|
|
| Gode bøger om avl???? |
|
|
Hejsa!
Er der ikke nogen som kender nogle rigtig gode bøger om avl? Noget om valg af hingst osv.
Venlig hilsen Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fra føl til ridehest |
|
|
der findes en bog der hedder fra føl til ridehest, der er virkelig god...
den er desværre udgået fra produktion, så den skal skaffes brugt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Valg af hingst... |
|
|
... kan man ikke udgive bøger om - hingstene skifter jo hele tiden.
Som ny/kommende avler er "sidemandsoplæring" et glimrende begreb. Tag ud til avlsarrangementer og se, hvad der rører sig.
Find frem til gode, erfarne avlere - klin dig op ad dem og hør deres kommentarer ved ringside.
Spørg, spørg og spørg igen - de allerfleste mennesker deler glad og gerne ud af egne erfaringer.
Hvis du vil avle, så er du sikkert også medlem af et avlsforbund - ellers vil jeg anbefale dig at blive det. Der kan du hente mange værdifulde oplysninger.
Den bog, som Ciska anbefaler, er rigtig god, når det gælder drægtighed, foling og den slags - og den kan lånes på biblioteket.
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indekstal osv. |
|
|
Hej igen.
Med valg af hingst mente jeg mest sådan noget som forståelse af indekstal og ting i den stil. Kan godt se man jo ikke kan skrive om specifikke hingsteemner.
Men at tage ud og lytte til de "kloges" råd lyder som en god ide.
Jeg har meldt mig ind i ung i DV og er igang med at prøve at finde ud af alle deres regler og forskellige kåringer.
Tak for hjælpen begge to.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej igen |
|
|
Det er rigtig godt, at du har meldt dig ind i Ung i DV. Jeg tror, at du kan lære rigtig meget der.
I øvrigt har DV jo en decideret "avler-uddannelse", som består af forskellige kursusmoduler. Denne uddannelse er specifikt rettet mod DV-hestene, og er sikkert bedre for dig end forskellige generelle kurser.
Hvis du ikke allerede er bekendt med uddannelsen, så kan du læse mere om den på www.varmblod.dk under "uddannelse".
Med hensyn til hingstevalg og indekstal, så har DV en yderst kompetent fortolker i Poul Gravgaard. Jeg ved, at han tidligere har været dén man kunne spørge til råds om alle disse ting, men ved ikke om det stadig gælder. Men det kan DV fortælle dig.
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet