Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Er du god til DV afstamninger?
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 14:14

Jeg vil nemlig meget gerne vide lidt mere om min vallaks ophav. Kender godt til de enkelte heste, men kunne godt tænke mig at vide lidt mere om de forskellige linjer, hvilke rene racer han er en blanding af, og om det er gode/dårlige kombinationer rent avlsmæssigt.

Hans far er Elmegårdens Fight DH 426 som er efter Frühling med Locarno som morfar (locarnos far er Ladykiller xx)

Hans mor er Dingo RDH, kåret med bronzemedalje. Hun er efter Diamond DVE 330, og igen er er Locarno morfar. (altså Ladykiller på både mor og far siden)

Ved ikke om der er nogle som kan sige lidt om afstamningen på den baggrund? Kender i evt. heste efter samme kombination?

Afkommet, som sikkert er ligeglad med hvem han er efter, ser sådan ud:

På forhånd tak!

Mvh. Ida

It's alright to be down
your rollercoster will soon be upward bound
It's OK you should now
Tomorrow will be there for you even though

Citat: TimC
0
0
Svar på denne tråd

synes..
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 16:08
det ser spændende ud. altså min egen mening, havde jeg snublet over en hyp af den afstamning havde jeg da sikkert været interesseret. synes fight var en lækker hingst og diamond til morfar er heller ik værst, og ladykiller er i rigtig mange gode hestes afstamning.

0
0
Svar på denne tråd

hele træet
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 16:39

Far: Elmegårdens fight

FF: fruhling

FMF: Locarno

FMMF:Windsor II

MF: diamond

MFF: Allegro

MMF: Locarno

MMMF: Kompass (holst)

Derudover er Mor RDH, og MM + MMM elitehopper

MFM er elitehoppe og FM er elitehoppe

synes altså ik det er helt værst, han sku ha været en hoppe *G*

-Ariann
0
0
Svar på denne tråd

Diverse om afstamningen
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 17:08
Elmegårdens fight, A-hest i dressur, gik Grand Prix med Lars Pedersen, bliver nu vist nok redet af Isabelle Werth (Gigolo), hun har helt sikkert startet den i konkurrence, da jeg har set dem i placeringerne.

Fruhling(Westfahler), A-hest i dressur, gik Intermediere 1, var på et tidspunkt mest vindende hest i DK, blev da redet af Ulrik Sørenen (har desuden været startet af Søren Knudsen)

Locarno(Holstener): Gik helt sikkert MB-dressur så den må have været B-hest

Diamond (mf: Donauwind): Grand Prix dressur, dog uden den store succes, har avlet mange gode rideheste, bl.a. Dia-Trio som gik Grand Prix med Søren Knudsen

Allegro(Hann): En af de store hingste i DV - har avlet rigtigt mange særdeles gode ride og avls heste.
Bl.a. far til Picant DH 3?? - A hest i dressur

Donauwind: Betydelig avlshingst, har bl.a. avlet Abdullah som blev nr. 2 til OL i spring for mange år siden i USA (før Atlanta)

PS: Dette er skrevet efter hvad jeg mener at huske, og jeg håber at det holder nogenlunde stik.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 17:49

Mange tak for jeres svar! Synes også at Fight er en rigtig lækker hingst, og forstår ikke helt at han ikke blev brugt mere i avlen. Måske pga. temperamentet? Bliver tit spurgt om ikke min hest har et forfærdeligt temperament når folk hører at han er efter Fight. Han er nu lige så rar som han er stor, kan dog godt blive lidt "vild", men ikke mere end andre DV'er.

Mvh. Ida

It's alright to be down
It's OK you should now

0
0
Svar på denne tråd

lidt om modersiden...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 18:12
Hans Mormor Lisbeth EDS 4919 (e. Locarno ua. Veronica EDS 3214) er søster til elitehoppen Lady Madonna (e. Lagano ua. Veronica) som er mor til Cape Town S DVH 738, samt RDH-hoppen Classic Touch, mor til Louvre S.

Mormorsmor Veronica EDS 3214 (e. Kompass) er ydermere mor til Limona DH 2441 (e. Lagano) som sammen med Caletto I, producerede RDH-hoppen Caletta som i dag er mor til Blue Hors hingsten Libertino S. (e. Libertino) og hingsten Cyrano S. (e. Carano) som blev kåret i Herning i år.

Hans afstamning lyder sådan;

Far: Elmegårdens Fight
Mor: Dingo

Morfar: Diamond
mormor: Lisbeth

Morsmorfar: Locarno
Morsmormor: Veronica

Morsmorsmorfar: Kompass
Morsmorsmormor: Genette

Morsmorsmorsmorfar: Convent
Morsmorsmorsmormor: Fanny

Morsmorsmorsmorsmorfar: Garibaldi
Morsmorsmorsmorsmormor: Renah

Morsmorsmorsmorsmorsmorfar: Nutria
Morsmorsmorsmorsmorsmormor: Visum

Morsmorsmorsmormoderen Fanny DLS 1365 er desuden mor til hoppen Monica RLH 4771 (e. Mangon) som i 1976 sammen med holstenerhingsten Marmor (e. Marengo) frembragte Danmarks velsagtens mest betydningfulde hoppe i den fremtidige DV-avl; Majbrit EGH 11879 som senere blev mor til bl.a. Lucky Light DVE 366 (e. Lagano) og hoppen Lavitta EDH 2330 (e. Lagano).

Så alt i alt kommer han fra en af Danmarks velsagtens stærkeste hoppestammer, og der er endnu meget mere at finde ud af om afstamningen, men så meget tid har jeg ikke !! :-)
Men få dig et prøveabo. på HesteData hos LR og kig selv efter !

Mvh Flo

0
0
Svar på denne tråd

Mormor
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 18:13
Hans mormor er en ganske fremragende hoppe, som har fået 15 afkom, de 12 efter Diamond. Blandt afkommene er Dijon, der var fløjhingst i Herning '97. En hoppe der har gjort det godt i avlen specielt med sine afkom efter Diamond.

RDH 2539 DIA 04-04-1986 Hoppe e. Diamond
8700364 DIEGO 25-03-1987 Vallak e. Diamond
8802594 DIMONA 23-03-1988 Hoppe e. Diamond
DS 9103 DIVA 17-03-1989 Hoppe e. Diamond
9200489 DOMINGO 05-04-1992 Hingst e. Diamond
RDH 3435 DINGO 28-03-1990 Hoppe e. Diamond
9301421 DIÁBLO 08-04-1993 Hingst e. Diamond
9112105 DALÁRI 02-04-1991 Vallak e. Diamond
DVH 632 DIJON 20-04-1994 Hingst e. Diamond
9504738 DIALON 11-05-1995 Hingst e. Diamond
RDH 5887 DIANON 26-05-1996 Hoppe e. Diamond
RDH 5600 LUCKY ONE 02-05-1997 Hoppe e. Lucky Light
9806436 OVERGÅRD´S LUCKY 16-06-1998 Hoppe e. Lucky Light

9905971 OVERGAARD´S DIANOOR 11-06-1999 Hoppe e. Diamond
0102010 OVERGAARD'S LUZETH 26-04-2001 Hoppe e. Loudini

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 18:47

hold da op :-) Han er jo næsten helt i familie med en flok kendte heste. Tusinde tak for jeres svar, det er vildt interessant at finde ud af mere om sin hyp.

Mvh. Ida

It's alright to be down
It's OK you should now

0
0
Svar på denne tråd

Elmegårdens Fight
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 20:11
var et marridt for enhver der skulle varme op sammen med ham, han var fræk og hingstet (også på selve dressurbanen). Han blev derfor kastreret, hvilket nok er årsagen til den manglende brug af ham i avlen :-)

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 20:17

ja, ved godt at han var en temperamentsfuld herre :-) min nuværende ridelærer red ham indimellem for Lars mens han stod på Blue Hors. Har hørt en del historier, men det er vist ingen hemmelighed at hun var vild med Fight dengang :-D Hvor gammel var han da han blev kastreret?

Mvh. Ida

It's alright to be down
It's OK you should now

0
0
Svar på denne tråd

Elmegårdens Fight
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 22:35
Jeg ved det egentlig ikke, men han har været ret gammel, da han gik Grand Prix på det tidspunkt. Jeg tror det er ca 6 år siden, men jeg er som sagt ikke helt klar over det.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider