Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

CIA HJORDAL...HJÆLP!!!
Forfatter: 
Dato:  12-09-2004 10:57
Hej... Hvordan finder jeg stamtavlen på Cia Hjordal (travhest). Jeg ved hun er efter oldtown og moderen er Dusin, men hvem disse heste er efter ved jeg ikke. hvis nogen kan hjælpe mig med at finde ud af hvor jeg finder det vil jeg blive meget glad. og hvis nogen kender svaret ville det være rart hvis i ville skrive det.

knus mette
0
0
Svar på denne tråd

I familie med derbyvinder
Forfatter: 
Dato:  12-09-2004 11:26
Wee Hjordal.
Dusin har avlet 13 føl og er tipoldemor til derbyvinderen Wee Hjordal.
Dusin er efter Wayraid(us) og Stella Frisco.
Cia Hjordal har tjent 65,000,- og lavet 4 føl.
Oldtown er efter Hickory Pride(us) og Good note(us)
0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  12-09-2004 12:00
Tusind tak skal du have...
jeg skal have bestilt en staldtavle til min hest, og jeg har kun en registreringsattest, som går 2 led ud.
så mange tak...

knus mette

ps. det virker iøvrigt til at min hest har en ok stamtavle, da han er efter satin crown med speedy crown til farfar. efter hvad jeg kan forstå er speedy crown en rigtig god hest, da der står om ham at han er verdens førende og dyreste avlshingst med bedækningstakst på 50.000 dollars.
og hans mor er cia hjordal.
jeg aner intet om trav - afstamning og bruger bare min lille hyp (satin hjordal) til skovture og dressur (som han er ret ferm til). så det er lidt pudsigt hvis han har en fin trav afstamning.

hvis nogen ved noget om det må i gerne skrive, da jeg som sagt ikke aner hvor fin den er.
0
0
Svar på denne tråd

travhest
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 18:16
Hej Mette!
Satin er ud af en meget fornem travfamilie...Jeg ved at en hoppe ved navn Grace Hjordal er meget god, men jeg ved ikke om hun er i familie med Satin! Du kunne gå ind på travnet.dk der er der altid nyheder eller du kan tjekke resultaterne, hvis det er noget, selvom det måske ikke lige har noget med Satin at gøre.
Speedy Crown står på mange gode travhestes registreringsattest så ja en fin stamtavle har han. Du kan prøve at ringe til DTC og finde ud af lidt mere med stamtavlen...
0
0
Svar på denne tråd

Fint blod!
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 23:14
Jo, der løber skam fint blod i din Satins årer!

Sammenhængen til Wee Hjordal og Grace Hjordal er følgende:
Hoppen Dusin, der er "stammoder" til alle de gode Hjordal-heste, er mor til Cia Hjordal, og dermed mormor til din Satin.

Dusin er også mormors mormor (det er altså fire led tilbage) til hingsten Wee Hjordal, der vandt Dansk Trav Derby i 1996.
Wee Hjordal har vundet 15 ud af 33 starter, og tjent lige lidt over 1,4 mio. kr.
Han er nu avlshingst.

Wee Hjordals mor hedder Feicy Hjordal, og hun har en halvsøster, Scarlett Hjordal, der er mor til Grace Hjordal.
Grace Hjordal vandt Dansk Hoppe Derby i 2003.
Hun er absolut "still-going-strong", og vandt løb så sent som i går i Ålborg.
Grace har tjent lige lidt over 800.000 kr.

Satin Crown, der er far til din Satin, blev aflivet i 1990, da han ikke var helt frisk mere.

Håber det gav dig lidt mere brugbar viden om din hests fine familie!

Hvis du skulle være interesseret, kan jeg lave din hests stamtavle 5 led bagud - så skal du bare sende mig en besked med din adresse, så jeg kan sende den til dig.

Mange hilsner
Annelise :-)
0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  14-09-2004 07:57
tusind tak skal i have...det var dejligt at høre lidt mere om ham. jeg ved kun noget om de gode hingste inden for DV, og dermed ikke travere.

i skal ihvertfald have mange tak for informationerne.

knus fra mette og satin
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider