Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Sort eller mørkebrun?
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 15:06

Til at starte med var jeg sikker på at mit føl var sortbroget, men efterhånden som han er blevet blevet lidt af solen, og han er begyndt at smide følpelsen omkring øjenen er jeg blevet i tvivl. Han er blevet farvetestet for broget og bærer af rødt, men ikke brunt da jeg den gang var sikker på sort, hvilket selvfølgelig ærger mig nu.

Billede

Billede

Billede

På det første er han helt ny, det sidste 1½ måned gammel, det midterste en gang der i mellem. Jeg synes ikke han er helt sort om øjenen, men heller ikke tydelig brun (mor er også lidt lysere om øjnene), mulen er det ikke nemt at se noget på så hvid som den er.

Sidste sorte føl jeg havde var hans mor, så har derfor ikke så meget at sammenligne med.

Heidi K Nielsen

Avl og salg af shetlandsponyer

http://www.stutteri-bjorholm.dk

0
0
Svar på denne tråd

sort...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2015 12:56

din hoppe ser sortbroget ud, så det afhænger lidt af farven hos faderen.. er han sort er føllet sort..

mit føl fra i år ligner også en chokoladebrun en af slagsen.. faktisk har jeg aldrig haft et så chokoladebrunt føl (når det burde være sort).. begge forældre er sorte så derfor skal hun være sort..ellers er det ikke den rigtige far.. men hun ligner bare for meget de andre "søskende" til at jeg ikke tror det er en fejl.

Men nu har jeg siden vi har fået afskaffet brændemærkning taget DNA af mine føl.. så det gør jeg så også på hende her.. men tænker jeg får et diskussionsproblem når hun skal besigtiges..

det letteste tidspunkt du finder ud af om den er sort er når vinterpelsen kommer...

Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd

Fars farve
Forfatter: 
Dato:  04-08-2015 19:13

Havde hans far været sort, havde der ikke været noget at være i tvivl om, da han så ikke kunne være brun. Men nu er det sådan at far er brun, og har avlet både sorte og brune føl, (fars far er ren frieser og altså sort, så far kan kun have et gen for brunt.)

Jeg forstår ikke helt at du mener at man først kan være sikker når vinterpelsen kommer, mine brune føl er nemlig kommet til at se sorte ud når de har fået vinterpels. Min brune shetlænderhoppe ser næsten mere sort ud end min sorte shetlænder om vinteren, man er dog ikke i tvivl når man ser på mulen.

Heidi K Nielsen

Avl og salg af shetlandsponyer

http://www.stutteri-bjorholm.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg holder
Forfatter: 
Dato:  04-08-2015 21:04

på sort, en brun er ikke grå som ny :)

www.stenhedegard.dk

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

Venter 2 welsh føl i 2016 begge er til salg

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider