|
|
| Hvor stor vil i skyde på |
| Forfatter:  |
Milse |
| Dato:  |
25-11-2004 09:30 |
|
at dette føl bliver når han er færdig?
Er der nogle specielle mål man kan bruge? og hvordan/hvornår(alder) kan man bruge dem?
Hans far er 170 stg.race DV
Hans mor er 160 stg.race Dv
Og føllet er nu ca.130 og 5-6 måneder.... han virker umiddelbart ikke så stor, men kan det snyde så meget i den alder?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slutmål |
|
|
Umiddelbart lyder han ikke ret stor. Mine føl er generelt 125-30 når de er 3 mdr. og så slutter de på 165-70. Enkelte har været over 130, men de er så også blevet over 170. Et fravænningsføl skal gerne være omkring 140 for at opnå en rimelig størrelse.
Jeg har set en 1-års på 137 den blev 158 som 4-års.
Jeg vil ikke tro at han bliver ret meget større end sin mor, dvs. 160-63 som færdigudvokset.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja du har sikkert ret (-; |
Milse |
25-11-2004 09:54 |
|
Men bare han bliver over 160 stg, så kan man jo kun blive positivt overrasket hvis han bliver højre end det.....syntes bare han er så lille, selv med de sore forældre.
Tak for svar (-;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har din hest overrasket dig?? |
Milse |
25-11-2004 10:30 |
|
Har i andre nogle historier...
med at have samme lille str. føl 130...eller mindre...og ende op med at blive en "stor" hest alligevel?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mig også |
|
|
Tja mit hoppeføl efter en DVhoppe på 167 og DVhingst på 169 er faktisk også kun 130 som 5 måneders, men jeg er nu ikke så urolig for da moderen var føl kan jeg tydelig huske at jeg tænkte : hun bliver aldrig over 160. Og som tre årig var hun heller ikke meget mere end 160, men hun har så lagt på siden, har så godt nok siden hørt noget om at Diamond afkom godt kan vokse langsomt, ved ikke om der er noget i det.
Men jeg tror nu ikke føllet bliver meget mere end mellem 160 - 165, hvilket også er fint nok for mig.
Faktisk har jeg en 1,5 års hoppe plag som jeg også synes har været lidt lille i det, men i den sidste måned er hun godt nok lige pludselig skudt i vejret så hun ser til at blive en stor hest alligevel.
Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet