Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kåring, hvordan ?
Forfatter: 
Dato:  06-12-2004 23:41
Hvordan får går det ?.Jeg har en shetlandspony som jeg går og leger lidt med tanken om at prøve at får kåret.Hun har underbid har det nogle betydning ?

GRATIS PART KIG PÅ PRÆ.....
0
0
Svar på denne tråd

1. krav
Forfatter: 
Dato:  07-12-2004 07:32
er at hun har stamtavle.

og jeg mener nu det har noget at sige at den har underbid. Jeg ved slet ikke om den kan kåres.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd

Stamtavle
Forfatter: 
Dato:  07-12-2004 13:22
ja som Jytte skriver kræver det først og fremmest en stamtavle.
Så vil jeg anbefale dig at tage til nogle skuer inden, så du kan få en fornemmelse af om hun overhovedet kan kåres og hvor hun ligger, samt at hun bliver vænnet til det der sker. Så kan i også begge lære hvordan mønstringen foregår, og du kan finde ud af om du selv kan gøre det, eller det ville være bedre at få en mere profesionel til det.

Du kan eventuelt finde mere på avlsforeningens hjemmeside. http://www.shetlandspony.dk/

Knuzer fra Heidi

Jeg søger min gamle pony se her

Hoppeplag købes se på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

underbid....
Forfatter: 
Dato:  12-12-2004 18:37
accepteres ikke i avlsforeningen, især ikke vist den har meget underbid. Det kommer helt an på hvor slemt det er, ellers ville en sådan hoppe komme i 3 kl, og denne klasse er for hopper som ikke egner sig til avl. Hoppen skal også have fuld 3-længet stamtræ for at kunne fremstilles til kåring.

:-)Hilsen Linda :-)

Kan du lide Shetlandsponyer? Så prøv at klikke ind på min hjemmeside: Stutteri Dalbo

hjælp mig med at finde min tidligere fjordvallak Krumme, se mit indlæg her
0
0
Svar på denne tråd

Lurer lige ;o)
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 00:42
Jeg kom lige med på en kigger :-)

Og ville lige høre om det så slet ikke er muligt på nogen måder at få kåret en hoppe/hingst hvis ikke der er stamtavle på?

Mange hilsner
Carina
0
0
Svar på denne tråd

Ikke som shetlænder.
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 08:51
Ponyerne skal have en mindst tre generationers anerkendt afstamning for at de kan registreres og kåres i shetlandsforeningen.

Der står noget om det på deres hjemmeside under "love og regler" et stykke nede af siden.

Knuzer fra Heidi

Jeg søger min gamle pony se her

Hoppeplag købes se på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Okay....
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 23:22
Er reglerne forskellige? Jeg har en Welsh Mountain hoppe. Jeg har skimtet i nogle af indlæggene at Welsh-foreningen har lukket for ponyer uden stamtavler!?

Mange hilsner
Carina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider