Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

haflinger
Forfatter: 
Dato:  29-11-2004 10:11

Vi skal muligvis have en haflinger til min mand, og jeg har opdaget, at der er to avlsforbund...hvorfor er der det, og er der forskel på de to slags haflingere?

Venlig hilsen Maj-Britt P
0
0
Svar på denne tråd

Nej, der
Forfatter: 
Dato:  29-11-2004 11:03
er ikke forskel på de 2 haflingeravls foreninger !

(HAD)Haflingeravlsforeningen Danmark registrer sine heste under Landsudvalget for Heste her i Danmark.

(DTH)Dansk Tyroler Haflingeravl, registrer deres heste i Østrig.

Hestene er de samme. Medlemmer fra begge foreninger indkøber føl og voksne heste i haflingernes hjemland Østrig.

Det er lidt en temperaments sag hvor man vil være medlem.

Hvis i køber en haflinger som er avlet i HAD regi, er det mest fornuftigt at blive i denne forening, da DTH ikke gerne accepterer heste fra HAD.

At der findes to foreninger er efter min mening noget pjat. Det er selvsamme hesterace man avler.
Men ballade i tidernes morgen, gjorde det nødvendigt at dele den eksisterende forening, då man fik 2 foreninger.

Så held og lykke med købet når tid er. :-D

Du er velkommen til at skrive til mig, hvis der er mere du vil vide om denne skønne race.

Vi har avlet haflingere i flere år, og været medlemmer af begge foreninger.

Kærligst
Kirsten

Jo mere jeg lærer mennesket at kende, jo mere holder jeg af dyrene.

0
0
Svar på denne tråd

hehehe
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 02:36
Vi har to føl, et fra hver forening. Se her

Til venstre er det DTH og i midten er det HAD ;-) Hoppen er DTH (og mor til føllet tv.).

Billedet er taget for ca 2 uger siden. Føllet tv. er knap ½ år og det andet er fra april.

:-) fra Nina

Præsentation - nu med 2 føl {>
0
0
Svar på denne tråd

Du kan læse...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 14:22
på www.haflinger-dth.dk giver et medlem af DTH sit syn på hvorfor der skal være to foreninger. Men så må du nok også hellere skrive/snakke med HADs formand, så du kan få sagen fra det andet synspunkt også ;-)

Personligt bruger jeg hingste fra HAD, fordi mine hopper ikke er kårede. Det er mit valg. Og hingstene i HAD er ikke ringere end dem i DTH! Vi har fx Wiking, der er intet mindre end et pragteksemplar af racen.

Med venlig hilsen Sine
...Desværre uden Helena...
Hvil i fred, min ven
Haflinger - das goldene Pferd mit dem goldenen Herz
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider