Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kåring basic?
Forfatter: 
Dato:  03-03-2016 13:07

Hej kloge avlere.

Der må være nogen derude der kan forklare mig helt præcist hvad der er smartes i forhold til hoppe kåring. Jeg synes det er svært at gennemskue sådan lige hvordan og hvorledes og hvad der er smartes?

Jeg har en 4'års hoppe, utilredet og begynder først nu at ligne en hest, hun bliver ikke tilredet før til sommer.
Jeg er kommet frem til (tror jeg ) at jeg kan eksteriør kåre hende nu - hvis jeg ville, også tage til 1-dagsafprøvning for at prøve at opnå et R, men jeg er ikke sikker på det er smartest? Er det ikke smartere at tage en saddelkåring når hun bliver klar til det? Men er saddelkåringen kun for 3-års så det løb er kørt eller?

Som jeg kan læse er løbet omkring egnethedstesten kørt for der må de maks være 4 eller er det rigtigt?

Mvh Cecilie

0
0
Svar på denne tråd

Smartest ??
Forfatter: 
Dato:  04-03-2016 07:20

jeg har selv en 4 års der er meget bagud, hun bliver ikke stillet til kåring i år, om vi tager noget championat eller egenthedstest senere på året må tiden vise, hun var ualmindelig lærenem da hun blev præsenteret for longering sidste år.

Egenthedstest er kun for 4 års.

Man kan jo sagtens se om man kan få 'R' på hoppen inden hun kåres :)

Men hvad der er smartest for netop din hoppe er svært at spå om, dog er min erfaring at det kun er de 3 års der må ligne heste i vækst, som 4 års og ældre skal de se færdige ud.

www.stenhedegard.dk

Horselux hestefoder, Mühldorfer foder og Blue Hors totalpleje

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

Venter 2 welsh føl i 2016 begge er til salg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider