Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

ridning med føl
Forfatter: 
Dato:  17-05-2001 21:34
Hej igen !!!!!!!!!

Ja så er det mig med lille mirr igen, jeg vil jo gerne igang med at skridte lidt på magma og jeg vil høre om hvad i gør, lader i føllet blive hjemme eller tar i dem med ud på en lille tur, det skal siges at mirr er temmelig fremmelig og han er allerede begyndt at gå sine egne veje, og jeg er lidt nervøs for om han vil blive alt for træt, hvis han stormer med ved siden af mor , han har været alene inde i boksen idag, dog med magma på den anden side af boksdøren og ja det gik faktisk rigtig godt, han tog det meget pænt, han er osse begyndt at blive trukket dog med en smule modstand, men det går alt i alt rigtig godt med ham.
Jeg glæder mig til at høre fra jer af .........

kh carina
0
0
Svar på denne tråd

Re: ridning med føl
Forfatter: 
Dato:  17-05-2001 22:08
Fra dag et kan man tage hoppen fra føllet i kort tid, så det kan du altså roligt gå igang med !!
;o)

Mine føl påbegynder deres træning fra de er 0 dage gamle. - både mht at blive trykket, skubbet, løftet ben osv.
Jo tidligere jo bedre ;o)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-05-2001 08:41

Hejsa Carina,

Jeg begynder at ride ture igen på min hoppe ca. en måned efter hun har folet.

Men jeg begynder allerede efter den første uge at vænne føllet til at mor er væk i et kort øjeblik, ved feks. at trække en tur med det når hoppen spiser..

Du skal også være opmærksom på at hvis hoppen, som jo stadig producere mælk, er for længe væk fra følbassen, kan yveret godt være godt fyldt og måske endda øm når så følle skal til at drikke igen.

Hilsen
AnneMarie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-05-2001 11:14
Da min hest var føl for 7 år siden tog hendes opdrætter hende med på små ture sammen med moderen, selvfølgelig mest i skridt.
Jeg har det på video og begge hester hygger sig gevaldigt. Føllet løber løst efter moderen. Da hun blev lidt ældre og gerne ville løbe egne veje red Malene (ordrætteren) moderen på en stor græsspringbane så følle ikke kunne løbe for langt væk.
Alle ture var kun hyggeture men det ser til gengæld også meget hyggeligt ud! Jeg ville derfor tage føllet med, da jeg synes det er synd at lade et lille føl blive alene tilbage.

Også en opfordring til at filme jeres små vidundre. Jeg synes det er enormt sjovt at se al det video som opdrætteren har taget af min musse som lille.

KH Camilla L
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-05-2001 01:01
Jeg plejer også at tage mine føl lidt med ud,- selvfølgelig ikke på vej osv., men en lille tur i skoven i følgrime og træktov efter mor har aldrig skadet dem,- de har haft det vældig skægt sammen.
Selvfølgelig, hvis du hellere vil træne en osv. bør du nok forsøge dig med at lade følle blive hjemme, men hvis det bare er for hyggens skyld, så tag den dog med,- så slipper du også for at din hoppe bliver hys over ikke at kunne se sit føl :)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-05-2001 13:11
Nu er vores hoppe "på barsel" indtil føllet skal fravænnes men generelt vil jeg helt klart mene at man tager føllet med sig hvis man skal ride, er det ikke forsvarligt må man ride på en lukket bane/fold hvor føllet også kan være!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider