Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Ekstriør fejl.
Forfatter: 
Dato:  06-10-2023 13:15

Hej er der nogen med erfaring for fremstilling til kåring i DV, med en hest med MEGET bløde koder på bagben, hesten ER rentgående. Kræver dette en dyrlægeattest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bløde koder
Forfatter: 
Dato:  06-10-2023 16:04

Jeg har ikke en nyere personlig erfaring med dette, men tillader mig at svare... (Jeg har ikke fremstillet til kåring i en del år)

 

Hesten kan vel sagtens fremstilles og så vil den få en karakter for baglemmer, svarende til fejlen --> alvorsgraden af de bløde koder.

Der hvor en dyrlægeattest kan gøre nytte, er vel hvis hoppen har pådraget sig bløde koder gennem skade eller lign og at en dyrlæge vil bevidne dette. Så dommerne ved, at de bløde koder ikke er medfødte/arvelige.

Hvis hoppen "bare" ser sådan ud, så er et jo noget dommerne må tage med i deres overvejelser.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eksteriørfejl?
Forfatter: 
Dato:  06-10-2023 18:34

Man kan ikke få en dyrlægeattest på medfødte eksteriørfejl, kun på erhvervede.

Vi overvejede at få på vores (tidligere forfangne) hoppe som vi lige har fremstillet til Eliteskue i DSP, men dommerne havde set hende både til hoppekåring (hvor hun fik en betinget udtagelse) og da hun året efter gik championat til topkarakter, dette trods meget bløde koder. Årsagen til at vi overvejede dyrlægeattest var forfangenheden for 2½ år siden, hvilket har udsat fremstillingen til Eliteskuet, men nu fik hun sit føl udtaget og så slog vi 2 fluer med et smæk.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider