Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Fodring af ifolet hoppe
Forfatter: 
Dato:  29-10-2018 14:26

Hej HN

 

Jeg har en hoppe, som er ifolet i år og med termin medio juni 2019.

Har forsøgt at google mig frem til det, men kan ikke finde ud af, om man skal give hende noget ekstra tilskud ift. at hun er i fol.

 

Hun går p.t. på døgnfold/ i løsdrift på rigeligt græs og får vitamintilskud hver dag.

 

Hun blev skannet drægtig i juli. Er det almindeligt at man skanner igen, eller venter man "bare" på at føllet kommer?

 


TiNA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Som vi gør
Forfatter: 
Dato:  29-10-2018 20:22

Vi har ifolet 4 hopper i år, 2 med termin i april og 2 med termin omkring 1. juni. De blev scannet på 16-18 dagen og så er de alle blevet håndprøvet omkring 1. oktober. Ikke pga af 2. rate som mange gør, det er der nemlig ikke på nogen af vores, men for at kunne planlægge fodringen for vinteren.

 

Vi fodrer med wrap og Equsana Balance, mængden af Balance bliver sat op cirka 3 måneder før termin. Men ellers gør vi ike noget specielt.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  31-10-2018 11:20

Jeg har ikke fået hende håndprøvet, kun skannet.

 

Pt. tildeler jeg vitaminer efter, at hun er dræftigt, dvs. højere dosis. De går som sagt i løsdrift lige nu, men kommer snart på stald (vi venter bare lige på inventaret), så her vil hun blive tildelt wrap og St. Hippolyt Naturmüsli. Müslien får hun også lidt af p.t., men de har som sagt rigeligt græs endnu.

 

Balance har jeg også kigget på før.

 


TiNA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ekstra vitaminer
Forfatter: 
Dato:  31-10-2018 23:34

Det er absolut ingen grund til at tildele ekstra mineraler før til marts, du riskerer at forgifte med nogle af de tildelte vitaminer/mineraler.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Foderanvisning
Forfatter: 
Dato:  01-11-2018 09:10

Følger vejledningen på vitaminerne (Racing Mineral), hvor der står, at drægtige hopper skal tildeles højere dosis, men vil selvfølgelig helst undgå at overdosere.

 


TiNA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Drægtige hopper
Forfatter: 
Dato:  02-11-2018 06:02

Det hedder at drægtige hopper de sidste 3 måneder af drægtigheden skal have højere dosering, da det er der fosteret har hovedparten af sin tilvækst, så spar du pengene lidt endnu.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Det vil jeg gøre
Forfatter: 
Dato:  07-11-2018 11:13

Tak for svarene, Charlotte. Jeg slår koldt vand i blodet noget tid endnu.


TiNA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Held og lykke
Forfatter: 
Dato:  08-11-2018 06:42

Held og lykke med foling/føl, det er en spændende tid når føllene kommer.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Tak Charlotte
Forfatter: 
Dato:  14-11-2018 12:08

Det er rigtig spændende at skulle lave sit første føl og at kunne følge med helt fra inseminering til forhåbentligt veloverstået foling.

 


TiNA
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider