Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Sæd-tapnings priser i DK el. DE ??
Forfatter: 
Dato:  26-07-2004 13:46

Jeg leder efter et sted at få tappet min hingst til en rimelig pris, og da der er enorme prisforskelle dyrlægerne imellem, vil jeg meget gerne høre om i kender til et godt sted i Danmark eller i udlandet ???

Jeg håber meget på at i kan hjælpe mig, på forhånd tak !

Mvh. K.Jensen.

0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  26-07-2004 19:14
ikke billigt at få tappet, og skal det være EU godkendt eller ej??

men mellem 1400-2000 pr. spring + moms.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
0
0
Svar på denne tråd

Hej Jytte ;o)
Forfatter: 
Dato:  26-07-2004 19:49

Det må gerne være EU godkendt, men de priser jeg forløbig har fået oplyst var:
6000 kr. for godkendelse til tapning og min. 10.000 kr. pr. spring, PLUDS alt det løse med behandling af sæden opbevaring osv. osv....
Så jeg vil da meget gerne have at vide hvor det "kun" koster 1400 til 2000 kr. ;o)

Jeg kender til en hingst hvor det kostede over 40.000 kr. for 26 kopper, hvilket jo er det ET spring ca. indeholder...

Tak for dit svar.

Mvh. K.Jensen

0
0
Svar på denne tråd

K. Jensen
Forfatter: 
Dato:  26-07-2004 21:03
Jeg har lige (for nogle måneder sider :-) ) fået lavet på Højgård det kostede ca. 10.000 for at få tappe 5 eller 6 gange (kan ikke lige huske) MEN deres er IKKE EU godkendt så skal de flytte fantomet til et andet matrikel nr. ??
Men det er OK sæd og Bent ved hvad han laver.
derfor har jeg valgt EU godkendekendelsen fra selv om jeg har CEM testerne.

Hvis det skal EU godkendes SKAL der laves 3 CEM prøver som alle skal være negative de koster Ca. 1000,- pr.stk.

Hvor mange strå der kommer ud af et spring afhænger HELT af sædkvæliteten og det svinger meget fra hingst til hingst og fra gang til gang.
Nogle laver 2-5 pr spring andre 15.

Hvis du skal lave EU sæd skal hingsten stå isoleret (på en station) i en Uge, skal det være til USA er det 1 måned og der skal endnu flere prøver til.
Jeg fik en forespørgsel på sæd til USA det ville koste mellem 30.000 til 40.000 at lave 100 står.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Jytte :o)
Forfatter: 
Dato:  30-07-2004 13:08

...Ej hvor du altså hjælper mange herinde, på alles og især mine vejne TAK for det ;o)

Nå men mht. tapning, er jeg blevet oplyst at hingste normalt giver 20-30 kopper sæd pr. tapning...???
Min hingst har en høj sæd kvalitet, dette ved jeg da han ifoler selv svære hopper, der ikke har kunne komme ifol i mange år i første brunst, og hans far's sæd bliver brugt på vet. Universitetet i Munchen, til at vise ekstreem høj sædkvalitet, med 98% levedygtige sædceller- så det tegner jo fint ;o)

Men jeg vil meget gerne i kontakt med Bent fra Højgård...du kan evt. sende mig en mail med et tlf. nr. el. lign. på: tas_dk1@hotmail.dk - hvis du ikke har lyst til at uddybe det her.

På forhånd mange mange tak... ;o)

Mvh. K.Jensen.

0
0
Svar på denne tråd

K. Jensen
Forfatter: 
Dato:  30-07-2004 13:26
Jeg har sendt dig en mail
Men hensynet til antal strå svinger det meget fra hingst til hingst, og også fra gang til gang.
selv om din hingst er god til problem hopper er det ikke sikkert han er god på frost, der er en del hingste med kanongod sadkvalitet som ikke kan bruges efter frysning.
Så det må komme an på en prøve :-)

jytte

0
0
Svar på denne tråd

Tak igen Jytte !!!
Forfatter: 
Dato:  30-07-2004 13:56

...for al din hjælp...jeg vil kontakte dem og se hvad vi finder ud af ;o)

Det er dejligt med en god anbefaling fra nogen der har prøvet det...;o)

Fortsat god sommer.

Mvh. K.Jensen.

NB: Hvis der er nogen der evt. kan anbefale andre dyrlæger, så er i stadigvæk meget velkomne.. ;o)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider