Mit problem er at min dejlige avlshoppe (fjordhoppe)nu er blevet så fed(læs:kan ikke passe sin sadel fed) at det ikke længere kan ignoreres eller tages med daglig motion.
Men kan man tillade sig at slanke en hoppe lidt ned(læs: ikke noget vildt drastisk), ved at sætte hende på slankegræs eller vil det gå ud over hendes føls udvikling??? følle er 2 md. Hvad mener i???
Ja den er jo lidt svær. Altså jeg tror ikke det vil skade vildt meget. Det er næsten også synd at den er for fed og føl har heller ikke godt af selv at være fede. Kan i ikke sætte den på slankegræs og så evt undersøge f.eks. med brogården om noget godt følfoder i kan give som tilskud til føllet?
Kram Hanne!!
Nu med hjemmeside "Jeg besvimer dig med min kærlighed, du starter mit liv igen med din. Indrømmet: Jeg er færdig" Michael Strunge 1984
vil ikke skade, så længe hoppen og føller er dækket ind af mineraler og vitaminer.
Men du kunne jo nøjes med at lade dem gå på græs om natten, og så have dem på jordfold om dagen. Nu ved jeg heller ikke hvor gammelt dit føl er, men da mit føl var 2 mdr var Mille alt for fed, de blev så sat på det man nok ville kalde en slankefold (mens jeg var på ferie, blev rigtig gal over det!) og efter 14 dage, så hun ret afpillet ud - selvom en venlig sjæl, havde givet hende tilskudsfoder.
Et føl på to-tre måneder dræner hoppen rigtig meget, så du skal nok være varsom med bare at tage dem helt af græsset. er en diegivende hoppe først blevet tynd, er den ikke til at få sul på igen, før føllet er vænnet fra.
mvh Maria
Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv
Stübben kombi sadel sælges. tjek min præs. for information.