryk! hoppen på 2 springer let og elegant over div. hegn på 130.. ikke så heldigt foriøvrigt!! springevnerne har hun klart efter sin mor der hopper hele huse!
alle tre har et dejligt temperament og gode taktfaste gangarter hvor især galoppen er helt i top..

mit ønske er nu at forsøge med en anden hingst!! indtil nu har jeg fprsøgt bevidst at avle rent spring afkom men samtidig med vægt på gangarter!!
kunne tænke mig at avle en dressurhest til mig selv på hende.. vil gerne bibeholde exteriøret som de 2 andre afkom har fået men have mere elastik i bevægelsen og bedre løft i traven!!
kunne Zardin Firfod være en idé.. eller hvad er dit forslag??
hoppen er 75% holstener og moderen til hende var ca. ½ fuldblod!!

Carina og hestedyrene!
0
0
Svar på denne tråd

hvad med Loudini
Forfatter: 
Dato:  11-01-2005 11:33
Hvis du vil holde til holstener blodet, kan du bruge hanm her:
Han er bare skøn

http://www.hoejagergaard.dk/Loudini.html
0
0
Svar på denne tråd

flere forslag
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 09:18
er der virkelig ikke flere der vil komme med et forslag??
Carina og hestedyrene!
0
0
Svar på denne tråd

jeg ved
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 11:43
ikke en dyt om springere *G*

Men hvad med Willemoes? han kan da hoppe en pind, og stadig gå på sine fusser?

-Ariann
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har....
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 12:17
.... en hoppe gående efter Fanal Prydsholm. Hun er B-hest i spring men jeg skal love for, hun også kan trave. Det er lige så man savler når man lukker hende på fold.

Hun er i øvrigt en særdeles ædel og langbenet model og kåret i RDH. Hendes mor er en EDS-hoppe efter May Sherif/Outer Gast XX

Det følgende er tyv-snippet fra Jørgen Søgaards hjemmeside

Fanal Prydsholm blev placeret som nr. 4 i finalen i Dansk Springchampionat ´92 for 6-års heste. Fanal Prydsholm er nu 17 år gammel, men det belaster ham slet ikke. Hans aner er en kombination af fuldblodshingsten Mago xx og holstenerhingsten Limelight, der begge har konkurreret på Grand-Prix niveau.
Fanal Prydsholm er selv A-hest i springning, men der kan næppe være tvivl om, at han i stor udstrækning tilfører sit afkom værdifulde dressuregenskaber, som bl.a. er dokumenteret igennem de 2 helt suveræne Grand-Prixheste, - Finale og Pari-Rex.
Det bør i den sammenhæng understreges, at hans afkoms fremragende resultater er en realitet, uanset at han kun har bedækket et begrænset antal hopper.

VH

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Leandro
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 12:29
Når din hoppe nu er næsten ren holstener, ville jeg nok bibeholde den race.

Af dressur hingste kunne evt være Leandro, elitehingst med flere kårede sønner (Terminator, Bodyguard, Blue Hors Leredo etc.). Han giver god bevægelse og super smidighed.

Loudini kunne også være et bud, skulle give lidt mere luft under...

Solos Landtinus laver både spring og dressur med super eksteriør og god luft.

Er ellers ikke så meget inde i holstenerne...

mvh. Heidi, Hekla & High-Line

DV-hoppe årgang 2001 eller 2002 købes

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider