Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Tidlige drægtighedstegn
Forfatter: 
Dato:  26-06-2023 07:31

Hej:)

 

Jeg har netop forsøgt at ifole min 13 årige hopper (førstegangs hoppe).

 

Hun er en meget stor new foreste "pony" og vi har derfor ifolet hende med Rockland, håber jeg da.

 

Sagen er den, at først gang, da vi i april forsøger at ifole hende, er brunsten meget lang og hun bliver scannet ikke-drægtig efterfølgende, dog med et æg på 40 mm. om mandagen, onsdagen er ægget gået og hun får en brunstsprøjte søndag. og igen om onsdagen(efter) for at lade ægløsningen finde sted.

 

Hun bliver igen scannet ikke-drægtig - og hun var meget påvirket af brunstsprøjterne.

 

Vi bliver derfor enige med dyrelægen om, at hun helst skal insemineres i en alm. brunst/naturlig brunst.

 

Hun har i øvrigt et æg på 32 og et på 33 mm den 15. juni 2023 - hun bliver insemineret den onsdag, fredag den 17. juni og igen den 18. juni samt efterbehandlet (skyllet, da dyrelægen tænker, at dette optimerer drægtighed for hende - det skal siges, at hun er sund og rask og ser fin ud:)

 

hun kommer derefter hjem den 20. juni 2023 og efterfølgende har hun tisset meget og nærmest virket i brunst - nogen der har erfaring med 1. skyldning/efterbehandling og tidlige drægtighedstegn.

 

Hun skal scannes på 16. dagen den 3. juli - jeg håber virkelig, at den er der:)

 

Hilsen

Emilie

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-08-2023 11:12

Jeg håber for dig den er der!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider