Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

palomino
Forfatter: 
Dato:  25-11-2004 19:44
sidder lige og lurer på palomino hingste.

hingste mellem 137-155 cm helst.
Ikke araberblandinger.

er der nogen der har nogle links???
0
0
Svar på denne tråd

link........
Forfatter: 
Dato:  25-11-2004 20:06
Her er da nogle palominoer http://www.palomino.dk
Er det til den nye???? for så kan du jo læige så godt bruge en rød og være sikker på at den bliver palomino.....men cremello/palomino er det ikke sikkert med palominofarven....dette kan du desuden se mere om inde på palominohjemmesiden.
0
0
Svar på denne tråd

ja men
Forfatter: 
Dato:  25-11-2004 20:45
jeg ville gerne slippe for palominofarven.

jeg ved godt hvad farver der er mulige at få- og jeg ville gerne ha en større cremellopony - hvilket der jo er chance for at få med en palomino.
0
0
Svar på denne tråd

welch..
Forfatter: 
Dato:  25-11-2004 21:16
Carl Trock(staves ??) skulle have købt en Palomino Welch hingst, jeg har ikke set den men hørt om den, den skulle være 1.47

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd

jytte h
Forfatter: 
Dato:  25-11-2004 22:14
det lyder absolut interessant.... hmm hvordanfinder jeg noget om den. Min fantastiske computer vil nemlig ikke lade mig se welsh-hjemmesiden
0
0
Svar på denne tråd

jeg vil
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 07:24
søge lidt og se hvad jeg kan finde til dig.

jeg sender dig en adresse og tlf. nr. internt.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd

welsh og palomino
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 07:58
der var også en welsh section f palomio til kåring hvis jeg huske rigitg...

www.welshponyer.dk
0
0
Svar på denne tråd

kig hingsten på min ...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 09:28
....præsentation.... var det ikke noget?
0
0
Svar på denne tråd

Altså....
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 09:35
Jeg får snart fnidder af de pirathingste og specielt deres ejere. Her spørger Linse, der har købt en Welsh-hoppe med fine papirer hjem fra England, om hingst, og så kommer der et foreslag om en pirathingst.

Uanset hvad så start med at finde udaf hvilken hoppe det drejer sig om inden man kommer med foreslaget, ikk'.

0
0
Svar på denne tråd

jamen lille ven...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 09:40
...hun har jo ikke skrevet hvad for en hoppe det er til vel...
hun har kun skrevet str på hingsten. hun har ikke engang skrevet om hingsten SKAL være med papirer!!! så luk!!
0
0
Svar på denne tråd

Lille ven
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 09:47
Det her forum hedder AVL og avl er noget der foregår med papirer.

Desuden hvis du havde gjort dig den ulejlighed at kigge på Linse's præsentation inden du svarede, så ville du opdage at den eneste cremello hun har er MED papirer!!!! Og hun skriver faktisk at det er hingst til cremello'en hun søger. Så.....

0
0
Svar på denne tråd

nånå...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 09:54
...det kan godt være at du kun er til avl med papirer men piratavl findes altså og lever i bedste velgående!
kender enda et par stykker der lever af det!
og det er ikke skravl der kommer ud af piratavl.
jeg syns det er forkert at se ned på andre der bruger pirathingste som du gør, bare fordi du syns det er noget værre noget og det kan man da ikke!
min egen knabstrupper med papirer er da bedækket med en LU-oldenborg gratis her første gang hun skal have føl fordi jeg ikke vil bruge en masse penge hvis nu det ikke går.
sådan er der mange der gør det og det skal de have lov til...
0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 10:18
For min skyld må folk da gøre med deres penge hvad de vil, også smide dem ud af vinduet.

De skal bare ikke påstå at de avler. For avl er noget der kræver at der sker en selektion i avlsmaterialet og det gør der ikke når man snakker piratavl. Så piratavl er og bliver formering lige som der sker i naturen.

0
0
Svar på denne tråd

Noget helt
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 10:40
... andet nins88... Er du sikker på at din hingst er palomino?

For mig ligner han mere en rød med flaxen man og hale.

Men jeg kan jo tage fejl...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 11:50
Og her ville det jo så hjælpe gevaldigt, hvis der var en stamtavle på kræet. Så var det ingen sag at hitte ud af om den var palomino eller rød....... ;-D

Kan iøvrigt kun give Charlotte ret. Jeg har set for mange skodøg uden papirer føre en kummerlig tilværelse til at gå ind for piratavl.....

Stine
0
0
Svar på denne tråd

han er palomino...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 14:16
....hans far er en kåret gammel hingst som er afdød for mange år siden. kan dog ikke huske navnet......( det er en bekendts hingst, altså ham jeg har billeder af). han er meget gylden i sin pels og skinner meget. han har kridhvid man og hale ( når han er ren vel at mærke )
han er lidt lysere, end han er på billederne, når man ser ham i virkeligheden.
0
0
Svar på denne tråd

nins88
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 22:09
er den kåret????
0
0
Svar på denne tråd

INGEN PIRATER
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 22:15
jeg vil ha en pony med papirerne i orden -når jeg nu har betalt så mange penge for en hoppe med den slags papirer
0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg
Forfatter: 
Dato:  27-11-2004 11:44
... kunne jo altså tage fejl :-D

Men det er bare fordi jeg synes han ligner noget der kunne være en blanding af haflinger/araber, og haflingere er jo ikke palominoer, såh

0
0
Svar på denne tråd

så absolut en palomino
Forfatter: 
Dato:  27-11-2004 18:46
Jeg synes så absolut at den omtalte hest er en palomino. Jeg vil ovenikøbet gætte på at han er efter den kårede palominohingst Attila. Så ville det være sjovt at høre om det er rigtigt.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Jah som
Forfatter: 
Dato:  28-11-2004 12:26
... sagt kan jeg tage fejl ;-)

Fandt lige et billede af Atilla, lånt fra www.palomino.dk

0
0
Svar på denne tråd

nins88
Forfatter: 
Dato:  28-11-2004 13:01
Han er efter den afdøde hingst Extra PAH og er desværre ikke kåret....
0
0
Svar på denne tråd

Fordi...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2004 18:49
han er pirathingst, og det var lidt fejlplaceret, at foreslå ham, behøver I jo ikke nedgøre hesten. Enhver idiot kan da se, at den er Palomino.

Noget andet: Hvis du ellers gider at kigge hendes præsentation, kan du se at Cremelloen har fine papirer...Noget i den stil blev der skrevet. Jeg kan sgi ikke finde nogen Cremello, kun en Perlino!

Linse: det er bestemt ikke ment som kritik af din hoppe, den ser spændende ud, og jeg håber, du finder den helt rigtige hingst.
Behandel dine dyr med respekt!
Husk: de har ikke valgt det liv, du giver dem.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg nedgører
Forfatter: 
Dato:  28-11-2004 20:45
... ikke nogen. Det er bestemt en dejlig pony. Men jeg spørger for at lære. Palomino og rød med flaxen kan være svært at skelne fra hinanden.

Det er billede er fra nins88s præsentation. (håber det er ok). Her er hingstebassen noget mørk i det, og derfor blev jeg nysgerrig :-) Man kan jo altid blive klogere.

og sammenlign så med det her

som er lånt fra equinecolor.com

0
0
Svar på denne tråd

lestat
Forfatter: 
Dato:  01-12-2004 23:34
det er faktisk også bare lidt sjovere at den er Perlino - den er købt som cremello - men dens papirer som går tilbage til 1952 fortæller at den er perlino.

men det har nok gjort folk lidt forvirrede fordi jeg først omtalte den som cremello (i den tro at den var det)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider