Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Frostsæd og førstegangsifoling
Forfatter: 
Dato:  05-01-2005 14:17
Hejsa!

Med overvejelser om, hilken hingst, jeg skal bruge på min hoppe til foråret, er jeg stødt på et problem mht. sandsynligheden for drægtighed ved inseminering med frostsæd, kombineret med det faktum, at det er første gang, hun skal ifoles.

Hun har nemlig (-at hun bare ved det:-)) forelsket sig i Wolkentanz II, som kun leverer pr. frost i Dk. Ydermere er det vist også det fulde beløb, der skal betales ved første rate, og så er det lige pludselig mange, ærgerlige penge at have brugt, hvis chancen på forhånd har været minimal for et godt resultat...

Hvad mener I om dette??

Mvh Mia

0
0
Svar på denne tråd

Hvis...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2005 14:35
du bruger en ordentlig dyrlæge / inseminør kan resultatet blive OK, også selv om det er første gang, der findes masser af hopper som ALDRIG har prøvet andet.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd

frostsæd
Forfatter: 
Dato:  05-01-2005 16:21
er fint nok. Spørgsmålet er mere hvor insemineringen skal foretages, altså om der er en teaserhingst til stede. Hvis det ikke er tilfældet ville jeg ikke gøre det. Dels fordi jeg har oplevet med en hoppe, at den ikke kom ordentligt i brunst før den var 4 og blev placeret mellem 3 hingste, dels fordi du skal betale hele beløbet med det samme. Med de vilkår ville jeg selv gerne være sikker på, at hoppen kan komme i fol.

Ullan
0
0
Svar på denne tråd

Frost???
Forfatter: 
Dato:  05-01-2005 16:29
Hvor har du hørt det henne?
Wolkentanz har da mig bekendt altid været tilgænlig med transportsæd..

Hilsner fra Michelle

:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svært med frostsæd
Forfatter: 
Dato:  06-01-2005 19:24

Hej

Jeg ved fra erfaring at det er meget svært med frostsæd til en førstegangs, hvis det endelig skal være så skal du have fat i en dyrlæge der har meget tjek på det med at ifole hopper med frostsæd, han skal undersøge hoppen i rigtig god tid før du har planlagt ifoling, da der kan være flere problemer bla væske i børen, som der absolut ikke må være der når der er snakke om frostsæd, med alm. kølesæd så er problemet ikke så stort da det ikke er så følsomt, og rigtig mange hopper har lidt væske i børen som normalt ikke beyder noget, bare det altså ikke lige er frostsæd du bruger, en anden ting er det er rigtig godt at give din hoppe beta karotin 2 mdr. før forventet ifoling, det giver en bedre brunst. det er jo meget vigtigt der er en god brunst, for den optimale ægløsning, så derfor skal dyrlægen ind og scanne for at se hvor langt hendes æg er fremme, så i har vis kontrol over hvornår næste forventede ægløsning er så ifoling kan planlægges. Mange hingstestationer inseminere også med hingste ude fra, bla. Ib Kirk, Øster Assels.

Held og lykke
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider