Jeg vil sige det samme som de andre.

Med hensyn til hingste valg, hvis du vælger en DV'er, hvorfor så få hoppen kåret? Det er jo en del arbejde man ligger i at få sin hoppe kåret.
Hvis jeg var dig og jeg virklig var besluttet at bruge en DV'er som hingstevalg, så vil jeg ikke vælge en kåret oldenborg hoppe. Ganske enkelt fordi at det vil tage alt for lang tid, inden man kan nå hovedstambogen i begge forbund med afkom efter oldenborg + dv.
Den kommer ikke længere end til forregisteret i begge forbund.
Har man en oldenborg hoppe som man gerne vil have kåret, så har vi altså et par dejlig oldenborg hingste at vælge imellem. Heldigvis kan man sige at sortimentet er lidt større og bredere end det ellers har været. Men samtidig med så er oldenborg hingstene ridemæssigt også bedre end de var for måske 20 år siden. Og heldigvis er det gode temperament med dem.
Kig ind på listen hvad der er oldenborg hingste, og dem som bor i eks. dit område, tag ud og se hvad de har af byde på. Det vil jeg gøre hvis jeg var dig.
Men jeg kan godt forstå du er nysgerrig for at høre om hvad der kan ske med hensyn til oldenborg og DV.
Held og lykke med det hele.
Mvh. Lotte.