det er godt for hoppen at træne hele vejen gennem drætigheden.
Jeg synes godt du kan skridte nogle ture på din hoppe selvom hun er ifol og ikke i træning.
Det er ikke særlig sundt for dem at være lidt små fede når de skal fole, det gør folingen mere anstrængende og "hård". En hoppe i god kondi har som regel en nem fødsel.
Mindes også at have hørt at hopper i god træning procent-mæssigt ikke har så mange komplikationer v folingen som hopper i dårlig træning/fede hopper.
Du kan sagtens ride din hoppe til lige op til folingen. Jeg har selv en hoppe ifol og regner med at ride hende til April måned alt efter hvor stor hun bliver, derefter vil jeg gå ture med hende. (hun skal fole først i Maj)
Allerede nu (hun er vel ca. 7 mdr. henne) er hun ret stor og snart tror jeg ikke gjorden rækker rundt

Men så må vi tage den uden sadel!!
Det er forskelligt hvad folk gør, men jeg mener godt man kan tillade sig nogle skridt ture så sent i drætigheden, som jeg regner med.
Scanninger er ikke 100%. En jeg kender havde to hopper begge blev scannet, den ene ifol den anden desværre ikke. Det viste sig at det blev lige omvendt!!