Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

3½ års søgen ef. OX hingst - HJÆLP !!!
Forfatter: 
Dato:  22-12-2004 21:18
HJÆLP - HJÆLP - HJÆLP !!!

...Jeg har et mindre stutteri hvor jeg avler OX Arabere, jeg har været så usandsynlig heldig (forstandig ;o) at finde og importerer en helt unik hingst GENOTIC ( Genotic er efter: FS Bengali (Kubinec/Balaton X Om El Sanadiva/ Sanadik El Shaklan) ud af: Om El Gamala Estopa ( Estopasan/ Estopa X Om El Amira Estopa / Sanadik El Shaklan X Bint Estopa)
Som jo udover at være næsten perfekt, har en af de allerbedste og mest succesfulde afstamninger på verdensplan...(ALLE heste 3 generationer bagud i hans afstamning er kårede til internationale multi Champions mv. (European Champions, World Champions, Tripple Crown vindere, Scottdales Champions osv. osv.)

Nu er hans første føl-årgang (hovedsagligt efter El Mokari hopper) blevet klar til deres første bedækning, dvs. virkelig super hopper med 7 X Estopa i afstamningen...

Og HVILKEN HINGST SKAL JEG BRUGE PÅ DEM...???

Jeg har søgt efter den perfekte hingst i 3½ år uden held, og de hingste jeg er kommet frem til pt. er ikke nær perfekte ( efter min mening, og til disse hopper)..Men hopperne skal jo bedækkes til foråret...så HJÆLP !!!
Kender du/i til en serdeles god hingst (måske ikke så kendt) så vil jeg meget gerne have nogle seriøse foreslag...

Det jeg går efter er bl.a.:

Korrekt bygning
Unikke bevægelser
Kort ryg
Korrekte ben,hove
Laaang hals
Lille kort konkavt hoved, m. store øjne og bredde imellem.(lille mule)
Meget gerne Over 155 cm, helst omkring 1.60
gerne rød el. brun.
Godt temperment.

Sådan en hingst findes bare ikke i hele verden...snøft!!!!

Men hvis i har et forslag til en der kommer tæt på, så lad mig det vide....hvis DU/I finder den hingst jeg vil bruge vil du/i naturligvis få stor rabat hvis i skulle købe bedækninger el. afkom fra stutteriet.

Jeg håber at i har nogle gode forslag...please !

Mvh. K.Jensen - The Arabian Stud dk.

0
0
Svar på denne tråd

Kinne...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2004 23:14
Du skriver ikke hvilke linjer du vil gå efter... Er det stadig egyptere, som har interesse, eller vil du også kigge lidt på de andre linjer?

:-) alice :-)
0
0
Svar på denne tråd

spændende!!!
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 00:10
Der burde da være en god hingst, som kunne passe til dine hopper.

Jeg vil også gerne vide lidt mere om hvilke blodlinier du synes bedst om og hvilke blodlinier er dine hopper efter på moders side andet end El Mokari?

Hilsen Stine.

:-D Smile - it's the second best thing you can do with your lips! :-D

Se min hjemmeside, der er dagbog, gæstebog etc. - hjemmeside

Undulatunger sælges:
Håndtamme lige fra redekassen,
mange farver, 10 stk. Pris pr. stk, kr. 80

+ Engelske undulater, 1 årige ynglepar, DUK-ringe, stamtavler, div.farver, 10 par, pris pr. par kr. 250

Kontakt Finn på 22769924
eller Steen 20272357
0
0
Svar på denne tråd

Alså...........
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 01:16
Alså Kinne.... Du er lidt langt ude selvfølige findes der en hingst til dine hopper, du skal bare lade være med og være så snerpet ;-D Har forlagt din gud jeg ved ikke hvor mange extreme gode hingste men nej nej.
Og vil man have kvalitet må man op med den store tegnebog... Så du må vist i banken ;-D ;-D

Håber snart vi ses :-D

Hilsen
Jani :-P

SÆLGES - Ufødt føl efter DA Korrado x Khiara AW forventet foling marts 2005

OX Araber hingst står til avlstjeneste i sæson 2005
Sort skønhed smuk og extreem typefuld e. The Verdict HG

Besøg JP Arabians DK for yderligere information
0
0
Svar på denne tråd

Vedr hingst
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 15:00
Hej kinne

Hvilken linje hingst søger du, jeg syntes der er mange
gode hingste er i danmark. også der opfylder dine `små` krav..????

Hilsen Pernille

Tilbyder bedækninger med 4 hingste af polske linjer samt ægyptiske og spansk.

El-jahara Arabians 27441044
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes jo selv...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 20:38

... at min er skøn!

Han er bare ikke så høj (152) - burde dog avle højere, da han er mindre end sin øvrige familie. Han vokser også stadig lidt (er under stor udvikling generelt).

Han har selv lidt 'fint' fundament og en aaanelse forskudt fortil, men burde ligeledes ikke avle det videre, da heller ikke dét er noget, som ligger til familien.

Hans hals er måske ikke ualmindeligt lang, den er da vist middel... + absolut ikke kraftig.

Ellers er han kort med en korrekt krop og en god overlinie. God luft under sig. Yderst fine bevægelser, men er pga. opdragelse (som ridehest) svær at få til at vise det ordentligt i line; til gengæld er han nem at håndtere i dagligdagen. Super hove. Han har det dejligste hoved, præcis som det skal være.

Du kan læse mere om ham/se billeder på vores hp (hvis ikke du allerede 'kender' ham og af en eller anden grund har frasorteret ham): www.unison.dk - Marcant
0
0
Svar på denne tråd

He he...
Forfatter: 
Dato:  24-12-2004 02:44
Ja du må undskylde mig Kinne, (kan altså ikke lade være med at trække på smilebåndet) du er godt nok kommet høøØøøjt til hest der - hvà!!... >o<
Selvfølgelig er der hingste både herhjemme i DK, men så sandelig også i udlandet - der ville kunne tilføre dine hopper noget positivt. Men som Jani også nævner, så må du altså op med tegnedrengen.. ;-)

Mvh Heidi :-D

\l/
(@@)
----o00o-(_)-o00o----
0
0
Svar på denne tråd

Svar til alle..;o)
Forfatter: 
Dato:  24-12-2004 08:38
GLÆDELIG JUL !!!!!

Tusind Tak for jeres respons, for lige at svare på det med hvilke linier jeg går efter, så er det mindre vigtigt da der er mange gode linier.
Jeg vil dog helst have en spinkelt bygget type, og gerne så høj som muligt.

Gerne noget i stil med ham her (billedet er tyv-stjålet, håber ikke de bliver sure)

Desværrer ser hesten bare ikke sådan ud i virkeligheden, og så koster den vist omkring 40.000 kr. i bedækning + div. omkostninger.

Sådan en som Padrons Psyche har stort set det hele(undtagen hovedet), han avler bare ikke så godt, og så har han jo ekstremt dårlig sædkvallitet (derfor gives der IKKE nogen form for ifolings garanti, så hvis ikke det virker skal man skam betale (de ca. 35.000 kr. en bedækning koster) igen.
OG før her kommer rama-skrig over min kommentar med at han ikke avler godt, vil jeg underbygge min påstand med at hvis man tager i betragtning Hvor mange afkom han rent faktisk har lavet (i år 2000 - for fem år siden, havde han lige knapt 700 afkom) og at han jo har fået virkelig gode hopper....Alt det taget i betragtning, ja så vil jeg sige at han faktisk ikke har så mange afkom der virkelig er gode som han burde hvis han avlede "godt". - Men ellers er han skam lækker :o)

Og JA - Jeg er meget kræsen ;o) det skal man være ved valg af hingst..!

Og ja, jeg er skam villig til at betale for en god kvalitet sæd.

Og ja, der er ca. 8-10 gode hingste i dk. (efter min smag) - Men kun meget få af dem har "Unikke bevægelser" dvs. (19) - 20 taller i bevægelse.
Jeg ved godt at f.eks. El Mokari har top bevægelser, men ham kan jeg jo ikke bruge da det jo så ville blive indavl.

Men i må meget gerne give mig nogle eksempler på hingste både i dk. og i udlandet...;o)

På forhånd tak - og GLÆDELIG JUL !!!!

Mvh. K.Jensen

0
0
Svar på denne tråd

Puha det er da godt
Forfatter: 
Dato:  24-12-2004 08:44
at den ikke ser sådan ud i virkeligheden, for den er da grim! Det har da ikke noget med en hest at gøre.
jeg kom til at tænke på de der afrikanske kvinder der putter ringe om halsen for at få en længere hals.
Pia (der ellers godt kan lide arabere!)
0
0
Svar på denne tråd

Kinne....
Forfatter: 
Dato:  24-12-2004 14:31
... hvis du kan bruge en af polsk afstamning som er skimmel, så er mit forslag Kordelas.
Hans eneste fejl er en anelse lang ryg, men det er ikke noget han typisk giver videre hvis hopperne ellers er normale i ryggen.
Hans fundament, type og bevægelser er helt i topklasse hvilket hans showresultater også viser.
Han har desuden løbet på galopbanen i Polen med fine resultater og bliver nu brugt til western ridning også.
Har set ham "live" i hjemlige omgivelser da han boede i England. Han er virkelig noget helt særligt.

Du kan se mere til ham på Toskhara Arabians hvor der også er billeder af nogle af hans afkom under "foals" (bemærk lige at mange af føllene er ud af hopper af den gamle polske type som der ikke har så meget knæk på næsen - alligevel formår Kordelas at tilføre type på afkommene).
Der er desuden 2 billeder af ham på forsiden samt en del billeder af ham under forskellige showreportager under menupunktet "stories".

Pia

Gamacher, bid, pandebånd og dækkener sælges.
Se min præsentation.

"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"

"The soul that beholds beauty becomes beautiful"

0
0
Svar på denne tråd

Hej Kinne
Forfatter: 
Dato:  24-12-2004 17:09
Har ikke umiddelbart noget speciel hingst jeg vil anbefale, men er enige med de andre, at du i DK kan finde nogen der matcher dine krav.

Hvordan går det med ham den smukke ? Var oppe og se på ham da vi talte om jeg skulle have ham på kontrakt. Det er dog ved at være 1½ - 2 års tid siden. I mellemtiden har jeg købt Wareno OX.

Glædelig jul til dig og din familie.

Mvh,
Juliette

Se min dejlige OX-avlshingst, Wareno OX 3267 her
0
0
Svar på denne tråd

hvad med...
Forfatter: 
Dato:  25-12-2004 00:10
MONOGRAMM (Negatraz x Monogramma) ?

Han er : CHAMPION NATIONAL RESERVE FUTURITY COLT IN USA, TOP TEN NATIONAL SENIOR MALE IN USA, CHAMPION SENIOR MALE REGION III, CHAMPION SENIOR MALE REGION IV, SCOTTSDALE TOP TEN SENIOR MALE CHAMPION, JUNIOR MALE & RESERVE CHAMPION, SUPREME SPRING SANTA BARBARA SHOW, GRAND CHAMPION SENIOR MALE SANTA BARBARA SHOW, SCOTTSDALE CHAMPION GET OF SIRE, SANTA BARBARA CHAMPION GET OF SIRE, CHAMPION PARK HORSE LEADING SIRE OF INTERNATIONAL CHAMPIONS IN SHOW AND PERFORMANCE.

Among his winning progeny are famous names such as Consensus, Zagrobla, Ekstern, Kwestura, Ganges, Palmira, Premier, Emmona, Kordelas, Eskalopka, Fallada, Ekcella, Elandra, Egzonera, El Mundo, Furiat, Palastrina...wich includes 3 World Champions, 3 Reserve World Champions, 3 European Champions, 1 Reserve European Champion, 2 Nations Cup Champions, 2 Nations Cup Reserve Champions, 2 US National Champions and 2 US National Reserve Champions. Not to mention the numerous performance champion progeny.

Han har også helt unikke gangarter, og er i det hele taget en utrolig smuk hest!

Her er der en ægte stjerne! Kvalitet, så det basker...
0
0
Svar på denne tråd

Hi, hi....
Forfatter: 
Dato:  25-12-2004 12:27
... Alice ja Monogramm er helt fantastisk.
Kordelas som jeg henviser til i mit andet indlæg er netop søn af Monogramm.

Vi har faktisk også to Monogramm sønner i DK - nemlig Monograf og Fernando som begge er ejet af Anette Sirén (Turban Stud).

Monogramm laver nogle dejlige afkom det er helt sikkert. Da jeg var i Polen i påsken på den stutteritur sammen med Jørgen Frederiksen fik jeg rig lejlighed til at studere mange af han afkom - og ja det er virkelig kvaitet så det basker.

Så ja Monogramm blodet er jeg også stor tilhænger af :-)

Pia

Gamacher, bid, pandebånd og dækkener sælges.
Se min præsentation.

"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"

0
0
Svar på denne tråd

Jep, Pia!
Forfatter: 
Dato:  25-12-2004 19:24
Han er bare super smuk! :-)
Og har virkelig allerede bevist sit værd!
Nu er han jo også blevet mere tilgængelig...

Lige et billede til af skønheden :

Monogramm (Negatraz x Monogramma / Knippel)

Mange julehilsner herfra ;-D
Alice
0
0
Svar på denne tråd

Skal hingsten være fra DK ?
Forfatter: 
Dato:  27-12-2004 17:17
Ellers må du da kunne finde en god hingst i fx. Tyskland ?
Jeg kan rigtig godt lide Polaris, Essine og Ararat, men dem kender du vel, så de lever nok ikke op til kravene. Og så er to af dem jo skimler, og de er nok alle for små...
0
0
Svar på denne tråd

Priser....
Forfatter: 
Dato:  27-12-2004 19:55
Padrons Psyche
Magnum Psyche
Magnum Chall (som ses på billedet i Kinne's indlæg)
Der er levende følgaranti på alle hingstene, så hvor du har det fra der ikke er, der ikke er ved jeg ikke :-D

Magnum Psyche 32.000 kr i bedækning.
Magnum Chall 19.000 kr i bedækning ikke 40.000 kr

Hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Padrons Psyche
Forfatter: 
Dato:  27-12-2004 20:34
Øøøøøhhhhhh Padrons Psyche avler ikke særlig godt?????!!!!!!!!!!

Gnid lige øjnene og kig igen..... der er vist noget du har taget helt fejl af, ellers må det være en anden padrons psyche jeg tænker på som er legendarisk for sin avl i USA, og hvis børn og børnebørn indtager hele europa??????

Det må nok også være den dårlige sædkvalitet der er årssag til så mange afkom???

En mere perfekt hest findes altså ikke - der ramte du sgu et ømt punkt, når man ingen forstand har på hesten, så skal man undlade at udtale sig.

især når man så også indsætter et billede af en anden hest samtidig.
Her er den rigtige dreng: Padrons Psyche.

0
0
Svar på denne tråd

dejlige hingste.
Forfatter: 
Dato:  28-12-2004 22:51
Hej.

ja jeg vil give de andre ret i at monongramm avler rigtig godt og det gør hans søn også- monograf.

det kan være svært at finde en hingst som passer ens smag.

min fader har for 3 år siden startet et lille stutteri og vi prøver lidt forskellige hingste i øjeblikket.

men problemet er jo også at du vil have så stor en hingst, da der også er mange rigtig gode lidt mindre hingste som avler ret stort.

vi har lige solgt en hingst som jeg syntes er ret lækker og han er rød men ikke ud af den mest kendte linie, men hvis du havde lyst kunne du jo kigge på ham inde på vores hjemmeside: www.stutteri-holm.dk

mvh julie held og lykke med at finde din drømme hingst.

0
0
Svar på denne tråd

glemte Lige
Forfatter: 
Dato:  29-12-2004 05:04
Ubs Glemte lige og sige at Padrons Psyche koster
27000 kr i bedækning og der er fuld følgaranti, skulle jeg hilse og sige fra hans ejer (y)

Godt nytår til jer alle sammen..

Hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa igen ! - Billeder ;o)
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 17:04
....Først vil jeg lige sige til Monica at jeg IKKE har sagt noget om at Magnum Chall var Padrons Psyche, og at jeg er ked af hvis der er nogen der har misforstået det...

Nå men udover det så er det HELDIGVIS smag og behag hvad type hest man bedst kan lide, og mht. Padrons Psyche - som jeg da også synes er skøn, så synes jeg bare ikke at han avler så godt procentmæssigt i forhold til hvor flot han selv er.

Til de andre indlæg omkirng at der er mange gode hingste i DK. - vil jeg (igen) sige at naturligvis er der det, MEN det er nu ikke alle "gude-skønne" hingste der kan avle super godt.
Som de fleste seriøse avlere er klar over, så har det meget med genetik at gøre, og generene springer ofte en el. to generationer over, så det har MEGET at sige om en hingst har virkelig gode forældre/bedste forældre og olde forældre - og hvordan hans afkom ser ud på forskellige typer hopper osv. osv.
DET ser jeg meget på i valg af hingst, og der er flere af de danske hingste mangelfulde da de som oftest ikke har så mange afkom man kan se...

Men jeg er da meget glad for jeres foreslag,
og bliv da endelig ved...;o)

Mvh. K. Jensen

Hep - jeg fandt lige et par billeder af et af mine afkom der godt nok er en hingst, og som (imodsætning til sine helsøskende er skimmel)...så kan i jo se i hvilken stil Genotic avler (Jaleo er et år på billederne - han er exp. til Sverige.)

0
0
Svar på denne tråd

Ja, men hvad...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 18:41
med vores forslag?
Der er da nogen gode imellem... Passer Monogramm ikke?

*Pobeditel (Balaton x Pantomima / Naftalin)

National Junior Champion res. 1999 Holland
Junior Champion Stallion 2000 Tilburg (Holland)
National Junior Champion Stallion 2001 Holland

*Padishah (Drug - Purga /Gwizd)

French National Champion 2003
European res. Senior Stallion 2001
World Championships Top Ten Stallion 2001
Senior Champion Stallion - Tilburg Holland 2001
Supreme Champion & Gold Ribbon - Stallions Show Aachen 1999

*Abakan (Balaton - Amunitia / Antey)

Show Champion

*Nadir I (Neman - Neschi / Kilimandscharo)

Europees Junior Kampioen

All Nations Cup Junior Kampioen

Senior Kampioen, Frankrijk

Nationaal Kampioen Duitsland

2 x Senior Kampioen, Mediterranee

All Nations Cup Senior Kampioen

Det var flere forslag... Men Monogramm er nu det bedste bud! :-)
0
0
Svar på denne tråd

Du søger seriøse forslag ang. hingst…!
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 20:32
Har efterhånden meget svært ved, at tage dit/dine indlæg i denne tråd særligt seriøst…!
Du skamroser dine egne heste til skyerne (inklusiv din hingst – set i et andet indlæg), taler voldsomt nedsættende om alle andre arabere især her i DK – glemmer du ikke ligesom, at stamtavlen ALENE ikke udgør hesten...? Undrer mig deslige over – hvis ”dine” heste er så meget bedre end alle andres, hvorfor faèn ser vi dem så ALDRIG på showene rundt omkring. Efter hvad du siger, burde de jo kunne feje alle andre af banen – dette burde jo så også gælde Genotic`s afkom… Så ud af busken, slæb dem med på show og lad os få syn for sagen. Og apropos din unghingst, ja så ser han mig sku noget korthalset ud og hans benstilling (på bill. 2) er jeg s** heller ikke særligt imponeret af.
Synes personligt at det er dejligt, at du er glad for dine heste – men lad dà være med at gøre dem til mere end de er.

”SORRY” men kan virkelig ikke tage det seriøst… Lækre hingste er der rigeligt af derude, men om så økonomien rækker – ja det er så en helt anden sag!!...

\l/
(@@)
----o00o-(_)-o00o----
0
0
Svar på denne tråd

Enig med Heidi...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 23:15

Jeg må erklære mig enig med Heidi.

Og i øvrigt:
" (...) DET ser jeg meget på i valg af hingst, og der er flere af de danske hingste mangelfulde da de som oftest ikke har så mange afkom man kan se..."

Tidligere skrev du ellers:
"Kender du/i til en serdeles god hingst (måske ikke så kendt) så vil jeg meget gerne have nogle seriøse foreslag..."

- Det må vel siges at være noget selvmodsigende i et lille land som DK; altså at en ikke bare særdeles, men usædvanligt god - nærmest 'ukendt' - hingst skulle have en frygtelig masse (super ekseptionelt gode) afkom :-P ... eller for den sags skyld selvom man skulle ske at tage et kik på hele 'araberverden', såeh... ja. Hmm.
0
0
Svar på denne tråd

Enig....
Forfatter: 
Dato:  04-01-2005 13:10
med dig Heidi.....

Til Kinne:
Umiddelbart synes jeg at både Genotic og hans afkom kunne trænge kraftigt til at få styrket fundamentet som jeg umiddelbart ser som det absolut største problem. Derfor mit forslag om netop Monogramm blodet (et forslag som du forøvrigt slet ikke har kommenteret på overhovedet).

Og ja hvis dine heste er så fantastiske så kom ud af busken, vis dem på shows og til ridestævner så vi kan se at dine fantastiske heste faktisk også kan holde til noget og kan hæve sig så højt over alle andre som du her beskriver i dine indlæg - og ellers så prøv at forholde dig bare lidt kritisk til dem. Ingen heste er perfekte, men det der kendetegner en god avler er at vedkommende erkender de fejl avlsdyrene måtte have og så handler ud fra den erkendelse i valget af mulige hingste til hopperne og omvendt.

Pia

Bid, pandebånd og dækkener sælges.
Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Ups Sorry…
Forfatter: 
Dato:  05-01-2005 22:33
Har lige opdaget, at du jo har deltaget i ”et show” – beklager meget… Det var ved det Internationale B-show i 2002 med flg. tre hoppeføl efter Genotic: W'Estopa of Tas (Genotic x Werifah) - Wahada (Genotic x Wirginia) - Je T'aime of Tas (Genotic x Jaklana).

Quote: ”Nu er hans første føl-årgang (hovedsagligt efter El Mokari hopper) blevet klar til deres første bedækning, dvs. virkelig super hopper med 7 X Estopa i afstamningen...”

Jeg går ud fra, at det er disse damer du nu søger hingst til..? Så jeg står nu efterfølgende her endnu mere forvirret (om muligt) – over dine krav til hingsten!!… Du kritiserer andre hingste over, at de ikke har præsteret noget/ ej heller har lavet nogle ordentlige afkom/ dårlig sædkvalitet osv. osv.
Hvad har Genotic præsteret såvel i showringen – som i avlen..? De afkom jeg pt. har fundet frem til, har du og ”din gemal” selv avlet og i showringen kan jeg ikke mindes nogensinde at have set ham.
Kan derfor heller ikke helt forstå, hvordan du kan skrive alt det gejl om ham ”Mr. Perfekto” (læs Genotic). Som det jo både er tilfældet i begyndelsen af dette indlæg, samt i dit indlæg i denne tråd Multichampion OX Araberføl... - og så stadig rakke ned på alle andre. Jeg mener vitterligt ikke, at du har noget at hà det i.

Showresultaterne på dine hoppeføl blev som følgende:

Klasse 1. Hoppeføl v/ det Internationale B-show år 2002.

Hestens navn: Avler: Ejer: Point:
KA Wanilla Skyes (Wandro x Lyin Eyes) Line Brunsggard,DK. Line Brunsggard,DK. 1. plads
LA Nadira (Wandro x Nicole) Langvad Arabians,DK. Langvad Arabians,DK. 2. plads
CA Mahdi (Redwood Lodge Essine x Lashkar)Calbar Arabians,DK. Calbar Arabians,DK. 3. plads
W'Estopa of Tas (Genotic x Werifah) The Arabian Stud,DK. The Arabian Stud,DK. 4. plads
Azira Makkah (Khidar x Salimah) Allan Andersen,DK. Allan Andersen,DK. 5. plads
Elaisa (E'spar x E'cilia) Skaarup Nielsen,DK. Skaarup Nielsen,DK. 6. plads
Wahada (Genotic x Wirginia) Mogens Clausen,DK. Mogens Clausen,DK. 7. plads
Je T'aime of Tas (Genotic x Jaklana) The Arabian Stud,DK. The Arabian Stud,DK. 8. plads

En 4, 7 og 8 plads (ud af 8 tilmeldte) blev det til, er det den form for præstation du mener..? Vil endnu engang henvise til overstående indlæg af dig hvori du bla. nævner Multichampion OX Araberføl... – nu spørger jeg måske dumt Kinne, men hvordan f***** skulle det kunne lade sig gøre??? :-P Mage til en gang ævl

Nej kom du kun roligt ned på jorden til os andre Kinne, det er altså også der - du hører til. ;-)

\l/
(@@)
----o00o-(_)-o00o----
0
0
Svar på denne tråd

Nej Heidi
Forfatter: 
Dato:  06-01-2005 17:35
Jeg har da fundet 3 der ikke er avlet af Kinne.
Her er den ene som blev vist på det Nat. show 2004.
De to andre kan jeg ikke huske hvad hedder.

Og så vil jeg da også lige anbefale more "lille" sorte araber hingst, han må absolut være Danmarks bedste og smukkeste hingst

Klasse 6: Hingste 2 år

1
85,67
T.A. Jamal
Demir x Maleika
Taarup Arabians
Avler

2
85,67
Cantaro
FHF Jaklan x Cristianee
Fam. Husted
A/G’s Arabian Horses

3
84,67
Wazeem
Khidar x Maritza
Lars Nielsen/Rikke Simonsen
Avler

4
83,67
Wish Me Ibn Jarisha
Wasoon x Jarisha
El-Jahara Arabians
Avler

5
83,67
El Zaiko
TM Aikonos x Kurosza
Stutteri Elbjerg
Avler

6
83,67
St. Jakarta
TM Aikonos x Maresi
St. Arabians
Avler

7
82,00
Za-Kahli
Wan-Kahli x Zadira Bint Zaleen
Holmgaard Arabians
Avler

8
78,67
Poppelgårds Liberty
Genotic x Ratascha
Elise Green
Avler

Hilsen

SÆLGES evt. afbetaling Ufødt føl e.DA Korrado.Foling marts 2005

SORT OX hingst står til avlstjeneste i 2006

JP Arabians DK

Fotografering Tilbydes
0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2005 18:41
så er vi oppe på hele tre afkom - foruden dem Kinne ell. "gemalen" altså selv har avlet. ;-) Du skulle vel ikke ligge inde med nogle billeder - show resultater - eller evt. nogle oplysninger omkring hopperne..??? Jeg vil jo sååååååå gerne se hvordan sådan nogle små "Multichampion OX Araberføl" ser ud!!!.. ?:-)

Jani sidder her og smågriner lidt, er du nu også kommet høØøjt til hest :-@ (hi hi)
Men han er en rigtig *smuk sak* {> - ham den lille sorte, selv om jeg jo lige har erfaret - at vi jo slet ikke har nogle gode hingste her i DK ;-)

\l/
(@@)
----o00o-(_)-o00o----
0
0
Svar på denne tråd

Altså altså....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2005 23:42

....Nu synes jeg da lige at denne tråd har tabt "kammertonen" !

Et er at jeg er blevet kraftigt fejlfortolket og misforstået, men at jeg yderligere bliver chikaneret via min e-mail er da at gå over stregen...!

Jeg vil gerne lige forklare et par udtaelser (som visse personer åbenbart har valgt at misforstå desv.)

1) Jeg har hele tiden gjort opmærksom på at mine udtaleser er "min personlige mening" og at selv om min smag i hestetype måske ikke lige passer på alle de "emner" der er blevet foreslået, er det naturligvis ikke ensbetydende med at hingstene er dårlige.

2) Min udtalelser..

Citat: " og der er flere af de danske hingste mangelfulde.." (bemærk at "flere" IKKE er = ALLE hingste).

Citat: " Og ja, der er ca. 8-10 gode hingste i dk. (efter min smag).." (Bemærk - efter min smag).

Jean Lauersen har haft fremlagt en statistisk analyse på DSAH's generalforsamling.
Der havde avlsudvalget beregnet sig frem til at kun ca. 20 % af alle ox araberheste i dk. var kvalitetsmæssigt gode nok til at kunne klare sig iblandt den internationale standard, han opfordrede kraftigt til at alle avlerne skulle være mere kritiske i deres valg.
Citat..."For at vende udviklingen og få rentabilitet og fremskridt i avlen opfordrede Jean Laursen avlerne til:

1. at få de 30-40% dårligste arabere væk fra markedet (helst til slagtning)

2. kun avle med de bedste heste (specielt hingstene) og løbende selektere de dårlige heste fra i fremtiden....citat slut.

Ifølge WAHO (World Arabian Horse Organisation) og DSAH (Dansk Selskab for Arabisk Hesteavl) er der pt. ca. 40 aktive avlshingste i dk.

Og hvis man så regner på det bliver resultatet:
40 hingste, hvoraf kun de 20 % (altså = 8 stk.) gennemsnitlig er kvalitetsmæssige "gode" nok til at man bør avle på dem...

Nu vil jeg lige igen gøre opmærksom på min udtalelse om at.." Og ja, der er ca. 8-10 gode hingste i dk. (efter min smag).." jo så ikke er helt i skoven eller som f.eks. Heidi har valgt at udtrykke det.."taler voldsomt nedsættende om alle andre arabere især her i DK.."

Jeg vil lige gøre opmærksom på at Jean Lauersen på daværende tidspunkt var i DSAH's bestyerelse som formand for avlsudvalget...men han "ved vel heller ikke hvad han taler om..."!!!

Nå men mht. div. kommentarer omkring Genotic's afkom og show, så ligger landet sådan at jeg for det første stort set har solgt alle hans afkom før de var fravænnet (så det må jo være op til de nye ejere) - det eneste afkom jeg har haft (et år gl.) som jeg kunne have showet, var et jeg måtte tage retur pga. manglende betaling, da jeg fik den hjem var den så udsultet/mishandlet at den ikke var istand til at blive showet den show sesson, og den er nu solgt til Sverige hvor den vil blive showet af den nye ejer i år (nu 2 år gl.).

Mht. Pia H.'s udtalelse...citat: "Umiddelbart synes jeg at både Genotic og hans afkom kunne trænge kraftigt til at få styrket fundamentet som jeg umiddelbart ser som det absolut største problem."

Jeg synes det er en mystisk påstand, da han altid er blevet rost til skyerne for hans usædvanligt gode fundament af ALLE de mennesker der har set ham...(du er også velkommen til at komme og se ham ;o)- alle dyrlæger, beslagsmede, avlere og ryttere er helt enige om at han virkelig har korrekte ben, flere af hans afkom er også blevet solgt til ryttere der har været serdeles kritiske med ben, og som har udtalt sig at det er sjældent at man ser en araberhes med så gode ben...et hestehospital på Sj. (jeg kan ikke lige huske navnet, men det kan jeg finde ud af hvis der er nogen der vil vide det) - har udtalt om et af Genotic's afkom at " at det er de mest korrekte ben de nogensinde har set på en araber hest" !!!

Men det er jo din mening, ligesom jeg har min mening omkring div. heste, og det er jo det som er formålet med dette forum, at udveksle meninger mv.

Denne tråd var tænkt som et oplæg til en (positiv) snak omkring OX hingste, mulige avlsemner og avlsegnskaber mv. - ikke en træls "jante" tråd med chikane via e-mail....så lad lige være med det tak.

Mht. Monogram så synes jeg også at han avler nogle helt fantastiske bevægelser, og at han har nogle lækre afkom ;o)

Mht. Probiditel så er han på min liste over serdeles egnede hingste, da han ganske rigtigt er meget lækker ;o) - jeg er dog ikke så vild med de afkom jeg ind til vidre har set efter ham, men det har jo også meget at gøre med de hopper han har været krydset med, så ham gemmer jeg nok til jeg har set lidt flere afkom ;o) - men ellers et serdeles godt forslag.

Og mht. til de andre hingste der er blevet forslået, så er jeg glad for jeres forslag, og jeg tager naturligvis dem alle til nøje overvejelse...;o)

Og til Pernille, så ved du jo at jeg synes at CA Kova er vildt dejlig, og han er dæleme da også på min liste... ;o)(jeg glæder mig meget til at se afkom efter ham og Jarisha fremover).

Nå men for lige at runde dette desv. lange og lidt trælse indlæg af, så vil jeg opfordre alle hestefolk til at tænke positivt, nyde livet omkirng jer og at nusse hesten...;o)

Mvh.
K. Jensen.

0
0
Svar på denne tråd

bare en tanke...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2005 00:33
Synes ikke man bør rakke ned på hingste som bliver udbudt til bedækning her i DK. Selvfølgeligt er der nogen mindre heldige eksempler, men det er vel altid kun ens egen mening det skal komme an på.

Jeg foretrækker f.x. en araber med god fundament, stærke & sunde lemmer og noget man kan arbejde på i det brugsmæssige sammenhæng. Typet hoved er absolut ikke noget jeg går op i.

Sådan er det vel også for andre araberelskere her i DK. De har hver deres egne kriterier de går efter, og det er vel også fint! Det ville være for kedeligt, hvis alle syntes samme ting, og avlede efter samme mål.

Så fred være med, hvis man er til showheste, brugsheste eller bare til nusseheste. Så længe der ikke bliver sat noget skravl på markedet, som vil give dårlig reklame for racen i helhed.

Mange hilsner
Alice :-D
0
0
Svar på denne tråd

Kinne....
Forfatter: 
Dato:  07-01-2005 01:33
Nu vil jeg lige prøve at afklare hvad jeg i hvert fald mener.

Det kan godt være at du synes vi misforstår dig, men følgende udtalelser giver altså grund til at slå bremsen i for mit vedkommende:

jeg har været så usandsynlig heldig (forstandig ;o) at finde og importerer en helt unik hingst GENOTIC ( Genotic er efter: FS Bengali (Kubinec/Balaton X Om El Sanadiva/ Sanadik El Shaklan) ud af: Om El Gamala Estopa ( Estopasan/ Estopa X Om El Amira Estopa / Sanadik El Shaklan X Bint Estopa)
Som jo udover at være næsten perfekt, har en af de allerbedste og mest succesfulde afstamninger på verdensplan...(ALLE heste 3 generationer bagud i hans afstamning er kårede til internationale multi Champions mv. (European Champions, World Champions, Tripple Crown vindere, Scottdales Champions osv. osv.)

Nu er hans første føl-årgang (hovedsagligt efter El Mokari hopper) blevet klar til deres første bedækning, dvs. virkelig super hopper med 7 X Estopa i afstamningen...

Jeg har søgt efter den perfekte hingst i 3½ år uden held, og de hingste jeg er kommet frem til pt. er ikke nær perfekte ( efter min mening, og til disse hopper)..

De ting der springer mig i øjnene er at du:
A) er ekstrem fokuseret på afstamningen - dvs. du forbinder det straks med super hopper fordi de har 7xEstopa i afstamningen (helt ærligt hvis jeg kunne blive fri for Estopa så ville jeg give alt for det - men det er nok fordi jeg ser det med rideheste øjne). Genotic bliver ligeledes betegnet som værende helt unik og havende en af de allerbedste og mest succesfulde afstamninger på verdensplan - afstamning er altså ikke nødvendigvis lig med at du har et kvalitetsafkom eller får et kvalitetsafkom !!!!!
B) Du skriver du har søgt efter den perfekte hingst i 3½ år, men ingen er nær perfekte....
Øhh man skulle tro du havde været noget omkring hvis du har haft 3½ år til at finde hingst, så din udtalelse om at du ikke kan finde noget der er nær perfekt og der ikke er en hingst i hele verden der lever op til dit krav til en hingst til dine hopper - tjaa den må jo bygge på at du har set rigtig mange gode hingste som alligevel ikke var gode nok af den ene eller den anden grund...
Jeg tror det er udtalelser som det Heidi blandt andet finder nedsættende...
C) Min udtalelse om at du bør sende Genotic og dine andre heste ud på konkurrencebanerne bunder i en anden udtalelse i et andet indlæg her på HN hvor du skriver at "araberne er mere holdbare heste og at de lever til de er midt i tyverne"....
Det er godt nok noget af en påstand, og jeg tror du skal bede DSAH lave en fin statistik over præcis hvor mange arabere der må aflives før de er midt i tyverne - det bliver faktisk til en del, og især af dem der bliver brugt til seriøs konkurrenceridning.
Hvis nu du sendte dine egne heste ud på ridebanerne, så blev du måske mere klog på præcis hvad der kan holde og hvad der ikke kan....

Og så mht. min udtalelse om Genotic og hans afkoms fundament, så bunder min udtalelse i at jeg er dressurrytter og at mine ambitioner går på at hestene altså skal kunne holde til som minimum at kunne komme op og gå M klasser i dressur. Min holdning er derfor at jeg:
A) Synes at både Genotic og afkommene har tendens til især rette haser, men også rette koder, hvilket langt fra er ønskeligt hvis du skal ride dressur på dem.
B) Nogle af afkommene har tilgengæld (i den helt anden grøft) temmelig lange og lidt bløde koder hvilket ej heller er ønskeligt på sigt hvis du vil op og ride svær dressur.
C) Minimum et afkom har direkte parralelforskudte forben nemlig Piaff (Genotic x Duchesse), hvilket ej heller er ønskeligt.
B) Jeg synes Genotic har tendens til at avle nogle temmelig tynde ben med meget små hove - her kunne jeg godt tænke mig nogle større hove og nogle mere velmarkerede led (større forknæ og koder og så nogle knogler indimellem der passer dertil).

Som sagt er min holdning i høj grad præget af et brugsmæssigt syn, og vi er jo selvfølgelig forskellige i vores holdning til hvad hestene skal bruges til og med hvilket formål vi avler, men hvis DSAH skal leve op til at araberen er verdens mest alsidige hest - så er der altså nogen der er nødt til at lave nogle afkom der kan holde til noget. Det er én ting jeg synes de russiske og polske avlere gør noget ved, da hestene pr. automatik ryger på galopbanen inden de indgår i avlen. Dem der ikke kan holde bliver kasseret.
Samtidig synes jeg at de danske avlere generelt skal blive bedre til at anvende røntgen som værktøj i deres avlsprogrammer således at fejl som OCD, spat m.v. bliver undgået i størst muligt omfang.

Typemæssigt er Genotic herlig og han afkom lige så, men som sagt så ser jeg fundamentet som en svaghed hvis jeg skulle anvende dem til mit brug.
En positiv ting synes jeg dog også er at du gør noget for at avle lidt størrelse ind - se det er noget der kan bruges til noget :-)

Og så tænk på at nogle af Polakkernes fine heste også er en blanding mellem ægyptisk/golden cross blod og det rene polske. Bare se på junior hoppe championen til Europa Championatet på Vilhelmsborg i 2000. Giv mig noget af det, så er jeg med :-)

Mange hilsner

Pia

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Afkom efter Genotic
Forfatter: 
Dato:  07-01-2005 10:57
Hej med jer piger,

Sikke dog en debat, der er i gang. Jeg vil sige, at jeg har købt et hoppeafkom efter Genotic og jeg har tænkt mig at showe hende, når vi er klar til det. Jeg har af Hørshom Hestepraksis (dyrlæge Jarløv) fået at vide, at hun har de mest korrekte ben, han nogensinde har set på en araber og dyrlæge Nanna Luthersson fra Brogaarden har ligeledes rost min hoppeplag til skyerne - men ja, resulatet af Kinnes avlsarbejde skal nok vise sig hen ad vejen. Og så er det vel sådan for alle - at nogle går det godt for og andre mindre godt, da avlsarbejde i sandhed er lidt af en videnskab. 2 smukke mennesker kan få et grimt barn og 2 ganske almindelige mennesker, kan få et smukt barn.......

Jeg har i juni måned besøgt Padrons Psyche i San Diego og med egne øjne set den gudeskønne hingst - Kinne er også stor tilhænger af ham, men hun har dog ret i, at Psyche bliver krydset med en del mindre gode hopper (stamtavle) og derfor kommer der også en del mindre gode afkom efter ham (set i lyset af den mængde hopper han bedækker). Jeg så altså, at der stod et antal mindre gode hopper i stalden derovre, hvor han klart havde forædlet disse afkom efter disse hopper - men verdenselite kan de aldrig blive, når hoppen ikke er i verdensklasse (stamtavle). Jeg så så også et afkom efter en lækker hoppe og det var et super føl. Padrons Psyche er en stjerne, men han skal for at avle top også kombineres med den rette hoppe.

Herudover synes jeg ikke, at visse personer i denne mailudveksling skulle være så penittengryn med udtalelser og nærmest skabe en heksejagtstemning - Kinne er en MEGET seriøs avler som satser på kvalitet og hun er dygtig rent genetisk - hun fortæller altid hvilke fejl hendes heste har + afkom, hvis man gjode sig den ulejlighed at spørge. Men Genotic er uanset hvad en hingst med afstamning og eksteriør i en klasse, der er værd at tale om - og hvem ved, måske bliver han showet i DK (er dog blevet showet i Tyskland) - og os med hans afkom glæder os også meget til at se hvilke resultater, vi kan bringe hjem.

Mange venlige nytårshilsner fra
Ann-Charlott Hoffmann
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  07-01-2005 14:36
Ann-Charlott

Som jeg også skrev så er min vurdering udelukkende baseret på det ridemæssige brug på det plan jeg nu ønsker mine heste skal kunne gå. Jeg er blevet meget klogere i den tid jeg har haft ox'ere og har fundet ud af hvad der fungerer på en ridebane og hvad der ikke gør. Det er disse kriterier jeg ser på når jeg kigger på hest.
Som jeg også skrev så er vi jo alle forskellige og har forskellige mål for vores heste, og der skal være plads til alle, men ligefrem at udtale sig om at der ikke er nogen hingste i verden der er gode nok til Kinnes hopper - det er måske lige at hæve sig en anelse højt over resten af selskabet. Det var derfor jeg valgte at fremhæve de ting som jeg synes er problematiske ved de afkom jeg har set "live" og ud fra alle de billeder jeg har set af Genotic selv. Det er også ud fra en vurdering af netop de fejl og ud fra Kinnes egne ønske kriterier at jeg foreslog Kordelas og Monogramm blodet i det hele taget. Han laver nemlig nogle super gode stærke ben, med store velmarkede led og gode store hove og så laver han heste der kan klare sig i brug også (bare se på statistikken fra de polske væddeløbsbaner på Monogramm afkommene)....

Mht. Nanna Lutherssons udtalelser så kan jeg fortælle at de ikke er enestående, min tidligere ox'er blev forøvrigt også rost til skyerne af den selv samme person for hans gode fundament, det var Nanna der i sin tid handelsgodkendte og røntgenundersøgte ham (hun havde aldrig set en ox'er med så rene røntgenbilleder som ham)... Hesten holdt dog ikke af den grund...

Udtalelser kan være taknemmelige, men kun tiden og brug vil vise om dyrene holder eller ej - og det er dette kriterier der for mig er langt vigtigere end fine papirer og alverdens showresultater...
Derfor opfordrer jeg også dig til at komme ud på konkurrencebanerne og vise dit afkom efter Genotic.

Genetik er vigtigt og ja der er da forholdsvis stor chance for at få noget godt ud af det når du sætter to gode heste sammen, men det sker bare ikke altid. 7xEstopa i afstamningen er for mig ikke ensbetydende med at det er en super hest man står med, og det bekymrer mig når jeg ser avlere der er så fokuseret på afstamningen så man glemmer alt andet.

Pia
Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

reklameindslag
Forfatter: 
Dato:  07-01-2005 15:45
er vel det, der er betegnelsen for det oprindelige indslag.
Du er nødt til lige at præcisere "konkurrencebetingelserne, hvordan ved jeg, at du har brugt mit forslag og jeg har krav på en billig bedækning?

Ellers er det da meget sjovt at overveje, hvad man gør, hvis man står med den perfekte hoppe med ene 10-taller - hvilken hingst skulle man vælge?
Svaret er vel, at du skal vælge en hingst uden gennemslagskraft, så han ikke tilføre afkommet noget, men lader hoppens gener bestemme. DV laver afkomstbeskrivelser, der viser om hingsten præger afkommet og i så fald i hvilken retning, det gør OX`erne vel ikke? Hvis de gør, vil jeg gerne have en præmie, før jeg læser dem igennem for dig!
Når det altid opfattes som negativt, at hingsten ikke præger afkommet med noget positivt, så er det vel fordi ingen hoppe er perfekt - vel heller ikke dine?

Ullan
0
0
Svar på denne tråd

Janteloven...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2005 16:21
Hej K. Jensen

Der blev du da godt nok ramt hårdt i hovedet af Janteloven! (n)

Man skal vel nok passe på med at rose sig selv og sit eget...

Jeg ved intet om araber hingste, men jeg synes da, at det er godt, at du er yderst kritisk mht. valg af hingst. Selvfølgelig skal det være en hingst, der falder 100% i din smag.

Mange hilsner Mette
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm....
Forfatter: 
Dato:  07-01-2005 16:50
Ja man skal høre meget før ørener falder af, og nu er mine godt nok faldet af ?:-)

Alle her syntes deres arabere er det dejligste og de bedste, og det syntes jeg da også min lille sorte skønhed er den dejligste. Men du skriver at der kun er mellem 8 og 10 gode hingste i Danmark efter din mening. Så tror da folk følere sig lidt stødt, og må da indrømme at det gør jeg også.

Hilsen
Jani

0
0
Svar på denne tråd

Kammertonen - jantelov – heksejagt m.m.
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 01:11
Ja nu må du godt nok lige have mig undskyldt, men hvad forventer du dig egentlig Kinne – med sådan en gang s***. Du kritiserer rask væk stort set samtlige danske arabere (minus en otte – ti stykker , men det er selvfølgelig nok dine egne ell. eget avl du her mener), og stadig tåler du ikke kritik af dine.
I mit første indlæg prøvede jeg på en pæn og sober måde at dæmpe dig lidt ned… Men nej du vælger at forsætte i samme dur` – om end endnu værre. Sådan en gang ”pral fra ende til anden” kan man dà seriøst ikke bruge til noget fornuftigt. Du smider om dig med titler som DU SELV har påhæftet dine heste – titler de ALDRIG har opnået… Det kan du s** dà ikke tillade dig, og ALDRIG har jeg dà hørt andre skamrose deres heste på så grotesk måde, det endog på trods af at mange – rent faktisk HAR opnået… sågar op til flere flotte titler på deres heste også her i DK.
Så i første omgang var det udelukkende alt dit praleri jeg reagerede på. Mener faktisk heller ikke du kan være bekendt, først at kaste sådan et indlæg ind i ringen – for derefter ikke reagere på andet end et par enkelte – og så ganske enkelt ikke gide svare resten af de søde mennesker (der i den bedste mening) har forsøgt at hjælpe samt brugt tid på at svare dig. Men det fremgår jo nu tydeligt, at det er laaaangt over din og dine hestes værdighed… Det kan sågar være, at du allerede har forkastet dem under kategorien slagteheste!!… Ellers kan jeg dà slet ikke se dit formål med, at blande Jean Lauersen ind i dette indlæg!!… Så her må jeg jo hellere indskyde, hvad faèn får dig til at tro – at lige dine heste ikke er i denne kategori ”slagteheste”..? Ja det må jo så stå for din egen regning, – dog BEVISER det blot endnu engang dine høje tanker om dine egne. Men jeg synes godt nok, at du vader rundt på hele det danske araberfolk – hvoriblandt mange kan fremlægge bevis/er og flotte resultater på at deres heste vitterligt både er og kan noget.
End videre skriver du at "ALLE" der har set Genotic ”live” kan li` ham, der tager du grueligt fejl – hvordan kan du i det hele taget udtale dig om det..? Nu har jeg jo set ham nogle gange og han er bestemt ikke min type.. alt for tændt, bad temp. og så væver han til den store guldmedalje, samt hans bevægelser er altså heller ikke særligt imponerende, synes desuden han er ALT for spinkelt bygget. Dette er så min mening (tør altså godt ”stå” frem her på siden, samt ved min mening – så ingen mail`s herfra), men modsat dig plejer jeg ellers aldrig at fremture med sådanne udtalelser (har man ikke noget pænt at sige, så er det altså bedre at tiè), men dette svar lægger du s** selv op til… Såh… pyt... – kan du trampe på andre, så kan andre også trampe på dig. Kan for resten også læse mig til rundt om på nettet, at nogle andre som har set/oplevet ham live – er af en anden mening end din bla. som her Hingstedag på Danarab
Og så er han jo altså ikke en hingst i ELITE klassen, hverken herhjemme eller i udlandet, erkend det dog Kinne – du stikker jo både dig selv og desværre også uvidende blår i øjne. Det faktum at han ikke har præsteret noget som sådan endnu, og side sat med det ”reelle beløb” du har givet for ham – gør ham altså ikke til en hingst hverken i Elite ell. Verdensklasse. Ingen hingst i million klassen her – sorry…
Savner også stadig svar på dette: Dine føl efter ham kalder du Multichampion OX Araberføl, hvor spøger jeg bare, hvor har du det fra og hvor er de henne!! Læg dog nogle fakta på bordet. Så vidt jeg ved er der 17 føl efter Genotic i alt, de fleste har du selv avlet, du har haft showet i alt 3 stk - det blev til en 4 - 7 - 8 plads (ud af 8 tilmeldte) herfra er der godt nok langt op til "Multichampion titlen”. Så endnu engang, drop dog alle de fine titler & alt det pral, som du går rundt og indhyller dig selv og dine heste i.
Dine heste er sku dà helt okay, men så er den altså heller ikke længere… Og prøv så lige at nærlæse især Pia H`s indlæg igen, omkring hvad der kendetegner en dygtig avler – brug det dà som et redskab, både som avler – men så sandelig også når du lufter/ytre dine meninger. Mener bestemt ikke jeg har misfortolket dit indlæg Kinne, du er nok tværtom utrolig dårlig til at se det meget negative i det… som du selv skriver. (Så også her er der delte meninger om hvem der holder kammertonen)

\l/
(@@)
----o00o-(_)-o00o----
0
0
Svar på denne tråd

Hold Kammertonen!
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 09:17
Hej Heidi,

Jeg synes godt nok, at du er agressiv overfor Kinne - hun har beskrevet Genotic ifølge hans afstamning og den er uanset hvordan du vender og drejer den imponerende. Hun skriver IKKE at hans afkom er Multichampions - hun skriver blot, at de har 7xestopa i deres blodlinier! Genotic er ikke kåret i Danmark, men i Tyskland/Holland og hans mindre gode fremvisning hos Dan Arab, siger intet om hingstens afstamning, som altså er i orden - temperament kan jo skyldes mange ting - måske en dårlig oplevelse i fortiden og generel dårlig behandling af mennesker - dette vil utvivlsomt give så spændte bevægelser, at man ingen flotte gangarter kan se til en fremvisning - men stamtavlen kan ikke kritiseres og hans afstamning og udseende er i topklasse. Om han er din smag eller ej er sagen uvedkommende.

Jeg synes bare ikke, at din PERSONLIGE kritik er berettiget - det lyder simpelthen som om, du har så megen indestængt vrede og hvis nogen lige får skrevet en ukorrekt vending, så kaster du dig over vedkommende som en vild løvinde og det mener jeg ikke er sagligt. Specielt ikke, når det du skriver er ukorrekt.

Faktum er, at DK kun har 8-10 tophingste - det er ikke Kinne der siger dette - det er DSAH! Hun nævner ingen navne, så alle der reagerer agressivt på dette, føler slet og ret at det er netop deres hingst der er mindre god end andre og det burde jo ikke ske, hvis man VÈD ens egen hingst er i top!

Jeg synes blot at man skal holde sig til faktum og ikke blive personlig.

Mange hilsner fra
Ann-Charlott

0
0
Svar på denne tråd

Forstand..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 11:33
Øhhhh kåret i Holland og Tyskland... Du har da vist ikke lige helt styr på hvad du skriver, for det første skal en araber hingst IKKE kåres og for det andet er Genotic IKKE kåret hverken i Tyskland og Holland ved ikke hvor du har den historie fra (n)

Han er blevet showet i tyskland tror det var som 2 års med 86,67 point, og det har absolut intet med kårig at gøre.

Og det er FAKTUM..

Hvad hedder dit afkom efter Genotic ?? Og hvor
gammel er hun ??

Hilsen
Jani
0
0
Svar på denne tråd

Ann-Charlott
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 11:48
Ja jeg mener bestemt ikke, at jeg er grov over for Kinne - jeg giver hende slet og ret tilbage af samme skuffe... Og til dig må jeg desværre sige - at du dà i så fald ikke kan læse..! For hun skriver s** ordret at hans afkom er Multichampions - endog med store fede bogstaver. Se bla. hendes overskrift... IGEN: hovsa - ups... hvà!!. Kinne burde holde sig til klare fakta (læs; sandheden) omkring sine heste, og desuden tænke sig lidt om... - inden hun udtaler sig omkring ALLE andres.

Så hvis der er nogen her der er personlig - er det dà hende... Man ligger nu engang, som man selv har redt!!... Se det er Faktum, DET og så det at hun selv op til flere gange i dette og andre indlæg har skrevet usandheder (som også er blevet påpeget af op til flere). Valg af hingst er trods alt en smags sag (det giver jeg dig fuldkommende ret i), men det afhænger vel af øjnene der ser... På det punkt er Kinne bestemt heller ikke bleg for at udtale sig, også her savner jeg lidt selv kritik fra hendes side... - hvad man gi`r, må man f***** også kunne tà... Dog er jeg ikke enig med dig i, at stamtavlen udgør hesten alene... SLUT -PRUT -FINALE

\l/
(@@)
----o00o-(_)-o00o----
0
0
Svar på denne tråd

Nu må jeg
Forfatter: 
Dato:  10-01-2005 19:12
også lige komme med en kommentar, eller rettere et eller flere spørgsmål til Ann-Charlott.
Hvem tror du DSAH er? Ellers kan jeg fortælle dig det, det er vores avlsforbund/forening den der eksisterer udelukkende på os medlemmer og varetager vores interesser. Du tror da vel ikke at en sådan forening sidder og udtaler sig sådan noget, om deres medlemmer? I så fald vil jeg godt vide det, har du nogensinde deltaget på en generalforsamling ved DSAH? Hvis det er Jean Lauersen´s udtalelse du hentyder til vil jeg lige sige han er ikke DSAH, han er også kun et medlem ligesom os andre. Desuden tror jeg ikke der var ret mange der var enige med ham, jeg var langt fra.
Jeg vil ikke sige andet om Genotic end, hvis multichampions på begge sider af stamtavlen i tre generationer, avler en hingst der "kun" opnår 86,67 point på shows(jeg må sige resultatet er ok, men langt fra champions), må man vel sige at krydsningen af de to individer nok ikke passer særligt godt sammen.
Vi er selvfølgelig alle mest glade for vores egne heste, det er da klart det skal vi også være MEN......

MVH Mai-Britt ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forresten
Forfatter: 
Dato:  10-01-2005 19:28
prøv at se denne tråd, der kalder Kinne faktisk hendes føl, Multichampion OX Araberføl....

http://www.heste-nettet.dk/forum/4/41523/41199/

MVH Mai-Britt
0
0
Svar på denne tråd

”EN OPTIKER” – måske løsningen!!…
Forfatter: 
Dato:  10-01-2005 20:55
Ann-Charlott...

Citat fra Kinne`s indlæg:
" Og ja, der er ca. 8-10 gode hingste i dk. (efter min smag).." (Bemærk - efter min smag).

Nu vil jeg lige igen gøre opmærksom på min udtalelse om at.." Og ja, der er ca. 8-10 gode hingste i dk. (efter min smag).." jo så ikke er helt i skoven eller som f.eks. Heidi har valgt at udtrykke det.."taler voldsomt nedsættende om alle andre arabere især her i DK.."

Du bedes derfor venligst læse de enkelte indlæg ordentlig igennem, inden du beskylder andre folk for – at skrive usandheder... :-*

\l/
(@@)
----o00o-(_)-o00o----
0
0
Svar på denne tråd

Jeg Synes nu lige....
Forfatter: 
Dato:  10-01-2005 22:13
Hvis det Jean Laursen foreslog på tidligere nævnte generalforsamling (og som han måske fortryder senere) omkring hvornår en hest var god eller ej skal være banebrydende og et oplæg til hvad der fremover skal være bestemmende for den danske araberavl iflg. DSAH, vil jeg da gerne have grænserne defineret.

Citat:
"Jean Lauersen har haft fremlagt en statistisk analyse på DSAH's generalforsamling.
Der havde avlsudvalget beregnet sig frem til at kun ca. 20 % af alle ox araberheste i dk var kvalitetsmæssigt gode nok til at kunne klare sig iblandt den internationale standard, han opfordrede kraftigt til at alle avlerne skulle være mere kritiske i deres valg.
Citat..."For at vende udviklingen og få rentabilitet og fremskridt i avlen opfordrede Jean Laursen avlerne til:

1. at få de 30-40% dårligste arabere væk fra markedet (helst til slagtning)

2. kun avle med de bedste heste (specielt hingstene) og løbende selektere de dårlige heste fra i fremtiden...citat slut."

Jeg vil give Jean fuldstændig ret, men hvor er så grænsen. Den vil jeg gerne have frem. Nu kan jeg jo kun tale egen sag, men f.eks. vandt vores hingst, Bel Provider med 87,00 point jo over Jean's Abhat med 85,33 point. Jean's heste bevæger sig ganske ofte tæt mellem sølv og gulv, der er egentlig ikke de helt store overraskelser, måske undtaget Niabhat (Aino's) fra showet 2004. Derfor vil jeg gerne vide, hvornår er det lige at vore heste er dårlige og skal slagtes og hvornår er de gode??????

Jeg vil så gerne sige at jeg bestemt godt kan lide Jean's heste, måske meget bedre end dommerne. Men Hvem skal bestemme hvad der er godt og skidt???

En anden sag er at man faktisk også kan finde en billig, men god hest. Sådan var det i alt fald for os da vi fandt Bint Bell Mokari. Vi købte hende meget billigt på en auktion, trak et par føl efter hende og solgte hende så til Midtgaard Arabians.

Midtgaard Arabians så straks hendes potentiale, trak et godt føl efter hende og lod hende derefter, mens hun gik tom, deltage i Aachen. Hun fik de højeste point en dansk hest nogensinde har opnået til All Nations Cup i Aachen...

Nå ja, det var jo egentlig en slagtehest.... Eller hvad.
Vi har et kanon afkom efter hende - Bint Bolero - der jo har klaret sig rigtig godt på show og derudover har vi jo også avlet Wahzir på hende. Så øh?? Hvornår er det lige at man skal slagte sine heste?? Er det efter prisen eller hvad??? Eller er det efter interesse - om man avler spansk, egyptisk, russisk, polsk - eller om man bare holder sig gode venner med bestyrrelsen og hvad deraf følger....

Sten...
0
0
Svar på denne tråd

Afsluttende bemærkning.
Forfatter: 
Dato:  10-01-2005 22:46

....Nu er her kommet en masse meninger på bordet (tråden) - og hvor ville verden da være kedelig hvis vi alle sammen havde den samme smag !!! ;o)

Nu ville jeg jo helst ikke skrive et laaaangt indlæg som svar til Heidi Mv. men alligevel… - bl.a. om hvor rad Genotic var da jeg fik ham hjem (han "kravlede" rundt på væggene i boksen bare han så en grime, hovedtøj eller noget hvidt såsom plastik poser el. lignende...) han var tydeligvis skræmt fra vid og sans, og jeg tror nu ikke det var den forrige ejer, men derimod dem der passede ham til dagligt - der var ikke megen tvivl om at han havde fået særdeles mange tæsk (da jeg skulle have ham i traileren da jeg havde købt ham, fik han nogle gevaldige slag af passeren i bugen omkring testiklerne med en kæp, som han slet ikke reagerede på...;o( )
Med tiden gik det meget bedre, han havde fået utrolig meget tillid til os i stalden, og så tog jeg ham med til Hingstedag på DAN arab, men han panikkede da han så de mange mennesker, og åbenbart troede at det var et show, og han fik tydeligvis nogle meget dårlige "flashbacks" så han rystede af skræk fra 5 min. efter vi ankom og til vi var hjemme igen desv.
Dette gjorde at jeg besluttede at han aldrig skulle udsættes for noget som helst show el. lignende igen.

Og mht. den "rapport" fra hingstedagen som Heidi refererer til, så er det jo hende selv der har skrevet den, og selv om hun har lagt det ud som om hun skrev for DSAH, så er det ikke tilfældet da hun ikke har nogen form for uddannelse/kurser der på nogen måde kan kvalificerer hende til en saglig professionel bedømmelse af disse heste.

Og mht. de føl der har været showet, vil jeg da godt lige bemærke at udover at mine hjælpere ikke nåede frem, og at de havde rykket klassen ca. 15-20 min. frem hvilket jeg ikke vidste, så de ikke fik nogen form for opvarmning...så var de andre føl fra større stutterier hvor bl.a. Scot Almann og Mary Lang fremviste (de er nogle af Europas bedste fremvisrer, og de havde trænet meget inden, det var tydeligt) - desuden viser følklasse resultatet jo bare at de andre havde nogle bedre føl, ikke at Genotic's var dårlige ( der bliver ikke givet point i følklasserne).
Men folk kan nok godt gennemskue det...!

Nå men udover at jeg (på trods af div. kommentarer) ikke føler at jeg skal stå til regnskab for noget jeg ikke har gjort, så vil jeg yderligere gerne lige påpege at henvisningen til tråden "hvem venter følle-bølle" hvor jeg har lavet overskriften "multichampion OX føl" henviser til den efterfølgende skrift, hvori jeg "håber" at de vil blive gode...som de fleste jo godt ved så kan man jo ikke vide på forhånd om ufødte føl vil blive gode el. ej. - og med multichampion referere jeg til deres afstamning...!

Mht. udtalelserne om at afstamning ikke har den store betydning, så behøver jeg vist ikke sige så meget...!!!

Mht. hingste så har det jo meget at gore med smag og behag, og avlsmål mv..men så kan vi jo begynde forfra med diskussionen ”hvad er bedst” rent avlsmæssigt – Desv. har jeg på fornemmelsen at dette ikke er det rette tidspunkt, og måske ikke det rette forum…og jeg må tilstå at jeg ikke orker en yderligere ”debat” da jeg har måtte erfare at visse brugere er temmelig opsat på at nedgøre enhver mening.

Og da der tilsyneladende ikke kommer flere forslag omkring hingste, men derimod en masse mudder-kastning, så vil jeg (stadig positiv) runde denne tråd af med en stor tak til alle der har kommet med forslag.

Og jeg vil naturligvis lægge en tråd ind omkring hvilke hingst/e der blev valgt, men dog er de 4 øverst på min ”hingste-liste” ikke nogen der er blevet nævnt her af div. Årsager. Men nu må vi se, og til Ullan’s indlæg, så står jeg naturligvis altid ved mit ord.! ( det er min påstand at man ikke kan drive et stutteri hvis man ikke er 100% saglig ).

I må alle have god vind i manerne, og held og lykke fremover.

Mvh. Kinne Jensen.

NB: Hvis her er nogen der føler at de har et el. flere sp./indlæg som de ikke har fået besvaret, så sig lige til...ellers vil jeg betragte denne tråd som afsluttet...;o)

0
0
Svar på denne tråd

Afsluttende – næppe!!…
Forfatter: 
Dato:  11-01-2005 01:55
Først og fremmest vil jeg dà lige sig - at undskyldninger har du dà nok af hva!!… Genotic bange!!! – ikke dengang jeg så ham. Vil dà her lige indskyde, at jeg altså også har oplevet ham på hjemmebane (hos dig) – Og alt hvad jeg skrev i mit tidligere indlæg ang. hans gang, at han væver – og dårlige temp. – ja det står jeg altså ved Kinne, han virkede altså mere uopdragen end bange…

Men om jeg fatter, at du gider blive ved… Citat; ”Dette gjorde at jeg besluttede at han aldrig skulle udsættes for noget som helst show el. lignende igen””Og mht. de føl der har været showet, vil jeg da godt lige bemærke at udover at mine hjælpere ikke nåede frem, og at de havde rykket klassen ca. 15-20 min. frem hvilket jeg ikke vidste, så de ikke fik nogen form for opvarmning...så var de andre føl fra større stutterier hvor bl.a. Scot Almann og Mary Lang fremviste (de er nogle af Europas bedste fremvisrer, og de havde trænet meget inden, det var tydeligt) - desuden viser følklasse resultatet jo bare at de andre havde nogle bedre føl, ikke at Genotic's var dårlige ( der bliver ikke givet point i følklasserne).” osv. osv. Det gør jo bare dit ævl endnu værre, for jeg tror altså lige som du, AT DET KAN FOLK FORHÅBENTLIG GENNEMSKUE!!!..

Hvad værre er Kinne, så mener jeg faktisk også – at du er dissideret ubehøvlet nu. For du skriver endvidere – citat; Og mht. den "rapport" fra hingstedagen som Heidi refererer til, så er det jo hende selv der har skrevet den, og selv om hun har lagt det ud som om hun skrev for DSAH, så er det ikke tilfældet da hun ikke har nogen form for uddannelse/kurser der på nogen måde kan kvalificerer hende til en saglig professionel bedømmelse af disse heste. Se det kan du f***** ikke tillade dig, (først prøver du at hænge mig op på et indlæg, som jeg INTET har med at gøre) – men at hænge Heidi Glisborg ud på den måde!!… der går du altså for vidt –eftersom hun har intet har haft med denne tråd at gøre overhovedet. IGEN – IGEN – IGEN – tænk dog før du udtaler/ytrer dig om ting og sager ”pigebarn” – især dà her på nettet (men det ville altså også klæde dig ellers). Jeg kunne nu heller aldrig drømme om at henvise til et indlæg (og så under påskud af det var andre der havde skrevet det) hvis jeg havde lavet det selv *GG*

Men nu tror jeg nu nok, at jeg vil dàffe af… - eftersom du er blevet mig en tand for pinlig… Dog håber/ønsker jeg inderligt, at denne tråd vil få lov at bestå, mener vitterligt at Heidi G. bør have mulighed for at forsvare sig – hvis hun skulle få lyst til det…

\l/
(@@)
----o00o-(_)-o00o----
0
0
Svar på denne tråd

Jeg takker også af
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 19:29
Hej igen,

Da jeg er blevet overfaldet af Heidi via min private mailadresse og direkte blevet kaldt en løgner, vil jeg også takke af.

Det var en fejl at skrive kåring i stedet for Show alene - sorry - jeg véd godt arabere kun showes! Genotics showresultater er tilgængelige og det bør jo være bevis i sig selv - mht til resultat har jeg ingen kommentarer, da det ikke kun beror på hesten, men i høj grad på den person, der fremviser også.

Ann-Charlott
0
0
Svar på denne tråd

Vil dà...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 19:50
lige påpege, når I nu ikke gør det... (n) - at i indtil dato ALDRIG har modtaget private mails af/fra mig og heller ALDRIG vil gøre det :-*

\l/
(@@)
----o00o-(_)-o00o----
0
0
Svar på denne tråd

Show.....
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 19:59
Ikke showresultater men resultat da han kun er showet engang i Tyskland. Han er aldrig blevet showet i Holland. Man skal holde sig til det man ved inden man udtaler sig.

Forsat god dag ;-D

Hilsen

JP Arabians DK

Fotografering Tilbydes
0
0
Svar på denne tråd

Kinne....
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 20:12
... inden ud udtaler dig om at Heidi er forfatter af den omtalte artikel fra hingstedagen bør du nok tjekke efter en ekstra gang.

Heidi Glisborg kommer fra Skanderborg og har skrevet artiklen (og har absolut ikke gjort det på vegne af DSAH eller nogen andre - men på vegne af sig selv i kraft af at det er hendes hjemmeside den ligger på).
Heidi der er med i debatten her hedder Heidi Frederiksen og kommer fra Gandrup - dvs. der er ingen sammenhæng mellem de to Heidi'er - så inden du lader beskyldningerne flyve rundt i luften så er research arbejde en ganske god ting ;-)

Mht. dit valg af hingst, så synes jeg da det kunne være rigtig interessant at vide hvilke kriterier du vælger ud fra og hvorfor de nævnte hingste her ikke falder i din smag. Dette er ingen kritik overhovedet, men det kunne blot være interessant at vide når nu du gerne vil have folk til at hjælpe dig med at finde hingst.....

Pia

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Sorry !
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 22:35

....Jeg er da ked af at jeg åbenbart har blandet de to Heidi'er sammen - SORRY !

Mht. Pia's sidste indlæg, vil jeg henvise til mit indledene indlæg hvor der bl.a. står lidt om kriterier.

Og hvis du gerne vil have et eks. så finder jeg bl.a. Imperial Baarez efter:
(PVA Kariim x BB Ora Kalilah by Orashan)
serdeles god - desv. bedækker han ikke udefra kommende hopper.

Og så vil jeg gerne en gang for alle sige tak for nu, og på gensyn på en senere tråd.

Mvh. K. Jensen.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Kinne...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2005 09:24
... jamen jeg synes jo også de fleste af de hingste der er blevet foreslået lever op til de krav du netop stillede i dit første indlæg (undtagen det med at hesten helst skulle være farvet).

Når du så selv fremhæver Imperial Baarez som både er skimmel og oven i købet ikke bedækker udefra kommende hopper - tjaa så lever han jo heller ikke 100% op til de krav du stillede, og desuden kan han jo heller ikke bruges.

Synes stadig det kunne være interessant at høre hvorfor de nævnte hingste ikke er gode nok ?? ;-)

Pia
Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Araber relateret spm.
Forfatter: 
Dato:  13-01-2005 09:39
Interessant tråd, selvom jeg ikke ved så meget om arabere.

Fordi der er blevet skrevet så meget om hingste i den tråd tillader jeg mig at stille et spørgsmål.

Jeg har en fuldblod og en varmblod, som jeg godt kunne tænke mig at ifole med en araberhingst, men jeg synes det er meget svært at finde nogle som er store. Jeg vil meget gerne have nogle tip på høje araberhingste. Mine afkom skal være til ridebrug og gerne kunne springe.

Evt. Anglo araber hingste.

På forhånd tak.

Lene
0
0
Svar på denne tråd

Undskyldning!
Forfatter: 
Dato:  13-01-2005 10:39
Hej Heidi,

Jeg beklager MEGET, at jeg troede det var dig, der havde skrevet en privat mail til mig - men den var altså noget i retning af lige så aggressiv, som du har været overfor Kinne - den person, der har skrevet den til mig, har pudsigt nok ikke givet sig til kende ved navn, så jeg aner stadig ikke, hvem der har skrevet til mig.

Men du skal have en reel undskyldning fra mig, da jeg uanset hvad ikke ønsker at blive unfair:-)

TIL LENE: Genotic ejet af selvsamme Kinne Jensen er 160 i stang og efter min mening ret lækker:-)Men jeg aner selvfølgelig ikke om det er højt nok.

Mange hilsner fra
Ann-Charlott
0
0
Svar på denne tråd

Til Lene
Forfatter: 
Dato:  13-01-2005 11:26
Hvis din dv-hoppe er kåret, er det smarteste at vælge kårede hingste til den, så du kan få papirer på føllet. DV har kåret de to angloarabere Ghostbuster og Hector, der stiller en til Herning med samme mor som Ghostbuster og Gribaldi som far, men om den bliver kåret er jo ikke sikkert..
Hvis du får din fuldblodshoppe kåret hos DSAH- anglo/shagya/araberraceafdelingen har du mulighed for at bruge ovenstående samt et antal shagyaarabere og dermed få angloaraberpapirer på føllet. Denne afdeling har også enkelte avlsgodkendte ox´ere, du kan bruge. Fordelen ved shagyaaraberne er, at de oftest er lidt større end ox´erne.
PiaH, der har skrevet en del i denne tråd, har en hoppe efter en DV-hoppe og shagyahingsten Schani, der også er godkendt i trakehnerforbundet, du kan nok finde et billede af den, og hun vil sikkert give mig ret i, at det er ærgerligt at det ikke muligt pt at få den kåret hos DV, men den kan fremstilles som araberrace (tror jeg nok), hvilket du også ville kunne, hvis du vælger en hingst fra ovennævnte araberafdelings hingsteliste til din DV-hoppe, men læs lige reglerne, der står på deres hjemmeside, så jeg ikke får bildt dig noget forkert ind.

Ullan
0
0
Svar på denne tråd

Og så lige et tillægsspørgsmål..
Forfatter: 
Dato:  13-01-2005 19:59
... Mht. Imperial Baarez så kan jeg se at han har en ret stejl skulder - hvordan forholder du dig til det i forhold til dine hopper ?? Har de en så god og skrå skulder så du kan tillade dig at bruge en hingst med en stejl skulder ?!
For mig at se er det en væsentlig eksteriør fejl, som man i videst muligt omfang bør forsøge at avle væk fra (jvf. DSAH's egen racebeskrivelse).

Det her er altså i ren interesse for dit avlsmål og valg af hingst(e) til dine hopper.

Mvh.

Pia

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Ann-Charlott
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 00:13
Tager hatten af for dig, fordi du står frem... - undskyldningen modtaget... tak.

Også en stor tak til Pia H. - for din støtte og opbakning... (y)

\l/
(@@)
----o00o-(_)-o00o----
0
0
Svar på denne tråd

hej Pia
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 01:18
Er det rigtigt forstået, at du anbefaler Monogramm-blod, f.eks. Monograf? Jeg overvejer ham måske til en af mine shagyaer, men jeg aner intet om OX`ere, så jeg vil blive glad for lidt yderligere info. Jeg er ikke interesseret i de der, der ligner pekingesere i hovedet, der så vidt jeg har forstået er ægyptiske?

Ullan
0
0
Svar på denne tråd

Hej Ulla...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 11:22
..Yep må indrømme efter at have studeret en del Monogramm afkom i Polen og andre steder i verden så er jeg temmelig hooked på ham og hans afkom.

Mht. de to Monogramm afkom Annette Sirén har, så synes jeg bedst om Fernando (som hun fik hjem i 2004), men
Monograf er absolut heller ikke skidt - især fordi han har en god størrelse (Fernando er ikke helt så stor).
Mht. Monograf, så kunne jeg godt ønske mig lidt mere krop og så en anelse bedre bevægelser, men ja igen det er jo en smagssag.

Og nej Monogramm er af polsk afstamning ligesom de to sønner han har hos Anette Sirén så de ligner ikke pekingesere.
Det er primært hestene af ægyptisk afstamning og af den berømte golden cross linie (spansk/ægyptisk) der har tendens til at få "opstopper næse" som en pekingeser fordi man i avlen er så forhippet på at de skal have et ekstremt knæk på næsen.

Det lyder da rigtig spændende at du overvejer Monogramm blodet til dine hopper - tror det kunne blive et rigtig interessant kryds :-)
Lad mig endelig høre mere om det når du har besluttet dig.

Mange hilsner

Pia

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Det var da....
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 11:25
...så lidt, også selvom det egentlig ikke var ment som støtte eller opbakning til nogen :-D

Det er udelukkende mine egne holdninger der gives udtryk for, og ja jeg synes stadig det kunne være MEGET interessant at høre hvad det er der gør at de nævnte hingste ikke er interessant i Kinnes avl, og hvilke hingste det så er hun påtænker at anvende (udover den allerede nævnte hingst som ikke står til avlsbenyttelse for udefrakommende hopper).

Pia

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 16:51
Når jeg tager Monograf er det fordi hoppen har rigelig bredde og dybde og jeg gerne vil have farve.
I øvrigt har han haft 1-årig bedækningstilladelse hos shagyaerne, derfor håber jeg på dispensation til at bruge ham i år, men det er jo ikke sikkert at jeg får det.

Hvad næserne angår nævner jeg det også lidt i forbindelse med denne tråds diskussion; hvis man skal finde en hingst til nogen er det vel lidt vigtigt at være sikker på hvilke blodlinier der overhovedet kan komme på tale. Nu er jeg som sagt novice i denne sammenhæng, men Kinnes drømmehingst må vel være en ægypter, så nytter det vel ikke at foreslå Monogramm????

Ullan
0
0
Svar på denne tråd

Monogramm...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 17:23

...Lige en afslutende kommentar omkring Monogramm...

Han er meget "tung" i det og desuden har han en alt for lang ryg, og en meget kort hals + underhals....
Men som før sagt så giver han virkelig hans bevægelser vidre... ;o)

Mvh. Kinne
0
0
Svar på denne tråd

hej K. Jensen
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 20:02
Men så er det da heldigt at min hoppe er for bred og dyb, vel mest fordi hun er for kort og samtlige indvolde skal presses sammen på den halve plads. Hun har 8-taller i samtlige 3 bevægelseskarakterer, så det skulle ikke være noget problem....
Jeg mangler bare lige en stillingtagen til mine spørgsmål: vil du kun have ægyptere og hvordan skal jeg vinde præmien, når du alene vide hvilke(n) hingst(e) der kommer på tale? Hvis du ville andet med dit indlæg end at reklamere for din hingst, skulle du så ikke klargøre spillereglerne - altså om vi skal lede efter den ene, den anden eller den tredie blodlinie?

Ullan
0
0
Svar på denne tråd

tja Kinne...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2005 22:31
mht. Monogramm, så er det vist kun din egen
mening du giver til kende Kinne.

Hvis hesten havde alle de fejl du nu nævner
tror jeg ikke liiige han ville have blevet :

* CHAMPION NATIONAL RESERVE FUTURITY COLT IN USA,
* TOP TEN NATIONAL SENIOR MALE IN USA
* CHAMPION SENIOR MALE REGION III
* CHAMPION SENIOR MALE REGION IV
* SCOTTSDALE TOP TEN SENIOR MALE CHAMPION
* JUNIOR MALE & RESERVE CHAMPION
* SUPREME SPRING SANTA BARBARA SHOW
* GRAND CHAMPION SENIOR MALE SANTA BARBARA SHOW
* SCOTTSDALE CHAMPION GET OF SIRE
* SANTA BARBARA CHAMPION GET OF SIRE
* CHAMPION PARK HORSE LEADING SIRE OF
INTERNATIONAL CHAMPIONS IN SHOW AND PERFORMANCE

Så internationale showdommere verden over, må se på
Monogramm's bygning og hans andre kvaliteter med lidt
andre øjne! Hesten kan ikke være den store show vinder, kun pga. hans gangarter!

Hans afkoms sejrsliste ser heller ikke mindre overbevisende ud... Det ser ligefrem fantastisk ud!

Så meget kan du sige Kinne, men ligefrem kritisere Monogramm... 8-)
0
0
Svar på denne tråd

WH Justice
Forfatter: 
Dato:  16-01-2005 11:06
Bare lige for at klarlægge, så er de sidste billeder Kinne satte ind to forskellige heste. Den er første er Imperial Baarez og den anden er WH Justice.
0
0
Svar på denne tråd

Griner.....
Forfatter: 
Dato:  16-01-2005 11:14
Ja der kan man bare se Gnæk Gnæk.. ;-D ;-D

Hilsen

JP Arabians DK

Fotografering Tilbydes
0
0
Svar på denne tråd

Vedr. Monograf.
Forfatter: 
Dato:  16-01-2005 13:29
Mest til Ulla!! Ja, nu har jeg fra sidelinien fulgt med i jers debat. Men nu vil jeg altså lige blande mig...
Jeg har en rigtig DEJLIG hoppe fra april 2000 efter Monograf. Hun er helt super i hovedet, men kan selvfølge også tænde, hun er jo araber!!
En rigtig dejlig trav, også har hun været en engel at tilride!!
Så jeg kan kun anbefale Monograf til dine hopper. Syntes at det kunne være en meget spændende kombination, med dine hopper. Især udfra et ridemæssigt syn, tror at de kunne blive nogle rigtige gode distance heste!!*G*
Men du kan jo gå ind på min præs. og se hende hun hedder Calisia.

Mvh Jane.

Ps. er der nogle er jer araber mennesker, der kan hjælpe mig? Jeg har købt en hoppe hjem fra Sverige, men har endnu ikke fået papirne på hende.Jeg mangler afstamning på mor siden(far kender jeg) Men hun er u.a Palettra. Er hunpolsk/russik?
Jeg ville blive rigtig glad hvis nogen ville hjælpe!!*SS*
0
0
Svar på denne tråd

hej Jane
Forfatter: 
Dato:  16-01-2005 16:03
Tak for infoen. Det lyder godt, det du siger om temperamentet og resultatet ser da fint ud!
Jeg har søgt om dispensation til at bruge ham, men har endnu ikke fået svar, så jeg venter spændt..
Han har som sagt haft 1-årig bedækningstilladelse, og så vidt jeg kan se er der kun en shagya/anglohoppe, der er blevet bedækket af ham, så hvis min forening vil have blodfornyelse kunne de da godt lige lade min ene hoppe komme til ham - synes jeg, selvom jeg egentlig ikke går ind for dispensationer. På den anden side kan jeg godt forstå hvis ejeren ikke gider materialprøven hvis ingen shagyaejere alligevel bruger ham.

Ullan
0
0
Svar på denne tråd

Undskyld Mig..
Forfatter: 
Dato:  28-01-2005 14:55
Men sikke en gang L... du lukker ud Kinne, hvis din hingst er så god som du siger havde den nok flere fremmed hopper, hvor mange fremmede hopper han han i år 1, uhh ha hvor vildt. Syntes også du lover at alle hans afkom bliver de 160 i stg, så da lige en på DSAH hjemmeside på de 153 i stg og til den vilde pris af 20.000 kr BILLIGT for sådan en hoppe med MULTI ELITE afstamning, og tvivler på den bliver meget større. Og at du hvergang du omtaler ham eller hans afkom du skiver MULTI /ELITE ja det siger jo bare lidt om dig, det skriver man sgu ikke om en hingst som Genotc eller hans afkom, når de KUN er middel.

Det ses jo også tydeligt når du sælger afkom, priser fra 1000 kr hallo hvor gammel er man så lige, stakkels
de piger der køber hest af dig, de sidder jo i vildkår de næste mange år. Men tror også folk har fået øjnene op for hvad du er for en, hverken din hingst eller du er særlig populær mere i araber kredsen, og ja det kan du takke dig selv for du skulle tage og holde dig til sandheden om din hingst, han er såmænd ikke bedre end naboens.

Har også lige hørt gennem en bekende at et af hans afkom er klaphingst, mener det er arveligt !!

Dennis B.

0
0
Svar på denne tråd

genotic
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 23:40

hold da op det her er spændende læsning, ved godt det er en gammel tråd. må dog lige være med alligevel.. guuud hvor er jeg glad for at jeg ikke endte med at eje genotic og yderlig ikke kom af med en mindre formue.. min historie kan læses i andet nyt indlæg.. tror det hedder importerede arabere...

Men hold da op!!sikke da populær du er herinde kinne!!!

Må dog lige spørge??? koster han stadig 85-90.000??

Holder mig for maven af grin, og sender betina Rosenberg en kærlig tanke for at have solgt mig sin hest Zameel til den pris han er værd.

0
0
Svar på denne tråd

Griner...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2006 14:29

Godt du kom ud af hendes KLØR

85-90.000 for en hingst hun selv har givet 18.000 kr for.

Kan sgu godt forstå du holder dig på maven af grin..

Hilsen

Sabrine

0
0
Svar på denne tråd

den ikke
Forfatter: 
Dato:  05-01-2006 15:09

vidende vil jo ikke vide om 90.000kr for hesten er en ok pris.. jeg har set araber helt ned til 10.000 kr for en ridevant og der er OX.. men skam også set araber til 200.000kr... endda hos samme person... han fortalte dog at man skal kende til samtlige blodlinier hvis man ikke vil snydes...

han havde ellers 3 hingste i stalden... og jeg faldt tilfældigvis for den dyreste ha ha... (købte dog ikke nogen hest, har ikke kendskab nok også ønsker jeg dem større... meen nøøj de er den smukkeste race)

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 00:48

...Sabrine, du er ved at være ret trættende...du kan ikke engang holde rede i dine egne løgnhistorier mere...sørgeligt...

Til jer andre der ikke er helt "up to date" i Sabrine mf.'s mystiske indlæg, så kan i bl.a. læse "importerede araberheste" hvor hun bl.a. påstår at Genotic kun har kostet 20.000 kr...men nu er det åbenbart blevet til 18.000 kr...ja ja, om en uge er det vel 5-6.000 kr...Hmmnnee

Yderligere siger hun jo at hun har flere heste OG en hjemme side...men hvor er de...??? - da hun jo åbenbart er så dygtig og professionel så ville man jo tro at hun turde vise hendes heste frem istedet for de værste billeder der er taget af Genotic og ikke andet...hvilket jo et ret uforståeligt da hun jo ikke kender noget til hverken mig eller mine heste...Hmmnneee..

Meeen sådan er der jo så meget åbenbart...!

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. int. Multi Champion afstamning sælges!

Op til 80 % rabat !

Bedækninger fra kun 1.ooo kr.
0
0
Svar på denne tråd

LOL...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 01:25

Her må jeg også heller give mit besyv med igen.

Du skriver at Sabrine skulle have påstået at Genotic først kostede 20.000 kr dernæst 18.000 kr, du kan du sgu da heller ikke læse.

Hun skriver citat:

Og hvor henne får man en hingst der er bedre end Aja Sangali til under 20.000 kr som du jo har givet for Genotic (prisen har jeg fra din ex veninde Jani P det var jo hende der dengang fandt ham tilsalg)

Mange Hilsner
Jani

JP Arabians DK

Hestefotografering Tilbydes

Lækker Egypter hingst efter Al Lahab på vej til DK

0
0
Svar på denne tråd

Altså altså...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2006 19:11

...Som både jeg og andre før har sagt, hvis du (jani)har et problem med mig, så lad os da tale om det indbyrdes...

Og lad vær med at komme med sådanne påstande om Genotic når du udemærket ved at det ikke passer.

Jeg vil da hellere end gerne snakke med dig og få at vide hvorfor at du agerer sådan over for både mig og alle jeg har kontakt med, for som før sagt, så er jeg ret træt af det, og jeg har da aldrig gjort dig noget - tværtimod !

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. int. Multi Champion afstamning sælges!

Op til 80 % rabat !

Bedækninger fra kun 1.ooo kr.
0
0
Svar på denne tråd

"LOL"...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2006 19:18

Har endnu ikke sagt noget der ikke passer

Prøv og læs dit indlæg igen så finder du nok ud af hvorfor.

Mange Hilsner
Jani

Modeller Søges

JP Arabians DK

Hestefotografering Tilbydes

Lækker Egypter hingst efter Al Lahab på vej til DK

0
0
Svar på denne tråd

SERIØST
Forfatter: 
Dato:  07-01-2006 20:55

Hvad fanden sker dig oveni hovederne på jer to - KINNE og JANI.

Hvor gamle er det nu lige i er??? Det kan kraft edeme ikke passe at i ikke kan snakke om det med hinanden, istedet for at svine hinanden til her på et offentligt forum. I opføre jer som 16-årige teenage tøser!

Det er da utroligt at i to bliver ved. -og ja, lad det bare gå ud over mig nu, jeg er ligeglad. I det mindste slipper vi andre for at høre på jeres evige ævl.

Lad nu denne tråd ligge, istedet for at skrive videre her! Damn, start til boksetræning eller sådan noget, det tyder hvertfald på at i har nogle aggressioner der skal ud.

-Anette

Lauge´s E´jaaz - Wisnu Estopa Of Tas
0
0
Svar på denne tråd

rettelse på endnu en løgn!!!
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 14:29
Trættende tror godt folk her ved hvem der er GAB trættende og høre på..
Jeg skrev i mit indlæg Og hvor henne får man en hingst der er bedre end Aja Sangali til under 20.000 kr som du jo har givet for Genotic (prisen har jeg fra din ex veninde Jani P det var jo hende der dengang fandt ham tilsalg) Ja i mit første indlæg skrev jeg han var købt for under 20.000 kr - er 18.000 kr måske ikke under 20.000 kr som er det reelle beløb, prisen kan du måske heller ikke være ærlig om.
Og hvor ser du henne jeg har har en hjemmeside, hmm det vil jeg da godt vide for en hjemmeside det har jeg nu ikke og har aldrig skrevet jeg har en.
og hvor skriver jeg lige henne at jeg er dygtig og professionel.. Pure opspind men det er du jo god til.
Hilsen
Sabrine
0
0
Svar på denne tråd

Sabrine...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 19:59

De andre forstod tilsyneladende godt at de vist skulle lægge en dæmper på deres udfoldelser her på HN.

Med alle jeres beskyldninger, løgne (ja vi andre kan ikke finde ud af hvem der lyver og hvem der ikke gør) osv. så opføre i jer som en flok teenage tøser.

Stop nu mens legen er god (hmm... det har den vist ikke været de sidste par uger), så lad det nu ligge. Snak med hinanden indbyrdes, istedet for at hænge hinanden ud i offentlige forums.

I gør jer selv mere til grin end i gør hinanden til grin. -det gavner bestemt ikke jeres forretning, omdømme etc...

-Anette

Lauge´s E´jaaz - Wisnu Estopa Of Tas
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider