|
|
| frederiksborger følskue. |
| Forfatter:  |
Tanja Aulbjerg |
| Dato:  |
12-08-2004 12:00 |
|
På søndag holder frederiksborger foreningen føl og plagskue + hoppekåring på Vilhelmsborg.
Arrangementet starter kl.9.30, og der er gratis adgang for intereserede.
Her er billeder af et hoppe og et hingsteføl efter hingsten Zarif Mollerup.
Begge føl skal med til følskuet.
Viola:
Viola igen.
Sebastian.
Sebastian igen.
Den stolte far Zarif Mollerup.
Håber at se mange nye ansigter på Vilhelmsborg på søndag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor længe |
|
|
jamen, tak for oplysningen
Det kunne jeg da vildt godt tænke mig at tage ned og kigge på. Men der er jo syndigt langt til Wilhelmsborg fra Hjørring - hvor længe er der noget at se på?
"Jeg bliver ikke fornærmet over alle de dumme blondinevitser, for jeg ved, at jeg ikke er dum . . . . og jeg er heller ikke blondine" Citat: Dolly Parton Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til hen på eftermiddagen |
Tanja Aulbjerg |
12-08-2004 16:20 |
|
9.30 følskue og plagskue
4 hingsteføl
3 hoppeføl
10.45 2 års hingste vises på fast bund og v.hånd.
13 -13.30 frokost
13.30 hoppekåring 9 tilmeldte
kender ikke sluttidspunkt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej desværre |
|
|
Æv Lone, vi ku da ha kørt sammen derned, hvis altså ik jeg skal til dsp følskue på finstrup gård!
Lækre følser Tanja! Og farmand er jo heller ik så ringe endda  sagt på godt nordjysk.
Johannes heste er de bedste dem kan ingen tæske Jeg elsker Janus og Daisy >)))¨> FHK <¨)))<<
| Dejlig 1'er hoppe udlånes til godt hjem se præs. BOLIG/OPSTALDNING SØGES I ODENSE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øv øv øv |
DianaB |
12-08-2004 17:44 |
|
Jeg vil med, men min mand synes ikke vi skal køre den lange vej fra Taastrup til Vilhemsborg, af frygt for at vi ender med at have haven fuld af søde, dejlige, lækre frederiksborg heste.
Han mener vi har nok i den lille vi lige har købt, og som ikke engang er kommet hjem endnu.
DianaB
p.s. rigtig god fornøjelse og har du mulighed for at tage billeder?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Johanne |
|
|
Det er sguda meget sjovere at se på rigtige heste, end de dér småskravl
Lad os tage til Wilhelmsborg begge to - det kunne være SÅ sjovt.
Uha, jeg ville gerne ned og se 2-års-hingstene (og sammenligne med min egen - selv om han ikke er hingst mere  )
Hmmm, jeg vil nu gå ind og tigge om en "fridag" fra børn og heste. Hvis jeg kører hjemmefra kl. 8, kan jeg være med fra starten...
"Jeg bliver ikke fornærmet over alle de dumme blondinevitser, for jeg ved, at jeg ikke er dum . . . . og jeg er heller ikke blondine" Citat: Dolly Parton Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frederiksborgerdag |
Tanja Aulbjerg |
12-08-2004 22:25 |
|
Jeg synes i skal komme og se fine heste på søndag. Ved godt det er fristende, og at man har lyst til at tage mange af dem med hjem.
Hoppeføllet Viola er min veninde Louises, og hingsteføllet tilhører Andreas Højberg. Han har solgt faderen til begge føllene (Zarif Mollerup) til min veninde Trine.
Så jeg er blandet ind i det, men ejer desværre ikke selv nogen af dem.
Lone du er nødt til at komme.
Kender en, der har en 3 års hoppe efter Ivanhoe med.
Det kunne da være sjovt for dig, at se søskende til Skipper.
Her er Ivanhoe hoppen Flicka Mollerup som 2 års.

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nørj... |
DianaB |
12-08-2004 22:54 |
|
hvor er hun bare lækker, hende Flicka Mollerup.
Føj hvor er jeg altså bare skudt i frederikker, godt jeg har fået mig en selv  , men ville dælme ikke brokke mig over at eje et par stykker til.
DianaB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skal nok tage billeder |
Tanja Aulbjerg |
13-08-2004 08:14 |
|
Skal nok tage billeder på søndag.
Diana: Hvem er din følle efter, og må vi ikke se nogen billeder af vidunderet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo det må i da gerne |
DianaB |
13-08-2004 09:05 |
|
Mit lille vidunder er efter Arkebal og moren er Dora af Damgaard.
Arkebal er opstaldet ikke særlig langt fra hvor Amazing står, så da vi var dernede, kørte avler os lige ud så vi også kunne se Arkebal, og for hulan han er lækker!!
