Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 HåndPrøvet hoppen falsk negativt svar?
Forfatter: 
Dato:  18-01-2018 15:33

Billede

 

Er der nogle der har prøvet at få håndprøvet deres hoppe med negativt resultat hvor der trods dette kom føl alligevel ? Har en hoppe der lige er blevet håndprøvet med svaret nej men trods det ligner hun en drægtig hoppe på maven og hendes mave er større i den ene side så tvivler lidt. Hun er vokset meget de sidste 2 mdr. Trods hun bliver fodret til vedligehold og ikke bliver redet dette billede er fra november og i december fik jeg mistanke om at hun kunne være drægtig. Billedet er fra start november


HAVEMANNS

0
0
Svar på denne tråd
 
 Negativt resultat
Forfatter: 
Dato:  18-01-2018 20:40

Jeg har da prøvet at få håndprøvet en hoppe, hvor resultatet var falsk negativt. Men det var på 45 dage efter bedækning. På den her tid af året er hoppen så langt henne, at det ikke burde være muligt at tage fejl. Hvis dyrlægen er i tvivl, så plejer de at scanne for at være 100% sikre.

 

Men jeg vil så sige at hun ikke ser drægtig ud fra den vinkel.

 

Nu skriver du at hun er fodret til vedligehold, men hvad er det? Vedligehold for en Fjordhest på 400 kg og en Araber på 400 kg er jo ikke det samme. Hun ligner en trivelig type, så der skal nok ikke så meget til før hun tager på.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 Billeder fra idag
Forfatter: 
Dato:  18-01-2018 20:46

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Hun bliver fodret med 6-8 kg hø dgl og naturmysli fra st hippolyt 500- 600gram dgl og en lille håndfuld lucerne sådan ser hun ud idag


HAVEMANNS

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan ser hun ud den 19 maj 2018
Forfatter: 
Dato:  19-05-2018 21:01

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


HAVEMANNS

0
1
Svar på denne tråd
 
 du skriver hun ikke bliver redet
Forfatter: 
Dato:  29-05-2018 11:43

Hej

 

Nu skriver du selv, at hun ikke bliver redet, og maven kan altså se meget stor ud, hvis ikke mavemusklerne bliver aktiveret regelmæssigt. Selv min, som ellers er i ret god form, ligner for tiden en tromle inden ridning fordi græsset gør hende så udspilet, men efter ser hun helt normal ud igen. Hvad med brunst? Har hun slet ikke vist brunst her i løbet af foråret?


Sagde Johanna

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brunst
Forfatter: 
Dato:  29-05-2018 11:45

Nej hun har ikke vist brunst , yver let hævet med små mælkeperler


HAVEMANNS

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stor mave drægtig ifølge dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  27-07-2018 10:15

Sætter lige et nyere billede på af hende hun ser sådan ud nu, tror hun foler august/ september. Hun er dog begyndt at have en lidt sjov gang hvor hun trasker og når hun græsser skræver hun med bagbenene. Hun har let hævet yver og lagt kalk i hun har ingen brunst vist over sommeren.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 


HAVEMANNS

0
1
Svar på denne tråd
 
 Falsk drægtighed?
Forfatter: 
Dato:  27-07-2018 10:31

Udfra billederne er der ikke sket den store forandring fra januar til nu, så jeg tænker at hun er falsk drægtig? De kan godt blive ret runde og sætte ganske meget yver, men de mangler bare lige det sidste på begge fronter.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Obs falsk drægtighed !
Forfatter: 
Dato:  27-07-2018 10:38

det vil jeg da lige være obs på, men min sidste dyrlæge der så p hende mener at hun er drægtig med et sent føl og jo billederne snyder nok lidt for hun er meget mere rund bagtil nu end i januar hun er meget bredere over ryggen og nede bagtil , men har sammenlignet billederne og der er altså forskel. Men falsk drægtighed kan det forekomme for en 1 gangs hoppe ? 


HAVEMANNS

0
1
Svar på denne tråd
 
 Ang. Yver
Forfatter: 
Dato:  27-07-2018 17:11

Hun har bulen der er hævet op foran yveret, det er lidt forstørret, men ensformigt, de sidste par dage, hun går i løsdrift, så det er ikke til at se på hende fra dag til dag, men hun har jo sukker perler og har haft det i lang tid nu. Den sidste dyrlæge jeg har snakket med mener at det er ved at være tid, så nu må jeg vente og se.


HAVEMANNS

0
1
Svar på denne tråd
 
 Taget den 27 juli aften
Forfatter: 
Dato:  28-07-2018 11:28

Billede

 

Nu må vi se men så rund er hun bagtil til begge sider nu og hun er fodret alm dækket ind med protein, mineraler mm. Så det bliver spændende snakkede med en dyrlæge den anden dag og hun synes at det lød som om det snart kunne være. Men de 1 gangshopper kan også snyde enormt. 


HAVEMANNS

0
1
Svar på denne tråd
 
 Ikke drægtig
Forfatter: 
Dato:  30-07-2018 12:26

bulen foran yveret kommer også hvis hoppen er til den tykke side, og hun ser ikke drægtig ud på nogen af billederne ;)

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

samt Staldren Jorenku

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Welsh hingsteføl sælges, se præs

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Metjen
Forfatter: 
Dato:  01-08-2018 19:06

Jeg synes heller ikke hun ser drægtig ud på nogen af billederne, og når du skriver at det eneste "yver" hun har er en bule foran yveret, så kan jeg slet ikke se at hun skulle være drægtig, der er ihvertfald ingen tegn.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-08-2018 09:07

Hvorfor er det, du mener at den er drægtig?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-08-2018 09:12

I din anden tråd mener du, at den må være 6-7 mdr henne i november og du skriver i januar, at nu kan det ikke vare mange måneder. Den må være gået flere måneder over tid efterhånden hvis den var 6 mdr henne i november...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Føl...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2018 20:04
Kom der noget føl?

Scandia combibarnevogn + scandia barnevogn fra 2010 sælges billigt

 

 

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider