Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Skimler hun?
Forfatter: 
Dato:  11-11-2017 18:54

Jeg har i foråret købt et føl, og da jeg købte hende (10 dage gammel), var sælger og jeg helt enige om, at hun blev helt lys skimmel/hvid, som hendes mor. Igår hentede jeg hende hjem, og jeg må nok indrømme at jeg er blevet i tvivl om hendes farve.

 

Skimler hun?

Og hvad er hendes grundfarve?

 

Far er palomino og stikkelshåret, mor er skimmel (helt hvid), født sort.

 

10 dage:

Billede

 

3 mdr:

 

Billede

 

Billede

 

6 mdr:

 

Billede

 

Når jeg ser på de skimlede føl jeg ahr fået gennem tiden, så er de noget lysere når følpelsen falder - men de har så også alle været født brune, så ved ikke om det gør en forskel?


Stutteri Sejlstrup

Avl af welsh sec. A og sec. F

 

www.facebook.com/sejlstrup/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skimmel!
Forfatter: 
Dato:  11-11-2017 19:00

Jeg er ikke i tvivl om at hun er skimmel, det første klare tegn er at hun som helt lille føl har sorte ben. Føl med blivende farve har lyse ben, som bliver mørkere når de smider følpelsen.

 

Umiddelbart er hun buckskin på billederne.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-11-2017 22:09
De sorte ben var også grunden til at vi blev enige om at hun er skmmel. Jeg blev bare lidt overrasket over at komme til et 'sort' føl 😳 Jeg havde ikke set hende live siden hun var et par mdr. Lige nu er hun sort, dog med et skær af følpels. Ingen skimmelbriller eller lign.

Jeg må få taget en test om hun er cremebærer, det kunne jo være fedt.

Stutteri Sejlstrup

Avl af welsh sec. A og sec. F

 

www.facebook.com/sejlstrup/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med
Forfatter: 
Dato:  12-11-2017 07:16

charlotte, skimmel og buckskin

 

jeg har en dunskin skimmel, på snart tre og den tager en evighed om at skimle af, havde forventet den ville være næsten hvid nu, men nej


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

samt Staldren Jorenku

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Welsh hingsteføl sælges, se præs

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 skimler
Forfatter: 
Dato:  12-11-2017 18:42

jeg har selv købt en 9 mdr.som jeg slet ikke var i tvivl om skimlede, da hun var 2 år var hun blevet meget mørkere, næten sort, men efter det blev hun lysere og lysere.

Er også sikker på din skimler!


Konflikt Fri Træning.

Arbejde fra jorden, undervisning med fokus på rytterens opstilling og ridning for lette hjælpere. Trailertræning, adfærdsproblemer.

Kører ud til dig/hesten.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 de skimler ..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2017 08:49

jeg har fået to føl på min skimmelhoppe.. begge afkom er skimmel..

den ene var faktisk først synlig skimmel som 3 års, men jeg var sikker i min sag selvom man godt kan tvivle lidt.. som du kan se på billedet er det nærmest kun halen der aflører ham.. jeg stod faktisk og holdte fast overfor besigteren som føl, at han er skimmel selvom han ikke var helt enig med mig, så tror vist han er registreret som sortbrun, med kryds i kan skimle.. de første to år var det kun enkelte hvide hår der afslørede det skimle gen..

Billede

lillesøster er allerede tydelig skimmel selvom hun ikke engang er er halvt år endnu..

 


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider