Logo used for printing

HN afstemning
Går du ind for lavt sukkerindhold/stivelse i din hests foder?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

HåndPrøvet hoppen falsk negativt svar?
Forfatter: 
Dato:  18-01-2018 15:33

Billede

Er der nogle der har prøvet at få håndprøvet deres hoppe med negativt resultat hvor der trods dette kom føl alligevel ? Har en hoppe der lige er blevet håndprøvet med svaret nej men trods det ligner hun en drægtig hoppe på maven og hendes mave er større i den ene side så tvivler lidt. Hun er vokset meget de sidste 2 mdr. Trods hun bliver fodret til vedligehold og ikke bliver redet dette billede er fra november og i december fik jeg mistanke om at hun kunne være drægtig. Billedet er fra start november

HAVEMANNS

0
0
Svar på denne tråd

Negativt resultat
Forfatter: 
Dato:  18-01-2018 20:40

Jeg har da prøvet at få håndprøvet en hoppe, hvor resultatet var falsk negativt. Men det var på 45 dage efter bedækning. På den her tid af året er hoppen så langt henne, at det ikke burde være muligt at tage fejl. Hvis dyrlægen er i tvivl, så plejer de at scanne for at være 100% sikre.

Men jeg vil så sige at hun ikke ser drægtig ud fra den vinkel.

Nu skriver du at hun er fodret til vedligehold, men hvad er det? Vedligehold for en Fjordhest på 400 kg og en Araber på 400 kg er jo ikke det samme. Hun ligner en trivelig type, så der skal nok ikke så meget til før hun tager på.

Mvh. Charlotte

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

1
0
Svar på denne tråd

Billeder fra idag
Forfatter: 
Dato:  18-01-2018 20:46

Billede

Billede

Billede

Billede

Hun bliver fodret med 6-8 kg hø dgl og naturmysli fra st hippolyt 500- 600gram dgl og en lille håndfuld lucerne sådan ser hun ud idag

HAVEMANNS

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider