Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

I fol/ikke i fol
Forfatter: 
Dato:  22-10-2004 22:44
Jeg er et stort spørgsmålstegn. Min ponyhoppe var til hingst i juli fra den 2. til den 21 mener jeg det var.
Hun har altid vist hendes brunst vildt tydeligt. Efter hun har været til hingst: ingen brunst. Dyrlægen kom og håndprøvede hende på 70 dagen og sagde først, ja, der er gevinst, men skiftede i det samme mening. Der var ikke noget alligevel. Problemet er at min pony stadig ikke har vist nogen brunst. Hvad havde han fat i da han troede der var gevinst? Han sagde tydeligt at der ikke var noget, men at hvis maven begyndte at vokse skulle jeg ringe igen.
Hvorfor er der ingen Brunst? Kan der alligevel være noget selvom dyrlægen sagde at børen føltes som en cykelslange mellem hænderne hvor den burde være på en grapefrugt størrelse? Kan den brunst hun var i sammen med hingsten sætte hendes cyklus ud af kurs???
Har tænkt på at vente et par måneder og se om der kommer brunst og så ellers måske få dem ud igen.
Hvad kan der være galt.
www.staldkaninlandet.webbyen.dk
dværgvæddere og løvehoveder

Vores heste:
Sørøver Sally og Al Mahra
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn..
Forfatter: 
Dato:  23-10-2004 00:02
Hun kan nu godt være drægtig,selv om din dyrelæge ikke kan mærke noget,men hun kan også havde absoberet fosteret.
Nu er vi også ved at være der,hvor normale hoppe ikke kommer i brunst,hvis vi altså lige ser bort fra min altså.. ;-D

Jeg tror nok jeg ville få hende håndprøvet igen,og evt. af en anden dyrelæge.

Hilsner fra Michelle

:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  23-10-2004 00:25
brugt den bedste dyrlæge i miles omkreds med en kæmpe forstand på heste, så jeg finder ingen bedre.
www.staldkaninlandet.webbyen.dk
dværgvæddere og løvehoveder

Vores heste:
Sørøver Sally og Al Mahra
0
0
Svar på denne tråd

Rina....
Forfatter: 
Dato:  23-10-2004 10:16
Jeg ville se tiden lidt an og evt. få dyrlæge igen. Nogle hopper har det med at snyde :)

Hun burde have vist brunst i august ville jeg mene, specielt så tydelig som den var i Juli.

Håber hun er med føl :)

Hilsen Linda
0
0
Svar på denne tråd

muligvis
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 12:09
Hej..

De fleste hopper gå ikke i brunst mere i år og slet ikke med den sommer vi har haft så hun viser nok ikke noget før jan.,feb.-marts...
Din hoppe kan ligesom min ha absoberet ægget/fosteret så de "tror" de er i fol og så kan der godt gå lang tid før hun gå i brunst igen.. min hun gik 10 uger før hun viste brunst igen og det var i sommer perioden hvor de nomalt har brunst..
Men heste er jo forskellige og din hoppe kan godt være i fol, men få dyrelægen ud igen og scanne hende og ser du et foster ja så er du da sikker.. og hos min dyrelæge er det næsten samme pris om du scanner eller håndprøver..

kh
christina
0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik også tjekket min
Forfatter: 
Dato:  25-10-2004 09:27
Hej

Min dygtige dyrlæge håndprøvede også min pony og sagde hun var tom og at hun bare skulle på slankekur, hun fik næste år det yndigste lille hoppeføl!!!

Det er ikke 100 % med en håndprøve
Hilsen PiaStutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

scanning
Forfatter: 
Dato:  25-10-2004 11:02
Hej..
Hvis vi er i tvivl om vores hopper er med føl, får vi dem scannet, så er man helt sikker på resultatet.

Vi havde en hoppe i år, som var til hingst, hvor de gik i stod, hingsteholderen havde ikke set nogen brunst, og heller ikke at hingsten havde været interesseret, så vi valgte og få hende scannet, og det viste sig til stor glæde at hun i August var 2½ måned henne, så nu kan vi jo gå og glæde os, og vide at "der er noget" :-D

Anja
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider