Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Forsikring af føl
Forfatter: 
Dato:  10-06-2020 11:25

Hejsa

 

Jeg vil høre hvordan I forsikrer jeres føl? Tager I både liv og uanvendelighed samt sygeforsikring eller kun noget af det? Hvad er smart og hvad er dumt?

Erfaringer med forsikringsselskaber ønskes også gerne :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen forsikring
Forfatter: 
Dato:  11-06-2020 07:24

Jeg har for mange år siden droppet forsikringer af mine heste derunder også mine føl. De seneste jeg forsikrede var 2 af 2007-føllene, en speciel følforsikring der skulle dække røntgenfejl ved et senere salg.

 

Den ene døde da den var 7 mdr og der fik jeg med hiv og sving hevet forsikringsummen ud af forsikringselskabet. Forsikringssummen dækkede de 4 dage den stod på KVL, men havde den ikke været forsikret, så var den ikke kommet på KVL og så havde resultatet været det samme.

 

Den anden solgte vi som 4-års, desværre havde den Kissing spines i lænden, og så gik den handel i vasken. Da jeg kontaktede forsikringsselskabet fik jeg at vide at jeg også skulle have tegnet en sygeforsikring, for så ville de have betalt for træning, men træning ville ikke have gjort den mere salgsbar. Desværre kunne jeg ikke finde forsikringsbetingelserne fra da de blev forsikret, så det var 4 års betaling til en forsikring ud af vinduet.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Godt indlæg
Forfatter: 
Dato:  19-06-2020 16:42

Jeg følger lige med, og håber der kommer flere svar :)

 

Det er længe siden jeg har haft mine forsikret, men vi håber også på et føl næste år, og det skulle gerne blive en rigtig god hest til noget mere end jeg plejer at betale for mine dyr


 

 

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikring
Forfatter: 
Dato:  22-06-2020 21:42

Jeg har min på nu 15 mdr forsikret ved agria. Jeg havde en foster/følforsikring på hoppen der dækkede føllets første levetid og lavede så en særskilt forsikring på føllet efterfølgende.

Hun er sygeforsikret og livsforsikret for 25000,-

Jeg har udelukkende mine heste forsikret pga sygeforsikringen.

 

Pt har jeg kun positivt at sige om agria. Hun stod knap 1 år gammel med megethævelse i has, det viste sig at være mus der skulle ud. Agria dækkede både undersøgelse og fjernelsen af mus. (de dækker selvfølgelig kun hvis de sidder så de har betydning for hesten..) Men jeg oplevede ingen problemer med dækning og udbetaling på trods af min dyrlæge havde sagt de ikke altid var de nemmeste at arbejde med.

 

De 2 voksne heste er forsikret ved dansk hesteforsikring. Dem er jeg ligeledes enormt tilfredse med, eneste årsag til jeg til føllet valgte agria var at jeg der kunne tegne en forster/følforsikring der dækkede føllet straks det var født samt at deres sygedækning kan tegnes så den går højere op end dansk hesteforskring der max dækker til hestens livsforsikringssum.

 


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider