Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Føl til Maj :o)
Forfatter: 
Dato:  22-12-2004 18:46
Min hoppe var ved hingst for anden gang i sommer.
Året før var hun osse afsted men gik desværre tom, så jeg har været meget spændt på om jeg sku været uheldig igen i år... Men dyrlægen havde armen oppe i hende i sidste uge, og mente med ret stor sikkerhed at der måtte ligge noget i hende :-)

Hverken jeg eller hoppen har prøvet det før, så jeg er ude efter alle de gode råd jeg kan få. Både hvad angår foder til hoppen, hvilke ting der vil ske med hende fysisk og mentalt.
Er der ting som jeg skal være opmærksom på/forsigtig med under ridning.
Og hvordan med fold til mor og barn ?
Skal de gå for sig selv eller er det ok at lukke hende sammen med de 2 drenge der er i stalden...

Jeg forventer hun skal fole i midten a Maj, og tillader vejret det er hestene kommet på døgnfold dér.
Men skal jeg holde hende inde så hun foler i boxen, eller er det forsvarligt at fole på folden ??

Ja det var lige hvad jeg ku komme i tanke om, men er der andre gode råd vil jeg meget gerne høre dem :-D

Mange hilsner og Glædelig Jul til alle - Reese
0
0
Svar på denne tråd

din hest
Forfatter: 
Dato:  22-12-2004 22:49
kan meget vel skifte sind, så den ikke kan dele fold med andre heste.. Det gjorde min hoppe, der blev så arrig på andre heste, at hun måtte gå på en fold for sig selv til føllet blev taget fra...

Jeg mener det er klart bedst hvis din hoppe foler i boksen hvor du kan hjælpe til og holde øje, hvis det skulle blive nødvendigt. Du kan som regel godt fornemme hvornår folingen vil gå i gang, hvis du kender din hest godt.

Ang. ridning op til selve folingen må det afhænge af din hest. Min hoppe kunne ikke have sadel på og jeg ville ikke ride uden, så det blev ikke til meget ridning, indtil føllet var født.

Mange hilsner fra Lise
0
0
Svar på denne tråd

Hej Lise
Forfatter: 
Dato:  24-12-2004 11:52
Tak for råd :-)

Hun er 6½ måned henne og kan sagtens ha saddel på endnu, men når hun blir stor tror jeg bare jeg rider uden... Hun har vel bedst a at ha bare en smule kondition, ku jeg forestille mig ??

Hun er begyndt at være lidt mere skrap over for de to andre, men hun har nu altid været ret bestemt.. En rigtig dame ;-)

Jeg har en stor følboks i stalden, så det vil jeg benytte mig a.. Håber at jeg kan nå at være med ved fødslen !! Det må være en kæmpe oplevelse :-D
0
0
Svar på denne tråd

ude eller inde
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 19:25
det er forskelligt om hvores får ude eller inde hvis de er kommet på døgn fold så får de føl ude ellers får de selvfølgelig inde de 4 føl der er kommet mens jeg har været i min svigerfamilie er 3 født ude og allesammen om natten.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider