... inseminering
Jeg har overvejet at ifole min plag når hun fylder 3 år, da det passer godt med hendes tilridnings-forløb, og i den forbindelse har jeg overvejet hingsten Look (DV) .... MEN han tilbyder kun naturlig bedækning og jeg er i tvivl om fordelene/ulemperne ved dette, og om det er for stor en belastning af hoppen, især når hun ikke er ældre.
Jeg er også i tvivl om det overhovedet skal være ham, så forslag til andre hingste modtages gerne (det skal være DV hingste!! og gerne opstaldet i Jylland pga. transporten).
Plagen er efter B.H. Romancier og min egen hoppe (ukendt afstamning med følgende racer mor=oldenborg og fuldblod far=araber og hannovraner) og kan ses på min præs. hvor der ligger billeder fra et dyrskue vi var på i sommers. Moren er meget spinkel og er nok faldet mest ud efter fuldbloden fra hendes mor.
Plagen har et pragtfuldt temperament, og er nem at arbejde med, dog havde mormoderen et ret voldsomt temperament, som jeg ikke ønsker at få frem i hende her
Hvad betyder det når der inde på DV´s hjemmeside står "nej" udfor Look under Aut.
Helena