hoppen har en del at sige.
Men der er jo også forskel på hvordan man læser afstamningen. Nogle kigger kun på kåringsklasser, mens andre kigger på om der findes ridelige individer i tavlen..
jeg kan tage mine egne heste.. de er ikke glansbilleder (jo hvis du spørger mig
), idet de er lidt gammeldags af afstamning, men de besidder tre taktfaste regulærer gangarter og er udstyret med en super ridelighed,..
Det er lykkedes at finde nogle ryttere, så nu begynder der at dukke resultater op.. min gamle nu afdøde hoppe er således nu mor til en B hest og nr. 2 har smagt til M klasser på klubplan så håber da hun er på vej på distriktplan også..
og en er solgt som føl til M rytter.. men endnu ikke gammel nok til at komme på stævnebanerne...
Så ja jeg er nok en der avler med hjertet.. men når man så finder rytterne der tror på mine "projekter" er det jo ekstra fedt..
Så der er lang vej for mine heste endnu.. netop fordi folk oftest kigger på hvem der er faderen.. men jeg vælger hingst ud fra hvad der for min overbevisning er bedst til MIN hoppe og derved få forbedret det hoppen evt. mangler.. og når det så stille begynder at lykkedes og jeg får ros for mine ridelige heste, der kan omgås i stalden og få ros for deres gode temperament, så er jeg glad og tilfred..