Følle-bøllen hedder Amazing og her er lige et par billeder.
Uha ventetiden til han kommer hjem er dælme lang.
DianaB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tænkte det nok |
Tanja Aulbjerg |
13-08-2004 09:15 |
|
tænkte nok det var Arkebal der stod bag. Har du været inde på Reno og stine hjemmeside?
De har flere heste efter Arkebal.
http://www.yaspisgaard.dk/index.htm
Kan godt forstå du glæder dig til at få føllebassen hjem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kommer |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| supergodt |
Tanja Aulbjerg |
13-08-2004 09:26 |
|
skidegodt Lone.
Jeg kan kendes på en plus size numse, og et lettere forvirret udtryk...
i dagens anledning er jeg iført frederiksborger uniformen.
Her er et billede fra sidste års følskue.
Mig med mit Ivanhoe afkom.

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tanja... |
|
|
Vi ses
Glæder mig til at se hende Flicka, selv om det ikke ser ud til at hun ligner Skipperen særlig meget - bortset fra det dér vidunderlige udtryk, der slet ikke er til at stå for
Føj, hvor jeg glæder mig. Jeg kan overhovedet ikke koncentrere mig om mit arbejde. Hvis jeg ikke snart tager mig sammen og forviser alle de røde heste fra mine tanker, ender det med at jeg stadig sidder her i aften.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså Lone! |
|
|
Småkravl er da også iorden!
(og jeg er overbevist om at min venindes far dør af stress hvis ik der er et individ som mig selv med til at opretholde roen, jeg er jo nærmest immun overfor stress  )
Blir foresten spændende om de har nogen bud på hvad farve venindens dsp føl er, lige nu ligner hun en chokolade farvet palomino med kridhvid man og hale.
Men uh, hende Flicka er da godtnok en BABE!
Minder mig om en af mine første heste-forelskelser, en frederiksborger hoppe der hed Rikke.
Min 125 cm høje daværende pony var også helt skudt i hende. Men kan man andet end elske frederiksborgere? 
Johannes heste er de bedste dem kan ingen tæske Jeg elsker Janus og Daisy >)))¨> FHK <¨)))<<
| Dejlig 1'er hoppe udlånes til godt hjem se præs. BOLIG/OPSTALDNING SØGES I ODENSE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lækker hypper |
|
|
hinde flicka hade jeg et meget godt øje til da den var tilsalg har på HN, det var lieg før det var blevet til en plag i stædet for det noget ældre dyr jeg har nu...
hun er så enormt flot
Heidi & kæmpe dyret Sandro Hvem sagde at det ikke var størelsen det kom an på?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Johanne |
|
|
Dsp'erne er da også dejlige - ikke mindst det dér mystisk-farvede føl.I må have en god tur derned
Men jeg vil nu hellere se frederiksborgere - selv om det bliver en skrækkeligt lang tur.
"Jeg er frygtelig karakterløs. Det er derfor jeg har haft det så sjovt."Dean Martin Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tror også oldenborgerne |
Tanja Aulbjerg |
13-08-2004 22:26 |
|
Jeg mener... Hæng mig ikke op på det, at oldenborgerne også er der på søndag.
Dv holder følskue om lørdagen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| genialt |
|
|
Hvis man også kan se oldenborgere, er det jo endnu bedre. Jeg håber du har ret.
"Jeg er frygtelig karakterløs. Det er derfor jeg har haft det så sjovt."Dean Martin Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der står |
|
|
nu ikke noget om at oldenborg skulle være på vilhelmsborg i morgen.
aktivitetskalender
En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl. Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kiggede i lands |
Tanja Aulbjerg |
14-08-2004 09:45 |
|
jeg har lige kigget i magasinet hest, og der kommer ikke oldenborgere.
har blandet tingene sammen.
Det er d.30 at oldenborgerne OG frederiksborgerne indsyner hingste samme dag, til materialprøve.
Er nok ved at blive lidt dement...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen, så |
|
|
nøjes vi med de røde.
Tanja: Husk nu det er i morgen (søndag), du skal afsted...til Vilhelmsborg... 
Med hestene, du ved...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DET var en god dag |
|
|
Interessant, lærerigt og hyggeligt, var det.
Johanne - du skulle være taget med til Vilhelmsborg
Jytte H og Tanja Aulbjerg: Hvor var det sjovt at møde jer begge to - og 1000 tak fordi I "tog jer af mig"
Jytte: Jeg kommer altså stadig til at klukke ved tanken om at du pludselig stod dér med hingstebeskrivelserne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| følskue |
Tanja Aulbjerg |
16-08-2004 22:23 |
|
Det var en rigtig god dag til følskuet.
Sebastian blev bedste hingsteføl, og Viola bedste hoppeføl.
De er begge to efter Zarif Mollerup.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|